10 Reacties
6 jaar geleden
Herkenbaar hier gaat het soms goed en soms niet. Met 5 maanden zat hij in ze sprong en heeft hij hem ook 3 weken niet gepakt.
Maar het speentje geven als ze nog niet huilt en dan zachtjes over de wang wrijven?
En ik geef onze kleine man ook wel is zijn speen zelf vast en dan rommelt hij er wat mee en dan kauwt hij wat aan de zijkant en dan ineens heeft hij hem toch goed in zijn mond.
En heb je een co-sleeper? Vind ik ideaal met borstvoeding.
6 jaar geleden
Heel herkenbaar.....! Mijn dochter is ruim 5 maanden en heeft nooit een fopspeen (noch haar eigen duim) willen aannemen, inderdaad heel frustrerend wanneer je haar wil troosten, alleen de borst is goed genoeg.
5 of 6 verschillende geprobeerd.. Geen oplossing gevonden anders dan toch af en toe troosten aan de borst, want echt laten huilen is voor ons ook geen optie.
Wel slaapt ze naast me in de co-sleeper waardoor ik haar snel kan sussen voor ze écht over de emmer gaat. Daardoor is m'n nachtrust vaak maar een paar minuten onderbroken, en ik vind het eigenlijk ook wel gezellig ☺️.
Dus geen gouden tip helaas, maar je bent niet de enige met dit probleem! Go with the flow!
6 jaar geleden
Bij ons zoontje begint het nu. Maar heel weinig en kort. Ik geef ze hem ook om te spelen en zo stopt hij ze wel meer en meer in zijn mondje. Onze dochter was ook zeker 6 a 7 maand. Haar hebben we zelf gewoon gemaakt om ze in haar bedje te laten liggen en dit is van in het begin eigenlijk goed gelukt. Zij is nu 21 maand en haar tutje en knuffel blijven gewoon in bed, enkel al ze zich pijn gedaan heeft dan gebruiken we ze als troost. We hebben als we weg gaan altijd wel een tutje en knuffel binnen handbereik, voor het geval er iets zou gebeuren. Bij de grootouders doet ze hetzelfde, enkel in haar bedje. In de creche hebben we ze zelf terug mee naar huis gekregen, daar slaapt ze zelf zonder
6 jaar geleden
De borst is ook een natuurlijke speen, helaas 🤭
Mijn zoontje pakt ook al een paar maanden z’n speentje niet meer...
6 jaar geleden
Mijn meisje van 5 maanden gebruikt een tutteldoekje om op te zuigen en mee in slaap te vallen. Toen ik zag dat ze op het doekje begon te zuigen heb ik meteen de spenen weg gedaan. Ze komt hooguit 1x voor een paar slokjes en valt dan zelf weer in slaap ze heeft dan geen tutteldoekje meer nodig. Als ze meer wil drinken geef ik de doek in plaats van de speen. Je kunt je kleintje leren zelf de speen in te doen en dan meerdere spenen in bed leggen. Zoek op YouTube eens op 'The binky game'. Mocht mijn dochter niet meer op haar doekje willen sabbelen, introduceer ik misschien weer de speen.
6 jaar geleden
Misschien een doekje of knuffeltje met jouw geur dat je die kan geven als troost. Hier neemt ze gewoon een speentje maar meestal is haar aapje die naar mij ruikt ook goed.
6 jaar geleden
Hier ook verschillende soorten tuutjes geprobeerd. Ik heb succes met de spenen van Avent 🤷🏻♀️
6 jaar geleden
Misschien een idee om de borstvoeding in een fles te geven zodat ze kan wennen aan een soort van tutje. Het is altijd maar een beetje proberen. Moeder zijn is niet makkelijk. Zet m op!