18 Reacties

5 jaar geleden

Hier soms ook met de billen omhoog, dan laat ik haar meestal liggen. Soms kan ik het voorzichtig om duwen. Zittend nog nooit meegemaakt

5 jaar geleden

Volgens mij gewoon lekker zo laten, ze zijn nu sterk genoeg om zelf goed te gaan liggen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: Je baby verwennen en parenting hacks

Jeugdarts Lucy vertelt je alles over de ontwikkeling van je baby en jouw invloed daarop. Verder hebben we het over veranderd babypoep, je baby verwennen (kan dat wel?), de regels binnen jouw gezin (en wat als je hierover van mening verschilt met je partner) en we delen de beste parenting hacks.

5 jaar geleden

Met billen omhoog laat ik liggen maar dubbel gevouwen zitten dan leg ik zoon lief wel terug normaal

5 jaar geleden

Ons zoontje ligt ook op de buik met knieeen eronder. Ik zie het als training😅 maar draai hem ook wel eens op z'n zij. Als hij dwars in bed ligt leg ik hem weer in de lengte in bed. Soms even speentje er weer in

5 jaar geleden

Met de billen in de lucht slapen komt volgens mij veel voor bij baby's. Ik hoor het vaak. En ik sliep zelf zo, mijn broer sliep zo en nu slaapt mijn zoon vaak zo (dat leverde wel een leuk rijtje foto's op van de hele familie 😁). Ik zou haar dan lekker laten liggen. Maar zittend slapen? Hoe bedoel je dat precies? Als het echt rechtop is, zou ik haar platleggen, zodat ze niet ineens om kan vallen terwijl ze slaperig is.

5 jaar geleden

Schijnt heel normaal te zijn bij baby’s/kleine kinderen. Dat brengt ze weer terug naar de tijd in de baarmoeder en geeft een soort rust/vertrouwd gevoel. Hier ligt ze ook vaak zo. Lekker laten liggen. Die kleintjes zijn nog flexibel en ondervinden er geen last van. Echt rechtop zitten dan zou ik idd wel neerleggen dat ze zich niet kan verwonden maar als ze zittend voorover gebogen slaapt, prima, slaap lekker denk ik dan. Maar misschien ben ik dr ook wel makkelijk in.

5 jaar geleden

Reactie op Meringue04

Met de billen in de lucht slapen komt volgens mij veel voor bij baby's. Ik ...
Ze ligt dan voorover over haar knuffeltje heen dus eigenlijk dubbelgevouwen voorover ziet er geel oncomfortabel uit. Met haar hoofd dus in haar schoot. 😬

5 jaar geleden

Op opgetrokken knieën hier ook. Verder niet zittend, maar wel op z'n zij 'opgevouwen' (benen omhoog) en ook op z'n rug met benen omhoog tegen de zijkant van het bed. Als ik probeer om te draaien/anders te leggen, draait hij vaak terug, dus laat maar. Enige keer dat ik wel draai is als hij met z'n gezicht in matras ligt.

5 jaar geleden

Hier ook met de benen in de lucht en dan tussen de spijlen van het bed. Als ik ze er tussenuit haal gaan zewoon weer terug 😁 Zelfs in zijn slaap
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ons dochtertje precies hetzelfde, soms zit ze nog in bed te spelen voordat ze gaat slapen en valt ze voorover in slaap. Na een tijdje leg ik haar goed en dan slaapt ze over het algemeen door haha!

5 jaar geleden

Hier ligt er nog een dubbelgevouwen te slapen 🙈

5 jaar geleden

Mijn zoontje ligt ook altijd zo te slapen de laatste weken 😂

5 jaar geleden

Reactie op Bianca16983

Mijn zoontje ligt ook altijd zo te slapen de laatste weken 😂
Heel herkenbaar idd 🤣

5 jaar geleden

Reactie op Jamiew

Hier ligt er nog een dubbelgevouwen te slapen 🙈
Ja dit bedoel ik dus dat ligt toch niet lekker 🤦🏼‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op does81

Ja dit bedoel ik dus dat ligt toch niet lekker 🤦🏼‍♀️
Haha nee lijkt mij ook niet.. heb hem gister ook maar even op zn zij gelegd!

5 jaar geleden

Erg herkenbaar. 🤣 Ik doe er niets aan anders wordt hij wakker. Hij gaat ook vanzelf wel goed liggen. Hihi

vorig jaar

Reactie op AngeliqueL

Ons dochtertje precies hetzelfde, soms zit ze nog in bed te spelen voordat ...
Zo slaapt mijn dochter ook. Waarom ineens 😂😂😂