25 Reacties
6 jaar geleden
Een ui naast het bed. Een handdoek onder haar matrasje zodat ze wat schuin ligt
6 jaar geleden
Zout oplossing druppels! Maakt de snot losser & dan kan je het zo weg vegen. Mijn kleintje had met 4 weekjes RS virus en kreeg dit ook in het ziekenhuis. Hij is nu ook 4 maandjes en weer verkouden & druppels werken goed! Het taaie slijm en snot komt makkelijker los! En af en toe als er een dikke snottebel zit, haal ik dit weg met een wattenstokje zodat hij weer makkelijker kan ademen (wel voorzichtig en niet te diep). Je hebt speciale zoutoplossing druppels voor baby’s zitten in een handige verpakking en zo makkelijk om te druppelen.

6 jaar geleden
Hoi,
Wat bij mijn kleintje hielp was een halve ui naast haar bed en het een handdoek onder haar kussen. Voor het slapengaan gingen we even in de badkamer staan met de kraan open zodat ze kon stomen. Als het heel erg was gebruikte ik de neusdruppels van otrivin. Wel een beetje hard knijpen zodat het goed in die nieuw l neus schiet. In het begin moest ze huilen van de schrik maar later niet meer. Sterkte ermee!
6 jaar geleden
Reactie op Qqsss
Zout oplossing druppels! Maakt de snot losser & dan kan je het zo weg v ...

Wij precies het zelfde ook met rs virus in het ziekenhuis en wij gebruiken deze druppels ook echt top. Na 5min komt alles eruit en als je met de snotte vanger de neus leeg maakt komt alles er meteen uit. Echt top spul.
6 jaar geleden
Reactie op idg-24
Wij precies het zelfde ook met rs virus in het ziekenhuis en wij gebruiken ...
Ja ben er ook mega blij mee. Bij mijn kleine werd soms het snot eruit gezogen & dat stimuleert het snot heel erg waardoor de kliertjes snot blijven produceren. Dus de druppels zijn super, het snot komt zelf los & kan het er zo uit krijgen.
6 jaar geleden
Stappel boeken onder haar bedje of wiegje legge dat ze met haar hoofdje iets omhoog ligt. 7cm om hoog helpt vaak.
6 jaar geleden
Als het erg verstopt zit kan je het neusje ook doorspuiten met fysiologisch zout (bijv. van DARO). Op de zij leggen en halve flacon in de neus leeg spuiten. Daarna op de andere zij de andere helft leeg spuiten. Daarna de kleine rechtop houden. Bij mijn dochterje doen we dat regelmatig op advies van de kinderarts. Ze is nu ook 4 maanden.
6 jaar geleden
Otrivin neus pippetjes helpt heel goed. En heb een luchtbevochtiger op der kamer staan waar ze de nacht wel mee red.
En voor de droge neus, neuszalf van Nisita. Succes en beterschap!