12 Reacties
5 jaar geleden
Gewoon weggaan en negeren. Dit is het beste om met slecht gedrag om te gaan. Wel stiekem zien als er iets gevaarlijks gebeurt even ingrijpen
5 jaar geleden
Ervaring mee. Het is een fase. Wees heel duidelijk dat je dit gedrag niet goedkeurt. Geef een time out: wij laten hem zitten op de grond, op een plek waar hij wel overzicht heeft, maar uit de situatie wordt gehaald.
Laat weten dat hij wel mag aaien. En geef aan hoe hij wel boos of gefrustreerd mag zijn. Benoem de emoties en bijv laat hem met een knuffel of kussen gooien. Of even stampen op de grond.
Als je dezelfde lijn aanhoud als bij de opvang is het met een paar weken over. Wees consequent en weet dat het niet perse aan jou ligt!
5 jaar geleden
Ervaring mee. Het is een fase. Wees heel duidelijk dat je dit gedrag niet g ...
Oh Dankje 😊 ik ben blij te horen dat het een fase is🙃
5 jaar geleden
Ervaring mee. Het is een fase. Wees heel duidelijk dat je dit gedrag niet g ...
Dankje voor de tip🤩
5 jaar geleden
Reactie op Jouayriyyah
Gewoon weggaan en negeren. Dit is het beste om met slecht gedrag om te gaan ...
Negeren vindt ik ontzettend moeilijk 🤦🏻♀️
5 jaar geleden
Negeren vindt ik ontzettend moeilijk 🤦🏻♀️
Straffen vind ik moeilijker haha. Komt wel goed xx
5 jaar geleden
Reactie op Jouayriyyah
Straffen vind ik moeilijker haha. Komt wel goed xx
Haha ja ik ook🤦🏻♀️. Dankje 😊🦋
5 jaar geleden
Reactie op M A M A
Komt heel bekend voor! Proberen het te negeren in hoeverre het kan. Driftbu ...
Dank je, ook een hele goeie tip🙃🌸🦋
5 jaar geleden
Ik zou haar emoties bespreken. Deel van dit gedrag komt omdat ze bijv nog geen andere regulatie mogelijkheden hebben. Negeren zou ik niet doen want ze moeten juist van ons leren hoe ze het wel moeten oplossen, dat gaat sneller als wij ze helpen.
Dus bijv. Ik zie dat je boos bent omdat de iPad uit gaat en je nog een filmpje wilt kijken. Ik snap dat je boos bent, maar je mag niet slaan. Ik hou je handen vast tot je rustig bent. Daarna probeer ik een keuze aan te bieden bijv zullen we boekje gaan lezen of met de duplo spelen?
In een later moment zou ik bespreken wat ze wel kan doen om haar frustratie/boosheid te uiten. Ademhalingen, in een kussen schreeuwen, een kussen slaan etc...
5 jaar geleden
Reactie op mBob
Ik zou haar emoties bespreken. Deel van dit gedrag komt omdat ze bijv nog g ...
Ja idd daarover heb ik ook al gelezen. Dat men de emoties probeert te verstaan en dan ook te benoemen. Zodat zij ook begrijpen welke emotie ze precies hadden. En ook dat het oké is om die verschillende emoties te hebben. Zoals ik begrijp dat je boos bent, of gefrustreerd maar mama had gezegd 1 filmpje en daarna slapen....
Bedankt voor je mooie Feedback
5 jaar geleden
Reactie op mBob
Ik zou haar emoties bespreken. Deel van dit gedrag komt omdat ze bijv nog g ...
Hier maakt dat het allemaal nog erger haha elk kind is anders natuurlijk