Hi allemaal
Mijn zoon bijna 4 jaar heeft aan allebei de oren een ontsteking. Het was rood zei de dokter maar het was niet extreem met push enzo.
Uit voorzorg een antibiotica kuur mee gekregen.
Dokter zei probeer het eerst met paracetamol als hij echt koorts krijgt etc kan je altijd nog starten met de kuur.
Zelf ben ik niet een super voorstander voor de antibiotica omdat er ook veel bijwerkingen zijn!
Wat zouden jullie doen? Ervaringen?
Moet erbij zeggen hij heeft nu met de paracetamol geen last zegt hij
Ik zou de ab geven, met paracetamol onderdruk je alleen de pijn maar gaat de ontsteking niet weg. Uiteindelijk kan het lichaam het zelf oplossen maar dat duurt lang; met ab ben je met twee dagen een heel stuk verder en voelt je kindje zich gauw weer fit
Ik heb toen onze dochter zei dat ze oorpijn had de oordruppels van kruidvat gegeven. Maar ik zou de ab geven als een ontsteking niet tegen wordt gegaan kan het alleen maar erger worden en uiteindelijk ook schade aanrichten.
Ik ben ook geen voorstander van AB kuren. Maar toen onze dochter herhaaldelijk een ooronsteking had heb ik hem uiteindelijk wel gegeven. Oordruppels helpen soms wel, maar zijn niet altijd afdoende. Pcm kan de klachten verlichten, maar bestrijdt niks. Oorontstekingen komen makkelijk terug als ze niet goed behandeld worden.