24 Reacties
6 jaar geleden
Wij geven ‘s avonds een papfles. Ene dag rijstebloem en andere dag fijne granen zonder smaakje. Zodra de rijstebloem op is gaan we over op alleen fijne granen.
6 jaar geleden
Reactie op Coco
Welke speen gebruik je daarbij op je fles? Ik merk dat ons kindje hard moet ...
Wij gebruiken dr Brown brede hals fles (oude model) daar speen 4 bij. Ze drinkt haar melk uit een speen 2.
6 jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Wij gebruiken dr Brown brede hals fles (oude model) daar speen 4 bij. Ze dr ...
Mag ik je vragen hoeveel cc water en hoeveel schepjes poeder en pap je dan doet? Ik heb het een keer geprobeerd met speen 4 en dr brown fles, maar mijn zoon kreeg er toen niets uit.. Maar misschien had ik verkeerde verhoudingen.
6 jaar geleden
Reactie op Marjolein2
Mag ik je vragen hoeveel cc water en hoeveel schepjes poeder en pap je dan ...
Wij doen 210 water + 7 schepjes melk en 1,5/2 melkpoeder maatschepje aan pap. Soms zit de speen ook wel verstopt. Dan doen we even de speen tussen duim en wijsvinger knijpen dan gaat de blokkade weg. Wel halen wij dat groene ding eruit. Anders krijgt ze de pap niet weg idd.
6 jaar geleden
Ik geef van ovarit pap. Ik doe het in een fles 180 cc water 6 scheppen en dan 2 eetlepels pap erbij. Ik heb in een oude S speen van difrax een gat geknipt. Het drinken hieruit gaat zonder blokkades en ze houd zelf de fles nu vast. Zo leuk als ze steeds meer kunnen en je ze ziet ontwikkelen.
6 jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Wij doen 210 water + 7 schepjes melk en 1,5/2 melkpoeder maatschepje aan pa ...
Wilde al precies t zelfde zeggen zo doe ik t ook, en als t laatste beetje te dik is geworden zet ik de Y speen erop
6 jaar geleden
Wij hebben vanaf 4 maanden rijstebloem geprobeerd, maar absoluut niet gelukt! We hebben inmiddels een voorraad verschillende spenen en flesjes (dr Brown's, Avent). Onze dochter krijgt het er niet uit, veelste dik. En als de speen groot genoeg is (Avent speen 4) dan krijgt ze veel te veel binnen en is drinken echt niet te doen. Vind t erg jammer, want wilde graag pap geven via flesje. Misschien binnenkort dan een bordje pap.
VRIEND
6 jaar geleden
Reactie op Ravi2019
Misschien een stomme vraag hoor.. K geef dus ook nog geen pap fles, maar wi ...
Klopt, je maakt een standaard flesje zoals normaal en voegt daar de granenpap aan toe. Op de verpakking staat hoeveel eetlepels je mag toevoegen (ik gebruik fijne granen, hierop staat 2-3 lepels) je kan ook op een bordje met lepel geven. Je doet dat bijv. Bij fijne granen 6 eetlepels aan 200 ml voeding (staat ook op verpakking).
Of je brinta mag geven durf ik niet te zeggen. Je kan even googglen of op de verpakking kijken of het geschikt is voor babys.
6 jaar geleden
Ik heb deze gisteren bij de Etos gehaald om eens te proberen. Ze vond het lekker! Ik doe het in een kommetje, ze drinkt nog niet goed uit zo'n papfles. Ik geef het soms halverwege de ochtend (dan krijgt ze haar fruithap in de middag) en soms einde van de middag. Voordat ze gaat slapen krijgt ze nog altijd een gewone melkfles; die wil ze nog niet missen.

6 jaar geleden
Ik wil vanavond een papfles gaan proberen. Heb d'r brown Fles en dan speen nummer 4.. Heb hier olvarit fijne granen.. Maar gaat dat dan wel door de speen heen? Of moet ik er nog een extra groot gat door prikken?
6 jaar geleden
Reactie op aapiejpatries
Ik wil vanavond een papfles gaan proberen. Heb d'r brown Fles en dan speen ...
Beetje late reactie! Maar wij hebben gewoon speen 4 zonder het gat te vergroten en daar loopt de fijne granenpap zo doorheen. Alleen het laatste beetje gaat moeizaam. Hoe ging het bij jou?
6 jaar geleden
Reactie op mommy_2019
Beetje late reactie! Maar wij hebben gewoon speen 4 zonder het gat te vergr ...
Hier ging het gelukkig goed. Maar had 180+6 scheppen en 1 schep fijne granen.. Ze had de fles zo leeg haha. Was veel te bang dat ze er niks uit kreeg en dan zet ze het echt op het krijsen. Vandaar dat ik 1 schepje had gedaan. Of is dat ruim voldoende? Heb toendetijd ook geprobeerd een papfles maar toen zat me elke keer die fles verstopt kwam niks uit. Had toen 2 scheppen erin gedaan. Heb wel dat gekke groene ding uit de fles gehad, en dat ging goed. Ze kreeg het goed weg. Maar misschien morgen anders 1.5 schepje proberen.🙄