13 Reacties

5 jaar geleden

De officiële termen zoals vulva en vagina. Mocht ze later toch een koosnaampje gebruiken, dan is dat prima en kent ze ondertussen de officiële termen

5 jaar geleden

Ik lees mee! :) tot nu toe hoorden we bij andere ouders op onze crèche “flamoes”.

5 jaar geleden

Gewoon de officiële termen vagina en piemel. Koosnaampje kan idd later 👌🏻

5 jaar geleden

Wij gebruiken plassebibs en piemel.

5 jaar geleden

Hier is alles gewoon poep.. Op school heeft mijn dochter in de derde kleuterklas spleetje geleerd..

5 jaar geleden

Hihi, wat een variaties. Ik noem het gewoon 'plasser'. Want daarmee plast ze. Zij heeft een plasser, mama ook en papa ook. Als het haar gaat opvallen dat die van papa anders is, dan zal ik het een 'andere plasser' noemen. En 'billen' zijn gewoon billen.

3 jaar geleden

Wij bij de vrouwen noemen het een musje

3 jaar geleden

Mijn zoontje roept zelf piemel piemel dus ja dat volg ik ook. En soms gebruik ik er een ander woord voor maar dat is meer in het Arabisch.

3 jaar geleden

Reactie op Jouayriyyah

Hier is alles gewoon poep.. Op school heeft mijn dochter in de derde kleute ...
Echt? Ik zou dat niet zo leuk vinden als school het mijn kind zo leert...

3 jaar geleden

Gewoon piemel en vagina. En nu al leren dat alleen zij er aan mogen zitten en als ze alleen in hun bed zijn. Voor de rest lekker zelf laten ontdekken en vragen hoe het was.

3 jaar geleden

Beetje jammer dat de beestjes dan niet bij de naam genoemd worden in dit artikel... https://www.24baby.nl/peuter/ontwikkeling/geslachtsdelen-ontdekken/

3 jaar geleden

Ik zeg tegen mijn zoontjes dat ik een musje heb.

3 jaar geleden

Reactie op Femke-24

Ik zeg tegen mijn zoontjes dat ik een musje heb.
En hoe moet dat dan met echte musjes? Ik snap die verwarrende woorden echt niet.