7 Reacties

2 jaar geleden
Onze dochter wordt in november ook 4 maar zij doet poepen helemaal niet op de wc. Dan wil ze een luier aan en doet het daarin. Terwijl ze verder helemaal zindelijk is en haar poep ook op kan houden tot er een luier is. Dat laatste maakt het 'probleem' net perse makkelijker om op te lossen want ze houdt het gewoon op tot buikpijn aan toe..

2 jaar geleden
Onze dochter poepte tot twee weken geleden alleen maar in een onderbroek of luier. Ze vertikte het om naar de wc of het potje te gaan. Ik had mijn zorgen geuit bij de huisarts en ze is doorverwezen naar de poeppoli. Ze zit nu in een poepgroepje en we hebben onlangs de eerste bijeenkomst gehad. Ik weet niet of dat de truc is geweest of dat het kwartje gewoon gevallen is.. maar sinds 2 weken doet ze opeens alles netjes op de wc of het potje. Als je je zorgen maakt, zou ik naar de huisarts gaan, maar er is ook een grote kans dat ze het misschien binnenkort zelf gaat snappen :)

2 jaar geleden
Wij moesten voordat we aan de poepgroep deel gingen nemen het dit proberen:
2 doosjes rozijntjes laten eten; als je de rozijntjes binnen 48 uur in de ontlasting terug ziet is er geen sprake van verstopping. Als er wel verstopping is moesten we daar medicijnen voor gaan gebruiken, zodat het poepen makkelijker zou gaan.
We moesten de luiers in de ruimte van de wc leggen en als ze dan zou moeten poepen moest ze zelf de luier uit de wc halen en aantrekken. Dit zorgt er voor dat ze poepen al met de juiste ruimte gaat associëren. Regie vooral bij je kind houden en zo min mogelijk voor ze regelen

2 jaar geleden
Dit werkte alleen bij ons helaas niet. Ze pakte nooit een luier en we moesten daardoor wel een stapje verder. Zo'n poepgroepje in het ziekenhuis is wel heel fijn. Met max 6 kinderen samen met dezelfde problemen gaan ze spelletjes/ oefeningen doen die met de wc te maken hebben. In totaal zijn er 5 sessies met psychologen en fysiotherapeuten. Serieuze opkomst haha, maar wel heel fijn!