6 Reacties

3 jaar geleden

Hier ook, mijn zoontje is volledig zindelijk als hij naakt rond loopt, met luier of alleen onderbroek/broek aan doet hij gewoon zijn behoefte, geeft het dus niet aan, hij durft ook niet op de grote wc dus ik volg even mee, hij is snachts wel droog omdat hij savonds voor het slapen een plasje doet op het potje maar moet er bij zeggen dat mijn zoontje pas rond 22.00 of later in slaap valt en om 7.45 weer wakker word gemaakt.

3 jaar geleden

Hier ook over een maandje 3. Overdag zindelijk, als hij thuis is maar op de peuterspeelgroep wilt hij niet op hun toiletten. In het begin wel geprobeerd ook door de juffen maar uiteindelijk toch maar weer een luierbroekje. Kan de juffen niet belasten met vuile broeken, toch? Hier is poepen ook nog wel een dingetje. Heeft het wel een paar keer op het potje gedaan maar daarna was het over. Gewoon in zijn broek. ‘S nachts is het de ene keer wel en de andere keer niet. Ligt er ook aan hoe makkelijk hij in slaap valt of dat hij lang wakker blijft en nog wat wil drinken voor het slapengaan. Onze kleine slaapt wel van 19:00-06:30u

3 jaar geleden

Is een wc verkleiner misschien een idee? Bij kruidvat hebben ze die bijvoorbeeld van pawpatrol, bumba, nijntje, woezel&pip.. mijn dochter van bijna 3 maakt er bijna een sport van om op zo veel mogelijk plekken te roepen 'mamaa ik moet plassen' (en dat ook echt te doen), dus daarin heb ik helaas geen tips 🤷🏼‍♀️

3 jaar geleden

Wat hier echt goed heeft geholpen is een wc verkleiner. Die kan je ook overal meenemen en zo maakte ik de stap naar de normale wc makkelijker. Ik heb de mijne via bol.com besteld https://www.bol.com/nl/nl/p/zigla-wc-verkleiner-kinder-wc-bril-opvouwbaar-licht-ontwerp-hygienisch-voor-onderweg-wc-bril-voor-zindelijkheidstraining-makkelijk-mee-te-nemen-gratis-tasje-bijgeleverd/9300000110517272/?bltgh=hl6lqQjqHv-M3WlrXX1HfA.2_22.25.ProductImage

3 jaar geleden

En heb je al een beloning geprobeerd? Hier werken ze op het kdv met een sticker als beloning wanneer ze op het potje of de wc hebben gepoept. Dat werkte bij ons thuis ook goed.

3 jaar geleden

Reactie op MamaBamboe

En heb je al een beloning geprobeerd? Hier werken ze op het kdv met een sti ...
Beloning werkte goed bij plassen, mss moeten weer even proberen idd