16 Reacties
2 jaar geleden
Hier begint ze er inderdaad ook mee, doe haar vaak nog wel na 2 uurtjes even op bed, alleen blijft ze nu steeds wakker. Helaas wil ze met het middag slaapje niet op bed met resultaat dat ze nu al paar dagen bij mij op schoot slaapt. Het is weer helemaal in de war hier met de slaapjes.
2 jaar geleden
Hier slaapt ze van +/- 19.00/19.30 tot 07.00/07.30 en dan van 13.00 tot altijd verschillend, ene keer maar tot 14.00 uur en andere keer tot 15.00 uur 😄.
2 jaar geleden
Ja als ze goed geslapen heeft snachts meestal van 20.00uur tot 7.30 a 8.00 dan 1 slaapje ze gaat dan om 13.00 na bed en slaapt dan tot min 15.00 en haal haar er uiterlijk 16.00 uit.
Maar ze is laatste tijd veel te vroeg wakker half 5 5uur klaar wakker dan gaat ze 2x op een na bed maar dan is de ochtend slaap lang en smiddags vaak maar een half uurtje
2 jaar geleden
Ja hoor hier ook al een paar weken. Ze is 14 maanden. Beetje afhankelijk van hoe laat ze er sochtends uit is.
Bij niet opvang dagen slaapt ze van 18.30 tot 8.00 en dan van 11.30 tot 14.30.
Als ze wel naar de opvang moet dan moet ze eerder opslaan, rond 6.45 en dan haalt ze het nog niet met 1 slaapje. Dan slaapt ze overdag meestal van 11.00 tot 13.00 en om 15.00 nog 45 min.
2 jaar geleden
Wil zelf nu ook overgaan na 1 omdat die in de ochtend dus niet meer werkt. Wat is dan de juiste tijd om richting bed te gaan. Ze geeft het namelijk nooit echt aan wanneer ze echt moe is. Ze word in de ochtend wakker tussen 06:30/0700
2 jaar geleden
Hier ook opeens drama met naar bed brengen, terwijl voorheen ze binnen 5 min sliep. Dus vandaag ook maar is proberen of 1 slaapje werkt. Ook nu duurt het lang voor ze in slaap valt..
Weer het hele schema door de war, ook icm eten
2 jaar geleden
Ze gaat nu continue zitten in bed, waardoor het dus heel lang duurt voor ze in slaapt valt. Herkennen jullie dit? Zo ja, ga je er dan naartoe of blijven jullie weg? Ik vind het zo lastig omdat zo het heel lang volhoud.
En omdat de nachten ook slecht gaan, merk ik dat ik weinig geduld heb. En dan voel ik me weer schuldig… 🥲
2 jaar geleden
Reactie op kellykleingeld
Ze gaat nu continue zitten in bed, waardoor het dus heel lang duurt voor ze ...
Hier dus nu ook de laatste dagen en sliep ze steeds bij mij op schoot. Heb haar nu ook op bed weer gedaan (eerste slaapje) maar ze is heel onrustig. Probeer even er geen aandacht aan te geven en hopelijk valt ze dan in slaap. Wil natuurlijk niet dat ze elke dag bij mij op schoot in slaap wil vallen
2 jaar geleden
Hier sinds een maandje ook over naar 1 slaapje, ze is nu bijna 15 maanden. Vaak rond 11.00 tot 13.00 uur slaapt ze. Dan rond 19.30 uur naar bed tot de volgende ochtend 07.00 uur. Ze gaf al een langere tijd aan dat ze geen middagdutje wilden, we bleven het proberen maar het was een drama!
2 jaar geleden
Hij wil nog wel 2 slaapjes maar als hij smorgens een half uurtje slaapt of korter. Gaat hij smiddags niet meer slapen.
Dus dan rest van de dag een pieperige kleine aan je benen hangen 😬
Hier nu bijna een maand over op
1 slaapje.
Smiddags om en nabij 2 tot aan uur of 4.
Savonds op bed tussen 7 en half 8
Tot smorgens 7 half 8.
( komt af en toe nog in de nacht)
Hij is 15 maanden ( volgende week)
2 jaar geleden
Yep! Hier ook 1 x meestal van 11 tot 14.. heel soms als hij kort slaapt wil hij nog wel eens een powernap doen van 15 a 30 min... of slaapt als ik onderweg ben in de auto of kinderwagen.
2 jaar geleden
Toen jullie overgingen naar 1 slaapje, hoelang heeft het geduurd voordat ze deze “goed” gingen slapen?
Wij zijn bijna een week bezig, en ze word nog heel vaak na 45 min wakker en wil/gaat dan niet verder slapen.
Herkennen jullie dit ook?
Ik leg haar nu rond 11.45 op bed, en dan duurt het ongeveer 15 min voor ze echt slaapt.
Ligt dan ( kan ik op de camera zien ) heerlijk te slapen, en dan pats uit het niet word ze wakker, gaat zitten en valt dan niet meer in slaap.
Hopelijk hebben jullie tips of herkennen jullie dit..
2 jaar geleden
Reactie op kellykleingeld
Toen jullie overgingen naar 1 slaapje, hoelang heeft het geduurd voordat ze ...
Ja herken ik! Hebben wij ook wel gehad in het begin, mijn dochtertje doet nu al een lange tijd 1 slaapje maar soms als ze vroeg wakker is bied ik 2 slaapjes aan het ligt echt aan de dag! Gisteren heeft ze in de middag ook maar 1 uurtje geslapen zonder ochtenddutje dan probeer ik als ze zo weinig in de middag heeft geslapen maar extra vroeg naar bed te doen in de avond En soms slaapt ze tijdens een middag dut 2/3 uurtjes dus het verschilt, vooral in het begin kon ze nog geen langere dut doen nu gaat het wel steeds beter, wat ik als tip mee kan geven laat het vooral los! Want ik maakte me ook veelste druk uiteindelijk laten ze echt wel merken als ze een slaapje willen doen en krijg je uiteindelijk ook meer ritme ene dag gaat beter dan de andere dag