7 Reacties

5 jaar geleden

Ons zoontje liep al overal langs vanaf 10,5 maand. Zelfstandig zitten heeft hij daarna pas geleerd. En hij kruipt nu met 11,5 maand pas. Tijgeren al wel heel lang. Maak je niet druk.

5 jaar geleden

Ieder z'n eigen tempo, maar als het je niet lekker zit maandag even consultatiebureau bellen? Hebben vaak telefonisch spreekuurtje :)

5 jaar geleden

Ieder kind is weer anders.. mijn zoon is 11 maanden en kan zelfstandig zitten.. gaat staan tegen de tafel etc maar kruipen of tijgeren ho maar

5 jaar geleden

Reactie op MarcoM

Ieder kind is weer anders.. mijn zoon is 11 maanden en kan zelfstandig zitt ...
Hier precies hetzelfde. Hij wil niet kruipend of tijgerend vooruit wat we ook proberen. Kan wel al zelfstandig zitten en trekt zich ook op om te staan. Soms maak ik me ook wel zorgen maarja.... ieder zn eigen tempo denk ik馃檲

5 jaar geleden

Ik snap je wel hoor, Mijn dochtertje is ook 11 maanden maar kruipt niet, tijgert ook niet en als ze omvalt laat ze zich zelf gewoon liggen 馃ぃ ze trekt zich een beetje op maar meer niet. Ik weet dat elk kindje anders is maar soms heb ik ook wel eens die onzekerheden 馃槕

5 jaar geleden

Elk kind heeft zijn eigen tempo. Mijn dochter van 2 ging pas zelfstandig zitten met 13mdn en mijn zoontje loopt nu al met 10mnd. Je hoeft het je echt niet druk te maken.

5 jaar geleden

Ieder kind z'n eigen ontwikkeling zeggen ze altijd en dat zal vast ook zo zijn. Ik zou me niet te druk maken wat dat betreft, maar hier toch even mijn ervaring, misschien kan je er wat mee. Mijn zoontje wilde ook niet kruipen of zelf gaan zitten, hij kreeg ook weinig kans om dit te oefenen, aangezien hij niet graag op zijn buik lag, dan was het altijd vrijwel gelijk brullen. Hij wilde wel graag zitten of staan/lopen aan de hand, maar kon niet zelf overeind komen. Een maand geleden met hem naar de osteopaat geweest en die merkte dat er een blokkade zat in zijn heup, na 1 behandeling en wat oefeningen voor thuis om de heupjes soepel te houden lag hij direct comfortabel op zijn buik, speelde zo een halfuur op zijn buik, terwijl hij het daarvoor vaak nog geen minuut vol hield. Na een week of 3 had hij door hoe hij moest gaan zitten, daarna leerde hij binnen een week om zelf te gaan staan en te kruipen. Mijn zoontje is bij de bevalling met een vacu眉mpomp gehaald, volgens de osteopaat gebeurt het dan heel vaak dat er ergens in nek, rug of heup iets niet helemaal goed zit. Er komen toch flinke krachten op dat kleine lijfje te staan. Als het voor je gevoel niet klopt dat hij nog niet zelf kan gaan zitten zou ik zeker aanraden eens bij een osteopaat langs te gaan.