37 Reacties
2 jaar geleden
Wat vervelend!
Hier een zoontje van 16 maanden en die zit net in z’n laatste sprong die 4 weken duurt ongeveer.
Bij het naar bed brengen huilt ie ook en is ineens een stuk aanhankelijker. Merk bij hem dat het echt dit sprongetje is. Wellicht is dat ook bij jullie dochter zo.
Geen tips. Sprongetje moeten ze gewoon doorheen.
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Wat vervelend!
Hier een zoontje van 16 maanden en die zit net in z’n laats ...
Dat ze zit in sprong 10 idd maar we lopen er echt de hele nacht mee tetobbe dat ze opgevende moment maar bij ons in bed lig en dit is iets wat ik eigenlijk niet wil. Ze kan ook sinds 2 weken heel veel woordjes dus de ontwikkeling is ook super snel.
2 jaar geleden
Herkenbaar! Hier als we zeggen 'ga je naar bed' als een malle naar boven, maar eenmaal als ze klaar is om erin gelegd te worden.... Dan begon ze te gillen en krijsen. Hier heeft het een week geduurd, maar we lieten haar gewoon huilen. Vaak stopte ze dan vanzelf met huilen. Omdat we niet 1 keer toegaven was het dus al snel over. 'S nachts was een ander verhaal.. dan moesten we haar er echt uithalen, naar beneden, flesje melk, naar boven, verschonen en weer in bed. Maar voor we dat doorhadden waren we steeds 2u verder...😴
2 jaar geleden
Reactie op Ans31
Dat ze zit in sprong 10 idd maar we lopen er echt de hele nacht mee tetobbe ...
Snap ik idd. Ik was er ook altijd op tegen en bang dat hij er gewend aan zou raken, maar hij slaapt nu wel weer in z’n eigen bed.
We brengen hem altijd als eerst naar z’n eigen bed en als ie dan niet meer wil komt ie bij ons in bed. Vermoeidheid breekt gewoon op, dus ik was er klaar mee. Beter samen slapen dan niet slapen.
Succes iig!
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Herkenbaar! Hier als we zeggen 'ga je naar bed' als een malle naar boven, m ...
Jeetjee jaa ik kan dat echt niet aan horen want ze krijs het echt uit na een 15 minuten huilt ze nog steeds zo hard. Me vriend zelf elke keer we moeten het doorbreken maat vind het zo hartverscheurend.
2 jaar geleden
Reactie op Carly90
Snap ik idd. Ik was er ook altijd op tegen en bang dat hij er gewend aan zo ...
Dit is overigens alleen in uitzonderlijke gevallen/periodes. Alleen met een sprong die blijkbaar voor hem erg heftig is.
Zodra ie weer rustiger is en uit de sprong doen we dit niet meer.
2 jaar geleden
Reactie op Ans31
Jeetjee jaa ik kan dat echt niet aan horen want ze krijs het echt uit na ee ...
Ik soms ook niet hoor! Maar ik weet inmiddels ook dat ze het echt doet om mij weer te krijgen. Pak ik haar op is ze eventjes opgelucht en vervolgens gaat ze lopen klieren. Ik ben nu ook 38wk zwanger, dus ik trek dat ook niet. Ze gaat me dan schoppen en slaan. Dus hier laat ik haar maar even gillen en uitrazen. Omdat we dat dus altijd doen, duurt het nu niet zo lang meer als ze zo'n periode heeft. Behalve snachts want dan weet ze dat we 'zwakker" zijn. (Klinkt zo naar, maar is wel zo.) Mijn man is dan diegene die haar soms bij ons in bed wil leggen, maar ik wil dst absoluut niet hebben. Ondanks de slechte nachten.. we hebben vrienden van ons die nu met hun 4jarige nog altijd in hun bed slapen. Ze krijgen het patroon maar niet doorbroken en dat lijkt me verschrikkelijk. Daarbij slaap ik heel slecht dus als ze bij ons ligt, slaap ik ook niet. Dan ben ik liever op haar kamer in de schommelstoel met haar dan in ons bed. Maar weet je.. ik ben best een harde misschien, dus ik kan me goed voorstellen dat lang niet iedereen dat trekt het huilen!!
Terwijl als onze dochter in bad zit en huilt, om iets en dat duurt 2min en mijn man doet niks om het te stoppen, dan ren ik er ook naartoe omdat het mijn hart breekt😅 Dus hij is snachts het eitje en ik overdag lijkt het wel🤣
2 jaar geleden
Reactie op Mx3
Ik soms ook niet hoor! Maar ik weet inmiddels ook dat ze het echt doet om m ...
Jaa dit net wat jij zeg ik slaap ook gewoon niet als ze bij ons lig. Maar wij blijven idd ook vol houden hoor. Ga het wat meer lis laten van een beetje huilen worden ze ook niet slecht.
2 jaar geleden
Reactie op Ans31
Jaa dit net wat jij zeg ik slaap ook gewoon niet als ze bij ons lig. Maar w ...
Ja, maar het blijft zo moeilijk als ze huilen.. is er iets? Hebben ze ergens last van? Hebben ze pijn? Doe ik iets niet goed? Dadelijk Hebben we een kind met een hechtingsprobleem.... allemaal van die ***** onzekerheden krijg je ervan🤭 Met die hormonen bij mij nu helemaal😂
2 jaar geleden
Wat bij ons helpt is toch echt rust en ritme. Eerst haar speelgoed samen opruimen en dan mag ze zelf de trap op klimmen. Ze vliegt dan nog even 5 minuten door haar kamer en vervolgens is ons bedritueel elke dag hetzelfde, door mijn man, mezelf en de oppas. Ze weet waar ze aan toe is en voor ons werkt dat al vanaf maand 2.. alleen tussendoor wat moeite gehad toen de tandjes doorkwamen maar daarna gewoon als vanouds.