2 Reacties

2 jaar geleden

Ik negeer het. Dat werkt voor nu het best. Hij zit zo in zn poep fase dus alles is daar gigantisch grappig aan haha

2 jaar geleden

Wij leggen uit dat het thuis als we alleen met ons gezin zijn mag, maar dat het niet zo netjes is om met anderen erbij te doen. Als je dan een scheetje moet laten, dan ga je even netjes weg staan waar niemand is. Zo in huis zonder visite erbij maakt het mij niet uit als iemand een scheet laat. Wij zeggen niet voor niets thuis; beter een scheetje voor iedereen, dan buikpijn voor mij alleen. In je eigen huis moet je doen en laten wat je zelf prettig vindt. Scheetjes en boertjes horen bij het leven en mag dus ook gewoon in ons bijzijn gelaten worden in je eigen huis. Het is ook het huis van onze kinderen dus zijn we niet te moeilijk. Tot nu toe doet onze dochter van bijna 4 het supergoed. Heb ooit eens iets gelezen waar best een kern van waarheid in zit. Als ze klein zijn dan zijn er blij met ieder boertje en iedere scheet, dan zijn ze zindelijk en dan "mag" het niet meer want het is niet netjes. Voor jonge kinderen is dat natuurlijk heel gek. Het leren dat het niet netjes is om zomaar te pas en onpas te boeren en scheten dat is natuurlijk wel goed. Maar best een beetje omgekeerde wereld.