13 Reacties

6 jaar geleden

Soms hard en soms mooi zacht. Ik maak elke dag het groente hapje. Ik geef hem nooit iets uit een potje. Ik heb het 1 keer gedaan en nooit meer omdat hij met moeite kon poepen en last van zijn buikje had.

6 jaar geleden

Hoi, onze dochter is nu 7 maanden en hier net hetzelfde verhaal. Ze moet ocharme zo hard duwen om het er uit te krijgen. Enorm hard, vast en droog. Helaas ook geen kleine “keuteltjes” maar echt een gigantische bol ocharme. Alle tips zijn voor ons ook zeer welkom 😀

6 jaar geleden

Beetje olie in de groentepap

6 jaar geleden

Hier hetzelfde. Gebruik ook potjes en de ontlasting is hard en klei achtig. Dondergroen. Ze moet ook heel hard persen. Beetje sinaasappelsap zonder vruchtvlees door fruithapje helpt wel wat heb ik het idee. Is de moeite waard om te proberen

6 jaar geleden

Hier hetzelfde hoor. Hier poept ze 2/3 keer per dag sinds ze groente eet😂 Soms ook wel patatje joppie.. Maar dacht misschien dat ze binnenkort tandjes kon krijgen maar dat zit er nog niet in. Maar 9 van de 10 keer is het hard.. En kleiachtig.. Gelukkig niet zoon smeerbende meer haha. Maar enige nadeel is dat ik haar ook niet ruik dan. Gelukkig is ze erg vies van zichzelf en begint dan te zeuren. Dan weet ik genoeg haha.. Maar zodra ik die luier opendoet dan gaat de gierput open,😂

6 jaar geleden

Same here. Donker en kleiachtig.s sommige dagen ook echt keutelachtig. Wat bij mijn dochter een beetje helpt is extra water aanbieden (al drinkt ze dit amper, ze drinkt liever gewoon haar melk) en minderen met banaan/potjes waar banaan in zin. Sindsdien weet wat zachtere ontlasting.

6 jaar geleden

Grote mensen drollen

6 jaar geleden

Water toevoegen of olijfolie of boter..

6 jaar geleden

Hier ook! Ik doe nu (zeker met dit warme weer) iets meer water in haar melkflesjes. Ik bied haar ook tussendoor water of lauwe thee aan maar dat drinkt ze nog niet echt graag. Wat ook wel helpt is om vooral zeer vloeibare hapjes te geven en tijdelijk even geen banaan te geven.

6 jaar geleden

Same here.. Idd geen banaan en geen rijst voorlopig. En geef nu diksap aangemaakt met water, dat lust hij wel en drinkt hij best wel goed van. Geef ik tussendoor maar voornamelijk met het groentehapje, rond die tijd (einde middag).

6 jaar geleden

Wij geven niet uit potjes, maar hele stukken dus de reactie wat ontlasting betreft niet helemaal hetzelfde natuurlijk maar hier ook wat last van moeilijke. Ik voed ook nog dus heb het vet van een afgekolfd flesje melk gegeven met een lepeltje dit deed wonderen! En we hebben juist hele rijpe ( ja dat wij volwassene denken iew hij is bruin) banaan gegeven dat werkt dan juist laxerend en is minder heftig zuur dan sinasappelsap. Krijgen sommige baby's op de lange termijn soms last van omdat de darmpjes dat eigenlijk nog niet aankunnen en daardoor dan alles eruit kiepen en extra ontregeld kunnen raken. Zijn ze het wel kwijt maar het kan dan een beetje een diarree reactie zijn. Zullen vast ook baby's zijn die dat wel kunnen hebben!!! Maar zou dan even goed op de reactie letten😊. En welke smaak potjes gebruik je? Vaak meerdere dingen door elkaar natuurlijk maar het kan ook heel erg per type groente/fruit verschillen. Ik kreeg vroeger wel potjes en toen ik tegen mijn moeder zei dat mijn zoontje last had van de broccoli zei ze oh als dat in een potje zat had jij dat ook en nog een aantal dingen waar ze allert op was omdat ik daar op reageerde. Dus dat zou mischien ook nog het onderzoeken waard zijn! Heel veel succes hoop dat het snel beter gaat!

6 jaar geleden

Hier ook hetzelfde hoor na zelfs wat bloed mee zien komen ben ik in blinde paniek naar de kinderarts geweest en foto's moeten sturen... Mijn kleine bink heeft nu zelfs medicatie gekregen en moet wat meer boter op zijn boterham smeren (Wat hij ervan eet dan😉😄) eventueel wat olie door zijn prakjes. En proberen wat water of thee over de dag te geven( Wat hij dus nog niet goed weet te drinken, alles al geprobeerd van tuit naar flesje speen 1 en bekertje, dan kijkt hij me aan alsof hij wil zeggen doe het lekker zelf drinken 🙄🤔😍) Lang verhaal maar of het nu potjes zijn of zelfgemaakte ik heb van alles gegeven en doe waar je je zelf het beste bij voelt maar ook soms handiger is voor jullie! Kleine tip om bij elke fruithap wat pruim erdoorheen te doen. Liefs

6 jaar geleden

En btje roosvicee laxo om de boel weer op gang te krijgen af en toe helpt bij die v ons ook.. En idd theelepel olie door iedere maaltijd, ik maak de hapjes zelf