14 Reacties
5 jaar geleden
Je hebt van vsm Tussikind. In tijmsiroop zit vaak een flinke lading suiker. Je hebt wel suikervrije siropen, maar volgens mij zit daar zoetstof in. Weet niet of er normale hoestdrank is voor baby's van 9 mnd.
5 jaar geleden
Reactie op Ingeltje1985
Je hebt van vsm Tussikind. In tijmsiroop zit vaak een flinke lading suiker. ...
Tussikind is vanaf 0 jaar en zijn druppels.
5 jaar geleden
Ben je al naar de kinderarts geweest? In deze periode zou ik toch wat extra voorzichtig zijn. Hijzij zal jou wel de juiste raad geven.
5 jaar geleden
Reactie op Jillbreyne
Ben je al naar de kinderarts geweest? In deze periode zou ik toch wat extra ...
Neen, nog niet geweest. Maar ze krijgt ook haar bovenste tandjes dus is nog wat lastiger... Ze hoest en snottert ook, beide geen leuke combinatie, maar wel een bekend fenomeen bij de kids, vandaar dat ik het even hier vraag.
Algemeen:
Ik hoorde ook eens van de dokter dat een hoestsiroop niet zo goed is, want dat slijm moet weggehoest worden en siroop houdt dat tegen? ....
5 jaar geleden
Ik geef mijn dochtertje wel tijmsiroop. En het werkt! Het hoesten word veel minder en is bijna over!
5 jaar geleden
Onze dochter was/is ook flink aan het hoesten maar sinds wij elke avond voor het slapen gaan Luuf voor baby’s onder haar voeten smeren en sokjes aan gaat het in de nachten stukken beter. Het snot/slijm is de eerste paar nachten eruit gelopen, maar ze is het wel kwijt. Ook hebben we haar matrasje aan 1 kant schuin gelegd. Hierdoor krijgt ze minder hoestprikkel. Wij werden echt gestoord van haar gehoest en tussen 23:00-5:00 konden we er gerust 10x uit om vervolgens de dag te starten om gemiddeld half 6. Sinds de luuf gaat het weer beter en nu(ong een week na de eerste keer smeren) slaapt ze gewoon weer van 20:00-7:00.
Zou zelf niet zo snel naar hoestdrank grijpen vanwege de vele suikers die erin zitten. Ik neem zelf ook nooit hoestdrank, vind dat zo smerig.
5 jaar geleden
Onze dochter hoest al 4 weken. Ook naar de dokter geweest. Adviseerde geen hoestdrank te kopen omdat er inderdaad veel suiker in zit en eigelijk vanaf 1 jaar is. Wij hebben het bedje schuin gezet en het raam open zetten voor frisse lucht. Dit helpt bij haar onwijs, want ze werd snachts telkens hoestend wakker en sinds we haar bedje schuin hebben gezet niet meer!
5 jaar geleden
Reactie op ImaneBzh
Neen, nog niet geweest. Maar ze krijgt ook haar bovenste tandjes dus is nog ...
Siroop is vanwege de suikers juist een bron van voeding voor de bacteriën in het snot slijm wat jij en ik en onze kindjes allemaal hebben bij deze klachten. De siroop verzacht alleen als het zeer doet maar daar gaat dit hoesten niet van weg ben ik bang. Helpt evt ook om je kindje naast luuf onder de voetjes met name en matrasje schuin wat koudere dingen te laten drinken, of een ijsje geven bij keelpijn. (#Gepureerd fruit als ijsje, nuby heeft top houdertjes hiervoor). Veel beterschap iig hoor