3 Reacties

2 jaar geleden

Voor het slapen een rondleiding doen door de slaapkamer? Dat werkt hier op die momenten erg goed. Dan zie ik echt de dankbaarheid op zijn gezicht. Ook echt een uitgebreide rondleiding, kledingkast open maken en meestal zoeken we dan samen de kleertjes voor de volgende dag uit, alle knuffels langslopen met naam en aanraken, schilderijen omschrijven alsof het waardevolle kunst is. Lamp een keer samen aan en uit doen en dan even knuffelen en in bed

2 jaar geleden

Kan ook sprong 9 zijn en slaapregressie

2 jaar geleden

Ik heb geen idee of je het al doet. Misschien helpt douchen of in bad gaan voor het slapen gaan? En wij merken dat vaste tijden en hetzelfde ritueel aanhouden nu ineens heel erg belangrijk is. Dat was eerst ook minder erg. Verder proberen wij om rustigere spelletjes te doen voor het slapen gaan. En soms helpt het bij onze kleine (maar die is buikslaper) om zijn billen zachtjes heen en weer te schudden. Maar dat werkt 's nachts niet. Wij hebben ook last van het stuk 's nachts. Dan is hij echt heel erg ontroostbaar. Uit pure wanhoop na bijna een uur vannacht zijn muziekbal aangezet. Dat had het gewenste effect. Ik wist het echt even niet meer haha