21 Reacties

5 jaar geleden
Wij wonen ook vrij klein 2 slaapkamers, wel een ruime zolder en verwacht een tweeling. Ergens maak ik me ook wel een beetje zorgen dat we ruimte te kort gaan komen,(had gerekend op 1 kindje per keer haha) maar aan de andere kant, Zoveel ruimte hebben de kleintjes (nog) niet nodig en vroeger hadden mensen over het algemeen kleinere huizen en meer kinderen, en ook dat lukte blijkbaar gewoon. Ik zou me niet teveel zorgen maken...

5 jaar geleden
Reactie op Jess83
Wat fijn om te horen dat ik niet enige ben! maar is het niet lastig straks ...
mijn eerste is bijna 3 jaar, het is lastig vooral met opruimen. Je moet jezelf niet gek maken en lkkr genieten van je kids uiteindelijk krijg ze toch eigen kamer. Zolang het kan lkkr van hun genieten voordat je weet zijn ze groot.

5 jaar geleden
Wij hebben een benedenwoning met een woon/keuken kamer met een soort half-afgescheiden ruimte eraan vast.
Wij hebben het opgelost door in de woonkamer een tweepersoons opklapbed neer te zetten dat overdag ophoog staat en dan een bankstel is, onze woonkamer verandert 's nachts in slaapkamer. Die half-afgescheiden ruimte was eerst mijn kantoor, maar is nu babykamer. We hebben gepuzzeld en er zouden drie kinderen kunnen slapen als t moet, ik maak me niet zo'n druk. Mijn kantoor staat nu ook in de woonkamer.
T is wat krapper dan je bij de meeste mensen ziet, maar ik denk maar zo: in bijna de hele wereld hebben mensen veeeeel minder ruimte dan in NL als 'noodzakelijk' wordt gezien. Als het al die mensen lukt, dan zal het met die noodzaak wel meevallen. En nog geen honderd jaar geleden woonden mensen met acht kinderen op 90m2, dus ons met drie moet t ook wel lukken op iets meer dan de helft daarvan.

5 jaar geleden
Nee hoeft geen probleem te zijn. Als je kindje straks iets ouder is, dan is het wel fijn als je hem/haar op een eigen kamertje kan wegleggen. M'n zus heeft ook een tweekamer woning en haar kindje is 9 maanden. Ze vindt het nu wel "krap" worden en zoekt nu ook een grotere woning

5 jaar geleden
Hier ook een 2 kamer flat.
Wel heb ik een soort tussenkamer voordat je onze slaapkamer in komt, en daar dus een soort baby kamer van gemaakt.
Maar is dus geen aparte kamer, wij moeten altijd hier doorheen om in onze slaapkamer te komen.
Ook helaas niet gelukt om voor de bevalling van kleine huur woning naar een wat grotere koop woning te gaan.
Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik heel blij ben dat ik niet hoef te verhuizen tijdens m’n zwangerschap.
Persoonlijk zou ik hier heel veel stress door ervaren en dat niet willen voor mijn baby. Straks op ons gemak en met een beetje goed geluk op zoek naar een koopwoning als de kleine er is.
Eerste jaar heeft zo’n kleintje alleen maar liefde, eten en slaap nodig..

5 jaar geleden
Wij hebben ook nog een 2 kamer appartement.. de zwangerschap was een kadootje maar een verrassingen. En ook niet op tijd wat groters kunnen vinden. En nu het zoeken even opgegeven want moet er niet aan denken om nu nog te moeten verhuizen. We hebben nu het bedje bij ons op de kamer en in de woonkamer een mooie grote kast waarin onze kleding zit en die van de baby incl. De commode. In het begin dacht ik okee moet maar..maar is mooier en handiger dan ik had verwacht. En mooi opgeruimd. Hoop voor de zomer volgend jaar wel ergens anders heen te kunnen. Maar voor nu me dus maar hierbij neergelegd. Maar best fijn om te lezen dat we niet de enige zijn!

5 jaar geleden
Vriendin van mij woonde ook in een 2 kamer appartement bij de eerste baby gewoon op hun slaapkamer en bij de 2e hebben ze een slaapbank gekocht voor in de huiskamer en slaapkamer was voor de kinderen.
Het is allemaal.mogelijk mijn 3e komt ook bij ons in de kamer slapen 1e jaar zoiezo maar dat is omdat me andere kids al een eigen slaapkamer hebben

5 jaar geleden
Mijn zoontje van 20 maanden slaapt nog bij ons op de kamer (vooral omdat het de enige kamer met airconditioning is). Binnenkort, als het weer lekker afgekoeld is gaat hij naar zijn eigen kamer (en dat is voordat de baby er is)

5 jaar geleden
Hierzo ook een kleine 2 kamer woning. Baby komt bij ons op de kamer te slapen, commode en zijn kledingkast staan in de woonkamer. Om eerlijk te zijn vind ik het niet erg en heeft het ook best wel iets knus. Ik vind het een fijne gedachte ons jongetje zo dichtbij te hebben. Uit voorzorg heb ik een mozesmand wiegje aangeschaft, stel dat hij in de beginperiode 's nachts veel huilt kan ik het wiegje makkelijk naar de woonkamer verplaatsen en daar verder slapen met hem (zodat mijn man voor zijn werk een beetje slaap kan pakken.)

5 jaar geleden
Ik woon in een studio en hebben voor ons zelf ook geen aparte slaapkamer, we hebben een 2 persoonshoogslaper staan en daaronder het dicht gemaakt met een deurtje! Onder ons bed staat dus de commode en het ledikantje

5 jaar geleden
Woon zelf ook klein, 2 slaapkamers. Mijn 2 jongens liggen samen op 1 kamer en ik ga voorlopig met de baby bij mij op de kamer slapen....ben wel al 2 jaar bezig met een ander huis zoeken maar duurt allemaal zolang helaas😅😒

5 jaar geleden
Wij hebben een klein appartement met 2 slaapkamertjes. Bij ons past er al bijna geen bed en kledingkast samen in 1 kamer. En we hebben in de andere slaapkamer net aan een ledikant en commode ingekregen naast een kast die er staat met onze spullen.
We hebben een rolstoelwoning waardoor er heel veel deuren in ons huis zitten en je dus eigenlijk bijna geen meubels kwijt kan. Ook geen idee waar we straks de kinderwagen kwijt moeten aangezien hij altijd in de weg zal staan hier 😅
Ook een box past niet in onze woonkamer dus daar hebben we een klein wiegje voor die we iets makkelijker daarvoor kunnen gebruiken.
We hadden gehoopt van tevoren nog een huis te kunnen kopen, maar aangezien ik opeens geen baan meer heb ging dit niet meer door.