10 Reacties

5 jaar geleden

Poeh lastig, ik zou denk ik even overleggen met de huisarts assistente. Je zou denken dat het inmiddels wel moet kunnen, zou gek zijn als het een dag voor zijn verjaardag dodelijk kan zijn en na zn verjaardag zonder problemen kan geven... mja zou het wel eerst even checken

5 jaar geleden

Hoi ik heb vsm tussikind druppel. Merk dat bij onze dochter dat hielp. Onze dochter had ook hoest en neus. Voor neus otrivin neusspray zoutoplossing. En we zuigde met otrivin neuspompje ook haar neus leeg. Dat hielp heel erg bij haar. Deden elke keer als ze ging slapen.

5 jaar geleden

Hoi, mee eens dat het verstandig is om met huisarts (of assistente) te overleggen eerst. Er zijn ook middelen voor kindjes tot 1 jaar, maar overleg eerst. Wat sowieso helpt ook is zoutoplossing neusspray. Is vervelend maar helpt onwijs goed. Succes en veel beterschap!

5 jaar geleden

Ik geef mijn dochter 1tl pure olijfolie in de morgend voor de hoest (na enkele dagen stukken beter), en als ze een verstopte neus heeft of snotterig, neusspray van physiomer baby

5 jaar geleden

Mijn zoontje is momenteel goed verkouden. En ik gebruik nu deze bij hem. Hij heeft nu echt al 3 dagen last van zn hoest waarbij er ook echt slijm vast zit en het is al goed aan het verminderen. Het helpt ook om het hoofd einde in zn bedje een klein beetje te verhogen. Geeft echt heel veel rust voor de kleine in de nacht

5 jaar geleden

Halve ui onder het bedje. Of meenemen als je gaat douchen (ivm stoom). Grootmoeders trucjes. Misschien het proberen waard en kan geen kwaad. Sterkte en heel veel beterschap voor je lieveling.

5 jaar geleden

Matrasje omhoog en wij gebruiken altijd neusbuisjes van de apotheek om de neus te spoelen. Kleine capsules (geen idee hoe het heet sorry). Het liefst wel 5 keer per dag goed zo voorkom je ook oorontsteking en bijholteontsteking. Daarnaast hoesttabletten voor babies uit Frankrijk (m’n dochter is half frans) dus mijn schoonouders sturen het op en dag geven wij voor het slapen gaan in de avond.

5 jaar geleden

Matrasje omhoog en wij gebruiken altijd neusbuisjes van de apotheek om de n ...
Bexedil heet dat waarschijnlijk. Die hebben wij ook voor onze dochter gehad. Nu al een hele tijd niet meer nodig gehad, gelukkig.

5 jaar geleden

Een maand voor zijn verjaardag lijkt me niet maar het is toch spannend. Ik “durfde” het niet aan en heb daro tijm siroop gehaald, dat mag zelfs voor babies onder de 6 mnd. Daarnaast luuf om haar borst en rug mee in te smeren, daar heeft ze baat bij. En huilerig en pijn van de verkoudheid geef ik ook gewoon paracetamol

5 jaar geleden

Mijn dochtertje van 11 maanden had dit ook, kreeg het slijm niet opgehoest. Huisarts kon niks doen. Heb toen druppels gehaald van vsm kind Tussikind. Heeft echt onwijs goed geholpen en na 1 dag merkte ik al verschil!