6 Reacties

5 jaar geleden

Ik vraag me ook af hoe de toeslag precies werkt. Mijn man gaat namelijk om de week een papadag opnemen, dus de ene week is ze 1 dag bij de gastouder en de andere week is ze er 2 dagen. Wat ik begreep is dat je steeds een voorschot krijgt en achteraf op uurbasis berekenen ze definitief waar je recht op hebt en dan verrekenen ze dat steeds.

5 jaar geleden

Ja, je krijgt van de opvang een contract waar in staat hoeveel uur per maand je afneemt. Op toeslagen.nl kun je invoeren hoeveel uur opvang je afneemt en je jaarsalaris en hoeveel uur per week je (gemiddeld) werkt. Daaruit wordt de grootte van je toeslag vastgesteld. Let wel even op: je moet geloof ik een minimaal aantal uur werken voor recht op toeslag? Maar weet ik even niet zeker.

5 jaar geleden

Reactie op Mx3

Ik vraag me ook af hoe de toeslag precies werkt. Mijn man gaat namelijk om ...
klopt, ik werk variabel. ik pas het iedere maand aan. dan wordt dit verrekend met de komende maanden. op het einde kan er dan een klein verschil uitkomen, maar dat gaat dan om een paar euro krijgen of betalen.

5 jaar geleden

Ja ik heb een flex contract en moet 1 maand van te voren het rooster doorgeven aan de kinderopvang. Ik betaal achteraf de factuur voor die maand. Je krijgt gewoon toeslag maar moet wel opletten dat je de uren maandelijks aanpast. Er is een app van de kinderopvang toeslag daar kan dat heel gemakkelijk.

5 jaar geleden

Reactie op Denise-1988-

Ja ik heb een flex contract en moet 1 maand van te voren het rooster doorge ...
Oké Dankje! Wat is de app?

5 jaar geleden

Reactie op Smeetjj

Oké Dankje! Wat is de app?
Kinderopvangtoeslag heet de app.