26 Reacties

6 jaar geleden

Ik ben deze week begonnen met brood geven. Dit ging goed. Vandaag wilde ik pap introduceren maar helaas niet gelukt, hij was zo moe dat ik het niet wilde proberen terwijl hij zo moe was. Morgen dus een nieuwe poging. Ik ga het 1 x per dag maximaal en dan in het begin niet elke dag

6 jaar geleden

Ik geef s'avonds een papfles, ik maak 200ml melk aan en daar doe ik 3 scheppen olvarit fijne granen in.

6 jaar geleden

Ik geef al vanaf 4 maanden papfles. Melk met wat rijstebloem. Volgende week is hij 6 maanden dan over naar licht volkoren pap. Hij krijgt de laatste fles een papfles.

6 jaar geleden

Reactie op Dem

Ik ben deze week begonnen met brood geven. Dit ging goed. Vandaag wilde ik ...
Olvarit (voorheen Bambix)

6 jaar geleden

Reactie op Dem

Ik ben deze week begonnen met brood geven. Dit ging goed. Vandaag wilde ik ...
Ik begin volgende week dan is hij 6 maanden. Ben benieuwd laatst eens een heel klein stukje geprobeerd dat spuugde hij uit..mja zonder boter. Mss vindt hij het met boter lekkerder.

6 jaar geleden

Geef al sinds 4 maanden rijstebloem papfles (laatste fles voor bedje) en ga nu over op pap voor 6 maanden. Echt een bord pap heb ik nog niet gegeven.

6 jaar geleden

Reactie op KellyStephanLieke

Ik geef s'avonds een papfles, ik maak 200ml melk aan en daar doe ik 3 schep ...
Welk merk fles gebruik je met welke fase speen? Ik gebruik de dr browns maar mijn zoontje had veel moeite met de fase 3 speen.

6 jaar geleden

Reactie op Chan11

Welk merk fles gebruik je met welke fase speen? Ik gebruik de dr browns maa ...
Ik heb ook dr brown, ik had eerst fase 4 maar dat lukte niet en nu fase y die werkt wel, fase 3 is idd lastig voor pap

6 jaar geleden

Oh jee ik lees nu net dit en ik geef iedere dag pap. Hij is nu 6 mnd en vanaf 4 maanden doe ik dit. 馃槻

6 jaar geleden

Hoi hoi, ik geef 1 papfles per dag en die geef ik als laatste fles. Olvarit fijne granen. Met een dokterbrown fles met y speen.

6 jaar geleden

Goed dat ik het nu lees. Ik ga snel over naar de fijne granen pap 馃憤馃槉

6 jaar geleden

Ik ben hier begonnen met Olvarit fijne granen en zoals bekend liever dit geven vanaf de lepel,want is beter voor de mondmotoriek, maar dat heb ik een paar keer geprobeerd en is geen succes. Nu geef ik deze toch s鈥檓orgens in de fles van dr. Brown met y speen. Wil binnenkort ook de Kruidvat eigenmerk proberen.

6 jaar geleden

Reactie op Chabby

Oh jee ik lees nu net dit en ik geef iedere dag pap. Hij is nu 6 mnd en van ...
Waar komt deze info vandaan? Doe het zelf idd ook al een tijdje bij de laatste fles 馃檲

VRIEND

6 jaar geleden

Reactie op MJBD

Waar komt deze info vandaan? Doe het zelf idd ook al een tijdje bij de laat ...
Dat staat op de website van het voedingscentrum.

6 jaar geleden

Reactie op Chabby

Oh jee ik lees nu net dit en ik geef iedere dag pap. Hij is nu 6 mnd en van ...
Ik geef het ook elke dag.. vanaf 4 maand (bijna 6 maanden nu).. mijn generatie is zelf ook groot geworden met de papfles, met rokende ouders en nog veel meer wat nu ten strengste verboden is.. Probeer ermee te zeggen dat ik het niet al te nauw zou nemen.. tegenwoordig mogen kinderen bijna niets meer.. Bij het CB vonden ze dat mijn baby een verontrustend sprongetje maakte kwa gewicht.. (2kilo in 2 maanden tijd) hmm maar haar lengte heeft dezelfde sprong.. misschien een fles er af.. oh ze krijgt wel precies wat ze mag.. naja dan maar even aankijken..

6 jaar geleden

Reactie op MJBD

Waar komt deze info vandaan? Doe het zelf idd ook al een tijdje bij de laat ...
Ja rijstebloem mag niet te lang zoals ik lees, dus overstappen op fijne granen. Zag idd dat olvarit die ook heeft..

6 jaar geleden

Heb tot nu toe nog geen pap gegeven maar wil het straks (als ze 6 maanden is) wel introduceren, om af te gaan wisselen met brood. Iedere dag pap wordt niet aanbevolen, dus denk dat ik de ene dag brood, andere dag pap ga geven. Na de borstvoeding ben ik overgegaan op biologische kunstvoeding van Hipp, op aanraden van een orthopeed. Is tot nu toe heel goed bevallen dus ga van hetzelfde merk de pap kopen: https://www.kruidvat.nl/hipp-6-m-biologische-5-granenpap/p/4231025?gclid=CjwKCAjw5Ij2BRBdEiwA0Frc9TzHWOiHRfgNDFagYa1KPU7UVY5tiXXJdZpzXYSm1MQ7kO-Q13nn7RoCTJ4QAvD_BwE Het merk kwam ook goed uit de paptest: https://www.consumentenbond.nl/kindervoeding/test-pap-voor-kinderen Ik ga ervan uit dat op de verpakking zal staan welke hoeveelheid wordt aanbevolen per leeftijd.

6 jaar geleden

Reactie op Kindje2

Ik ben hier begonnen met Olvarit fijne granen en zoals bekend liever dit ge ...
Hoe oud is uw kind?

6 jaar geleden

Reactie op Chan11

Welk merk fles gebruik je met welke fase speen? Ik gebruik de dr browns maa ...
Ik heb van een oude speen 1, het gaatje groot gemaakt met de punt van een vork, even uitvogelen hoe groot, maar scheelt je een papspeen kopen!

6 jaar geleden

Reactie op Deesje88

Ik begin volgende week dan is hij 6 maanden. Ben benieuwd laatst eens een h ...
Ik heb er een dun laagje boter en notenpasta op gesmeerd. Vervolgens kleine stukjes aan de binnenkant van zijn wang gegeven. Zo ging hij meteen kauwen en was ik ook meteen rustig (bang dat hij het heel zou slikken馃槄en verslikken)