10 Reacties

5 jaar geleden

Ik denk door het weer. Hier ook vanaf dat het kouder werd weer exceem

5 jaar geleden

Ik denk beide. Zwitsal is niet goed voor een gevoelig huidje. Als je kindje last van eczeem heeft zou ik dat zeker niet meer gebruiken ( dit kregen wij als advies van de dermatoloog) Ik merk dat ons zoontje door de kou ook weer plekjes terug krijgt. Ik zou het goed vet houden met cetamocrogol ofzo.

5 jaar geleden

Wij zijn pas gestopt met Zwitsal en nu geen eczeem meer! Hoor het wel vaker dat kindjes gevoelig zijn voor Zwitsal. We gebruiken nu Neutral en niks meer aan de hand.

5 jaar geleden

Denk door het weer ik gebruik al bij geboorte Neutral. Zijn mond en nekje hebben er het meest last van. 100 % pure vaseline gebruik ik en lanette crème

5 jaar geleden

Hier ook door zwitzal, na het stoppen ermee wel af en toe plekjes door het weer maar de extreme uitslag is weg. Nu gebruiken we neutral.

5 jaar geleden

Wij hebben sinds de geboorte nog steeds geen zeep of iets gebruikt & wassen onze kleine alleen met water... indien droge huid smeren we wat vaseline of olie... verder gaat het hier heel goed de laatste tijd. Wel af en toe eczeem maar gaat wel snel weg ☺️

5 jaar geleden

Ik gebruikte zwitsal naturals, kortgeleden ben ik met naif begonnen en eczeem is zo goed bijna verdwenen! Ik denk dat het een combi is van het weer en zwitsal

5 jaar geleden

Onze dochter heeft ook wat kleine plekjes eczeem/droge huid in het gezicht vooral. We hebben het advies gekregen om vaseline cetomacrogol creme te gebruiken in combinatie met groninger badolie. Ze vroegen ook of we zwitsal gebruiken, dat kan dit ook veroorzaken. Wij gebruiken weleda, maar blijkbaar reageert ons meisje hier niet zo goed op. We willen nu de zalf afbouwen. Ik zit te denken aan naiif. Zou dat kunnen werken denken jullie? Alvast bedankt voor de reactie.

5 jaar geleden

Reactie op Jits3e

Onze dochter heeft ook wat kleine plekjes eczeem/droge huid in het gezicht ...
Wij hebben nog eczeemcreme van de huisarts. Dat gebruiken we alleen op de eczeem plek. Na 2 keer cremen is dat al weg. Cetomacrogel van kruitvat als het wat drogen is, anders babyolie van Nutral. We gebruiken douche spullen van Kruidvat en nu ook een baby douche Gel van Dove. En daar krijgt hij geen eczeem van.

5 jaar geleden

Kan heel goed door de Zwitsal. Ik gebruik het niet voor de jongens, die hebben al zo'n gevoelige huid. Ik gebruik Hipp (AH heeft in ieder geval de olie. Heb het geluk dat ik tegen de Duitse grens woon) Jongste had last van seborroïsch eczeem, crème van de huisarts deed niks, niet vet genoeg. Gelukkig heb ik vanuit mijn opleiding geleerd zalven/ crème te maken, dus zelf weer wat gemaakt en het was na een paar dagen weg en is nog steeds weg.