27 Reacties

6 jaar geleden

Ja dat is normaal. Geen echo wel hartje luisteren en je bloeddruk controleren. De eerste tijd ga je elke 4 weken en naarmate je verder bent wordt t tijd ertussen steeds korter🙂 ik heb dinsdag die controle

6 jaar geleden

Heb vandaag ook mijn 16 weken controle gedaan, dit is geen echo! Bij hebben ze wel naar het hartje geluisterd

6 jaar geleden

Wij hadden met 11 weken een echo en met 15 weken de controle. Ze hebben bij mij m'n bloeddruk gemeten en het hartje van de baby geluisterd :) niks om je zorgen te maken, elke 4 weken krijg je controle en als je verder bent krijg je het vaker....

6 jaar geleden

Ik heb met 16 weken wel een echo gehad, wij kregen toen ook te horen wat t geslacht is van de baby.

6 jaar geleden

Ja dat is normaal heb maandag ook een afspraak voor controle dan ben ik 16 weken en twee dagen

6 jaar geleden

Hi, dat hangt ervan af of je in het ziekenhuis loopt of bij de verloskundige. Ik loop wegens medische redenen bij het ziekenhuis voor de zwangerschap en kreeg een echo. Van wat ik vaker lees, krijgen de meeste bij de verloskundige enkel het hartje te horen. Nu hangt dat denk ik af van de praktijk zelf.

6 jaar geleden

Vandaag ook mijn 16 weken controle gehad. Alleen bloeddruk meten, buik voelen en hartje luisteren. Geen echo

6 jaar geleden

Hier ook 2,5 week geleden controle gehad bij 16 weken. Hartje luisteren en bloeddruk meten. Volgende week 20 weken echo en bij 23 weken weer controle. Bij de controles heb ik geen echo.

6 jaar geleden

Ik heb ook een 16 weken controle gehad, is enkel hartje luisteren, voelen aan de buik of de baarmoeder goed groeit en de bloeddruk. Verder ruimte om vragen te stellen en stellen zij ook wat aanvullende vragen of je al kraamzorg enz geregeld hebt 😊

6 jaar geleden

Bij mij was t bloeddruk meten en hartje luisteren. Meer niet.

6 jaar geleden

Hartje luisteren! Geen paniek 😁

6 jaar geleden

Ik heb met 16 weken hartje luisteren en 20 weken is weer een echo 😁

6 jaar geleden

Om de 4 weken is normaal. Bloeddruk en hartje luisteren en eventuele vragen ;)

6 jaar geleden

Ik heb heb twee weken geleden ook de 16 weken controle gehad, was hartje luisteren en ook een echo. Hierbij mocht mijn man ook voor het eerst bij zijn 😁 Volgende week de 20 weken echo

6 jaar geleden

16 wkn is alleen controle met luisteren van het hartje, bloeddrukmeting. Geen echo

6 jaar geleden

Ik ga iedere maand en iedere maand een echo 🤷‍♀️

6 jaar geleden

Reactie op Fleur90

16 wkn is alleen controle met luisteren van het hartje, bloeddrukmeting. Ge ...
Precies. Dit is bij mij ook zo, toevallig heb ik deze controle morgen.

6 jaar geleden

Bij mijn verloskundige hebben ze wel een echo gemaakt, ook met 16 weken. Dat doen ze in principe elke keer, omdat het apparaat er toch staat... Bij ons keek ze overigens niet naar het geslacht en mocht je daar wel over twijfelen zou ik het vooral gewoon aangeven dat je het niet wilt weten. Kan me niet voorstellen dat ze dat ongevraagd mededelen.

6 jaar geleden

Reactie op Fleur90

16 wkn is alleen controle met luisteren van het hartje, bloeddrukmeting. Ge ...
Gisteren geweest idd geen echo, ze heeft gevoeld hoe hoog de baarmoeder zit bij mij, dat groeide naar boven bij mij. Ik vond het fijn die bevestiging te krijgen, vond namelijk dat ik een behoorlijke buik had voor 16wk. Maar dat was dus normaal en ze heeft het hartje laten horen. Verder wat dingen gecheckt of ik die al geregeld had, ze heeft me folders meegegeven om thuis te lezen. ( Leven voelen en 22 wk prik ) en de assistente heeft mijn bloeddruk gemeten

6 jaar geleden

Ik had vorige week de 16 weken controle. We hebben geluisterd naar het hartje, daarnaast heeft ze mijn baarmoeder gevoeld: of het goed lag en groeide, bloeddruk opgemeten en mijn gewicht (ben 7 kilo afgevallen door het vele overgeven dus we houden dat ook goed bij). Ook hebben we nog wat zaken besproken, of we x en x al geregeld hebben en of we voor de volgende keer willen nadenken of we het geslacht willen weten en dat we met de 20 weken echo rekening in ons achterhoofd moeten houden dat a) die echo nooit 100% garantie geeft en b) er altijd mogelijkheid bestaat dat ze een afwijking/iets verdachts aantreffen, en wat we dan gaan doen. En ik heb wat informatie meegekregen over wat de komende periode geregeld moet worden. Over 2,5 week heb ik de 20 weken echo - welke ik dus meeeega spannend vind...