29 Reacties
2 jaar geleden
Wij waren er eigenlijk net over uit dat we het bij één zouden houden, omdat vooral ik het toch wel echt als pittig ervaar. Toen bleek ik 2 weken terug zwanger. Enerzijds vind ik het met vlagen doodeng. Anderzijds ben ik helemaal in de wolken. Het zal ongetwijfeld wel goed komen🙂
2 jaar geleden
Ik heb in mijn hoofd gezet om de spiraal in maart te laten verwijderen en dan voor een tweede te gaan, want ik merk dat de wens steeds groter wordt. En het ook wat met me doet wanneer ik zwangerschaps aankondigingen voorbij zie komen.
maar dat is dan wel afhankelijk van veel factoren die nog mee spelen. Mijn bekkenklachten zijn nog niet weg en zal bij een tweede alleen maar erger worden. Dus tot maart veel aan de slag met fysio om mijn lichaam "klaar" te krijgen.
Daarnaast zijn we druk op zoek naar een andere woning zodat we nog een extra slaapkamer en meer bergruimte zullen hebben. Maar dat is ook makkelijker gezegd dan gedaan in deze huidige tijd. (Echter is de buurvrouw nu zwanger van nr 3 dus het kan wel in zo'n soort huis😆)
En Daarnaast moet ik in maart contractverlenging krijgen en mijn vriend moet ook op zoek naar een andere baan aangezien zijn contract niet verlengd kon worden.
Dus veel waar we nu afhankelijk zijn, maar ik hoop dat de stukjes op hum plek vallen en we volgend jaar bewust voor een tweede kunnen gaan.
En dat die zwangerschap, bevalling en newborn fase iets beter zal gaan dan bij nummer 1😅
Ik wou er ooit 3 omdat ik zelf en mijn beide ouders uit een gezin van 3 komen en ik die dynamiek in een gezin van 5 leuk vind, maar dat zal ik fysiek, mentaal en financieel niet aankunnen helaas
2 jaar geleden
Ik zei na mijn heftige 1e zwangerschap en hele zware bevalling (4.5 kilo) waar ik best een kleine trauma van heb en zijn 1e levenjaar sliep hij dramatisch slecht. Dus zei dat ik dit niet nog een x zou doen. Al wilde ik wel altijd 2 kindjes. Omdat ik en mijn broertje ook heel goed gaan samen. Maar oke mijn zoontje is over 2 dagen 18 maanden. En zo'n 4 maanden geleden waren daar toch weer de hormonen ofzo😅 dus de gestopt met de pil en we dachten we zien wel of het ons nog een x gegund is. En ben nu net vandaag 5 weekjes weer zwanger. Heeel blij! Maar ook heel erg spannend en super eng.
2 jaar geleden
Reactie op labelle
Mn dochter wordt nog iedere nacht heel veel wakker dus al 17 maanden geen n ...
Mijn dochtertje slaapt ook al 18 maanden vreselijk. Ik heb in al die tijd amper langer dan n uur achter elkaar geslapen (vaak minder). En toch heb ik wel echt een wens voor een 2e haha. Maaar dit willen we wel pas als onze dame nog maar max 2 of 3 keer per nacht wakker word en ook overdag iets minder van mij nodig heeft. 🙈🤭
2 jaar geleden
Reactie op Liesvr
Mijn dochtertje slaapt ook al 18 maanden vreselijk. Ik heb in al die tijd a ...
Wat draagt je dochtertje s'nachts.
Hier werden ik (ik ben wakker als zoonlief wakker is, partner heeft hier minder last van, terwijl hij de lichte slaper is en ik een vaste slaper? 🧐🤣) ook meermaals per nacht wakker; hij droeg een 2 dalige PJ. (Dun t-shirt met lange mouwen en broekje)
Nu doen we hem een slaapzak aan, een dunne en een romper met lange mouwen. En nu slaapt hij door.
Dit kan mogelijk zijn door koude voetjes te hebben. Want een dekentje wilt hij niet over zich hebben.
2 jaar geleden
Reactie op mamavanrijk
Hier dus een beetje zelfse schuitje... Maar voel me straks wel schuldig als ...
Zou me zeker niet schuldig voelen. Er zijn genoeg kinderen die enig kind zijn, die hebben ook een prachtig leven! Mijn vriend is bijv. enig kind en die kijkt heel positief terug op zijn jeugd, snel vriendjes maken etc. 🥰