14 Reacties
5 jaar geleden
Dit is heel herkenbaar. Deze nachten hebben wij ook helaas meegemaakt. Ons meisje (13,5 maand nu) bleef ook maar huilen en hebben haar tussen ons in gepakt. Hier huilde en krijste ze ook nog wel, maar kregen we haar sneller getroost. Momenteel gaan de nachten na 2 weken weer iets beter (altijd een slechte slaper geweest)
Blijf volhouden! Ik duim voor je, dat je gauw weer beter slapen mag.
5 jaar geleden
Ook heel herkenbaar voor mij... Altijd een slechte slaper geweest hier. Hier word ze savonds soms nog weleens wakker. Maar meestal dan is het in de nacht 1/2 soms zelfs 3 keer wakker. Soms dan kan ik haar gewoon een speen geven maar meestal tegen 3/4 is het tegenwoordig echt drama... Huilen.. Helemaal overstuur.. Krijg ze dan ook gewoon niet stil.. Dacht misschien een beetje dorst. Dus gaf haar snachts een beetje melk. Maar dat wilde ze gewoon niet... Op gegeven moment als ze rond die tijd wakker word en ontroostbaar is.. Dan leg ik ze maar tussen ons in. Dan slaapt ze na een tijdje wel weer... Blijkbaar heeft ze dan gewoon wat veiligheid nodig. En bij ons in bed voeld ze zich een stuk veiliger. Dan is ze gelijk rustig.
Ik geef er maar even aan toe. Ik denk dat het met de dag wel weer eens beter word. Hier is ze nu 14 maanden. Maar sinds een aantal weken is het al zoon drama. Soms weleens dagen ertussen dat het wel goed gaat. Hier is het ook nog steeds drama. Overdag slaapt ze hier ook niet veel. Tussen de 30min/60min. Altijd al geweest. Nou dan zal je toch denken dat ze snachts wel goed slapen 🤔Hoop dat het voor jou sneller beter gaat. Ik zeg altijd... Het is een fase. Het is een fase🤣 alhoewel die fase al 14 maanden duurt 🤣🤣
5 jaar geleden
Hier soms ook wel ontroostbaar ‘s nachts. Meestal leg ik d’r dan een minuut of 10 tussen ons in, dan daarna weer terug naar d’r eigen bed. Meestal heeft ze even die geborgenheid nodig. Soms ga ik ook wel met haar op de stoel in d’r kamertje zitten, even knuffelen. Dat is meestal het enige wat ze dan nodig heeft. Als ik haar laat liggen in bedje of even optil, knuffeltje en weer terug dan ben ik ook 2 uur bezig. Dit werkt voor ons. Het is zo lastig en zoeken wat goed werkt. Voor ze geboren was en in het begin dacht ik; nou als ze het nodig heeft slaapt ze gewoon bij ons in bed, geen gedoe in de nachten. Nu ze er eenmaal is vind ik het verschrikkelijk. Geen persoonlijke ruimte, heel de tijd een hand in mijn gezicht, ik slaap er slechter door. Dus vandaar na een minuut of 10 weer terug d’r eigen bedje in.
Hopelijk vind je snel een manier die goed bij jullie past en werkt en gaat hij op die manier betere nachten maken en is het daarna helemaal niet meer nodig om ‘s nachts te troosten.
5 jaar geleden
Onze dochter word ook regelmatig huilend wakker ‘s nachts.
Soms kan ik haar stil krijgen met haar speen en kroel, soms blijft ze huilen.
Dan nemen we haar tussen in.
We hebben allebei niet zo’n zin om de halve nacht te lopen tobben terwijl we alle 3 slapen als ze bij ons ligt.
Op de momenten dat ook dat niet helpt en ze echt ontroostbaar is, maken we vaak een flesje.
Dat werkt heel goed, na de fles haar speen en slaapt ze heel snel weer verder.
Ik hoop dat de oplossing er tussen zit, en dat jullie allemaal weer lekker kunnen slapen.
5 jaar geleden
Hoi, dat is hier ook herkenbaar sinds zo'n 2,5 week. Ze werd steeds rond half 12, 12 uur wakker. Het was toen zeker weten honger. Avond eten gaat al weken slecht. En ik geef nog bv, dus denk dat mn productie achteruit gaat. We zijn daarom een papfles gaan toevoegen voor het slapen gaan (en daarna bv).
Leek te helpen maar vannacht was ze weer 2 uur lang wakker en dat was echt geen honger; eerst krijsen en daarna klaar wakker en gezellig brabbelen. Ze wil nooit tussen ons in slapen, dus we lopen rond, zitten met haar in ons bed en na verloop van tijd geef ik BV en valt ze eindelijk in mn armen in slaap. Heeel vermoeiend.
We gingen vanmorgen om 05:15 pas weer slapen en gelukkig wordt ze nu pas, 09:30 wakker😊. Succes, hoop dat je een goede tip voor jullie ontdekt in dit topic!
5 jaar geleden
Bedankt voor alle reacties! We hebben hem verhuisd naar een nieuwe kamer ivm een broertje of zusje op komst. De eerste nacht sliep hij zowaar gewoon door, helaas vannacht wel weer lang wakker. Tussen ons in slaapt hij vaak niet, maar het biedt soms wat troost om hem makkelijker terug te leggen. Ik hoop dat het een fase is dat het zo extreem is🤪
5 jaar geleden
Grote kans dat hij nu in zijn slaapregressie zit! Succes! Hoop dat je snel weer doorslaapt!
https://youtu.be/-LjExwVRTVc
5 jaar geleden
Reactie op Mo8
Grote kans dat hij nu in zijn slaapregressie zit! Succes! Hoop dat je snel ...
Herkenbaar hier! Lijkt ineens overdag ook niet meer te willen slapen, en helaas lukt het oppas ook niet altijd hem in slaap te krijgen, waardoor hij soms gewoon niet, of maar een uurtje slaapt op een dag! Gelukkig gaan de nachten wel goed.
5 jaar geleden
Reactie op Martjje
Poeh, vermoeiend! Is 2,5 uur slaap op een dag niet weinig? Mijn dochter van ...
Ja dat was het zeker. Inmiddels gaat het gelukkig weer iets beter en is hij nog maar 1x per nacht kort wakker. Hij sliep hiervoor ook meer uur overdag, maar op een gegeven moment zijn we dingen uit gaan proberen in de hoop een oplossing te vinden. En het lijkt wel iets beter te zijn geworden sindsdat we die slaapjes hebben veranderd (ik heb daar het boek Slaap voor gebruikt). Op die terrorweek na dan🤪
5 jaar geleden
Reactie op Mo8
Grote kans dat hij nu in zijn slaapregressie zit! Succes! Hoop dat je snel ...
Dankje voor de link! Inmiddels gaat het wel wat beter en heel soms slaapt hij zelfs langer of heel heel soms zelfs door! Dus dat kan het zomaar eens zijn.