22 Reacties
VRIEND
5 jaar geleden
Oei ja heel ellendig! Hier heeft het ruim 2 weken geduurd met af en toe een goede nacht tussendoor maar meestal drama. Deze periode ook van 2 naar 1 slaapje per dag gegaan, dat hielp al iets. Maar nog vaak of 's avonds van 21-23 uur wakker of midden in de nacht ergens 2 uur wakker. Van alles geprobeerd tot afleiding, flesjes, bij ons in bed, troosten en weer wegleggen geen van alle hielp.. het was echt even bikkelen en doen wat op dat moment goed voelde. Maar gelukkig bleek ook dit weer een fase en slapen we nu een week weer prima. Tip is denk ik vooral doen waar je je goed bij voelt.. ene nacht is dat wellicht anders dan de volgende
5 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ineens sinds 2 dagen geleden drama met slapen, terwijl we eerder nooit problemen met haar slaap hadden. Als het huilen echt heftig is troosten we haar wel! Maar soms huilt ze maar heel even en is het daarna weer goed! Een beetje warme melk helpt soms wel, maar verder weten wij ook niet goed wat we er mee moeten. Hopelijk gaat het snel weer beter.
5 jaar geleden
Hier hetzelfde. We laten haar overdag vaak maar 1 slaapje doen tot uiterljjk 15 u en leggen haar rond 19.30 u weer op bed. Met veel geluk slaapt ze tot 21 u en erna is het een ramp. Huilen, schreeuwen en krijsen. De nachten blijven ook slecht gaan hierdoor😓. Helaas heb ik geen tip voor je. Veel sterkte!
Ik lees graag verder mee naar misschien wel de tip die we kunnen gebruiken.
5 jaar geleden
Precies dit had ik ook.. bij mij lag het aan het koude weer.. heb een slaapzakje gekocht van puckababy en sinds dien slaapt ze weer goed.
5 jaar geleden
Hier ook veel herkenning! Zoontje is nu bijna 15 maanden en sinds hij 13 maanden is drama snachts! Minimaal twee keer wakker en dan een van die keren ook echt twee uur lang... Ook vanalles geprobeerd. Flesje geven, even laten huilen, tussenin wil hij absoluut niet slapen. Het enige wat soms hielp was even naar beneden om te 'resetten'. Na zo'n vijf weken zulke nachten waren we zo ver dat we even 10 minuutjes een boekje lezen beneden en daarna ging hij bijna altijd weer verder. Nu sinds zondag gaat het eigenlijk weer heel goed. Wordt rond 9 uur wakker, maar gaat zelf weer verder en slaapt soms daarna de hele nacht door. Een hele opluchting want we waren er echt klaar mee! Nu hopen dat het echt de goede kant op blijft gaan en we straks weer lekker doorslapen allemaal! Ben ook nog 11 weken zwanger namelijk, dus best pittig.
5 jaar geleden
Hier had Tijn rond de 12 maanden last van de slaapregressie, 14 maanden is inderdaad denk ik de "sprong"! Daar zijn we nu ook weer fijn bij aanbeland 😅
Inderdaad, vooral doen wat voor jullie goed voelt, bij de sprongetjes hebben ze vaak veel behoefte aan papa en mama, helaas sommige ook ' s nachts...
Het wordt weer beter, dat houden wij ons ook steeds voor😘
5 jaar geleden
Reactie op Lovebaby2019
Hier ook veel herkenning! Zoontje is nu bijna 15 maanden en sinds hij 13 ma ...
Hij slaapt trouwens sinds 12,5 maand nog maar een keer. Dit wisselt tussen de 1 en 2 uur, de laatste dagen ook wel meer richting de twee.
5 jaar geleden
Nou ik herken het qua overstuur en gillen. Mijn dochter is nooit een doorslapen geweest maar nu is het echt extreem. Ook het naar bed brengen is drama zodra ze haar bed ziet gaat ze al huilen. Zelf in slaap komen is nooit haar sterkste punt geweest. Nu laten we haar gecontroleerd huilen (elke paar minuten weer troosten) maar gaat nog niet zo goed haha. Overdag gaat bij haar verder wel goed.
5 jaar geleden
Hier overdag ongeveer een maand lang dat hij maar 1 slaapje wilde, meestal 's ochtends, en bij anderen (m'n zus of ouders) helemaal niet. Ik moest hem echt stevig vasthouden en in slaap wiegen, anders geen slaap. Sinds vorige week ineens voorbij en slaapt hij weer rustig 2x op een dag.
Die nachten hebben we eerder ook wel gehad. Toen soms een flesje gemaakt, soms tussen ons in, maar je wil natuurlijk ook niet dat het gewenning wordt. Is ook vanzelf weer beter gegaan.
Nu sinds zo'n 2wk wel 's ochtends om 05:30u wakker maar ja, houd me ook maar voor dat dit een fase is :-)
VRIEND
5 jaar geleden
Een en al herkenning! Slecht overdag slapen en in de nacht krij-sen zo hard dat zelfs oordopjes niet genoeg dempen. Geef nog borstvoeding en is alleen aan de borst bij mij in bed te troosten. Anders houdt ons (liefkozend) demoontje het uren krijsend vol.
5 jaar geleden
Wij hebben het ook gehad, 5 weken lang snachts wakker. Soms een goede nacht ertussen. Wat wij deden was haar een schone luier geven en even meenemen naar beneden en een fles geven. Gelukkig sliep ze daarna gewoon verder in haar bedje. Later dachten wij dat het er misschien aan kon liggen dat ze het wat koud had terwijl ze niet koud aanvoelde. Wij hebben voor haar een vierseizoenen slaapzak gekocht. En sindsdien slaapt ze de nachten weer door. Dus wellicht een dikke slaapzak een tip?!
5 jaar geleden
Het kan misschien ook te maken hebben met dat ze te veel slaapt en toe is aan 1 ‘langere dut. Ons zoontje had het zelfde, toen in het weekend maar geprobeerd om de ochtend over te slapen en om 12/12:30 in bed te leggen. Hij slaapt nu prima en kan zo 2,5 uur achtet elkaar slapen en slaapt savonds ook weer. Kijk anders eens op de instagram pagina van slaaptipsvoorbabies. Meestal gaan ze tussen de 13 en 15 maanden over naar 1 slaapje. Succes!
5 jaar geleden
Wij zitten precies in dezelfde fase/sprong hoe je het ook wilt noemen. Normaal konden we hem ‘s avonds wakker in bed leggen met zn knuffel en dan viel hij heerlijk in slaap en werd hij de volgende ochtend pas weer wakker. Sinds 4 weken is dit ineens veranderd. Hij wil niet meer onder zijn dekens liggen, gaat staan in bed en gooit zn knuffel over de rand heen. Hem sussen lukt niet en lijkt hem juist extra overstuur te maken. Als we hem vasthouden valt hij binnen twee minuten in slaap maar dan slaapt hij tot 12 uur en dan begint het drama. Hij krijst de hele boel bij elkaar. Reageert nergens op en wordt pas stil als hij naar beneden mag. Rond 3 uur is hij dan weer zo moe dat we hem in bed kunnen leggen tot een uur of 7. Wij zijn inmiddels kapot maar hij lijkt niet extra moe overdag. Wel heeft hij overdag ineens driftbuien waarin hij gaat slaan en bijten. Wij denken dat hij ook wat extra uitdaging en andere kindjes mist nu hij niet meer naar de opvang gaat. We spelen wel constant met hem als hij wakker is, maar kunnen natuurlijk nooit de prikkels creëren die hij krijgt met alle kindjes op de opvang. Dan ook nog doorkomende kiesjes en een operatie aan zijn lipriem erbij dus er zijn waarschijnlijk meerdere oorzaken die elkaar allemaal versterken. Hopelijk is deze periode snel voorbij en hebben wij ons vrolijke ventje en nachtrust weer terug
5 jaar geleden
Reactie op Ebrekelmans
Het kan misschien ook te maken hebben met dat ze te veel slaapt en toe is a ...
Dit hebben wij ook geprobeerd maar helaas sliep ze dan maar 1,5 uur wat te kort was en daardoor savonds niet te genieten was en nog slechter ging slapen omdat ze oververmoeid was :(