Hallo,
Wat voor speelgoed hebben jullie voor kinderen?
En wat voor spelletjes doen jullie met ze?
Ik wil graag iets nieuws proberen om het uitdagend en leerzaam te houden.
Ik begin te merken dat mijn dochter er nog weinig naar omkijkt.
Wij hebben veel houten speelgoed, knuffels (met geluidjes), ook ballen en haar keukentje zijn favoriet. Muziek/woordjesboeken vindt ze ook heel leuk! Verder tekenen we samen aan tafel, rollen we over met de bal, zingen we liedjes, doen we verstoppertje. Succes gegarandeerd! 🥳
Hier vindt Tijn de stapelringen momenteel erg leuk, kan het ook al goed vind ik!😍, Heb een grote en kleine variant,hij vindt ze allebei leuk. Ook de met de autootjes rijdt hij echt over de vloer. En muziek, hij staat te dansen bij elk leuk liedje die hij hoort!
Stapelring, grote legoblokken, stapelblokken, blokkendoos met verschillende vormen. Ik merk dat ze het nu heel leuk vindt om dingen (bijv. Blokjes) in een grote bak te stoppen er uit en weer een voor een er in. Leer haar zo ook tellen
Verstoppertje ook hier een hit. Ze gaat vol enthousiasme 'zoeken' (ze ziet al waar ik ben, achter een stoel ofzo) en heel hard schaterlachen als ze bij me aan komt. Heel schattig ;)
Herken trouwens wel dat ze haast niet naar het speelgoed om kijkt. Hier zijn naast verstoppertje boekjes, doekjes, lege flessen, doosjes en tassen favoriet... Als je er maar mee rond kunt lopen en er dingen in kunt doen en uit kunt halen ;)
De autootjes blijven zijn favoriete speelgoed. Hij speelt ook graag met zijn luiaard van Fisher price. Hij heeft interesse in een kralenspiraal, stapelringen en boekjes. Maar heel veel (zoals blokken en puzzelstukje) verdwijnt gewoon in de mond 😁
De kleine van mij heeft van alles van Toet Toet autootjes tot simpele puzzels maar de kartonnen doos blijft het leukste vraag me niet waarom maar daar kan hij heel de dag mee spelen
Keukentje is hier echt een groot succes! Verder vindt ze duplo leuk (vooral om kapot te maken als ik het in elkaar heb gezet)🤣. Ook diertjes zijn in trek, sommige worden dan ook nagedaan. Ook leuk en makkelijk om dat met ze te oefenen en herkenbaar. Qua spelletje is het ook leuk op deze leeftijd om dingetjes te verstoppen; ik stop wel eens een diertje in een bakje en zet hem ondersteboven. Ze vindt het te gek om hem dan te zoeken. Boekjes zijn ook echt een aanrader, vooral met flapjes en/of voel dingen. Boe! Is erg leuk voor de kleintjes. Mijn dochter koest hem eke avond uit voor het slapen gaan🤣🥰.
Deze diertjes vindt ze erg leuk. Die heeft ze van mijn moeder gehad. Ik geloof dat dit rond de sinterklaas bij de kruidvat te koop was. Misschien nu nog. De andere diertjes zitten op de boot van de arc van Noach.