9 Reacties

2 jaar geleden

Wij zijn bezig voor een 3e. 1e 2 waren keizersnedes. Ik sta op de lijst voor een gesprek met de gynaecoloog voor de risico's.... aangezien die bij elke keizersnee iets hoger worden wil ik me toch goed laten informeren

2 jaar geleden

Reactie op Lesley-24

Wij zijn bezig voor een 3e. 1e 2 waren keizersnedes. Ik sta op de lijst voo ...
Oooh spannend. Merkte je zelf een verschil qua genezing en risico's?

2 jaar geleden

Ik heb een sterke wens voor een 2e, maar ik ben nog bezig met emdr om het trauma van mijn bevalling te verwerken. Ik heb een spoedkeizersnede gehad. Ik zou als ik 36 weken zwanger ben medisch worden. Ik denk dat als ik nog eens zwanger zou raken en de zwangerschap ongecompliceerd verloopt ik thuis wil bevallen. In het ziekenhuis zijn ze vooral gericht op interventies en dat is niet wat ik zondermeer wil. Ik woon heel dichtbij het ziekenhuis, dus als er nood is ben ik er ook zo.

2 jaar geleden

Reactie op Noomsi

Oooh spannend. Merkte je zelf een verschil qua genezing en risico's?
Mijn 2e keizersnee was qua ervaring een heel stuk beter. En voor mijn gevoel was ik sneller weer op de been na de 2e. Maar dat kan ook gevoelsmatig zijn omdat je weet wat er komt....

2 jaar geleden

Er zijn trouwens hele fijne accounts op insta om te volgen. @houseofmothers @studiovbac @mijnvbac.nl (Vbac staat voor vaginal birth after c section)

2 jaar geleden

Ik ben op dit moment 12 weken zwanger van onze 2e🥰 Geen ervaring met keizersnede, maar denk zeker af en toe over de bevalling na. Ik heb zo'n goede 1e bevalling gehad, dat ik haast niet nog zo'n goede bevalling kan hebben, dus daar wel beetje 'spanning' over😅

2 jaar geleden

Wij hebben voorlopig nog geen behoefte aan nr 2 🤯🤭, maar bij mij is aangegeven dat een tweede geboorte niet per se weer een keizersnede hoeft te zijn. (Het was een ks onder narcose vanwege een uitgezakte navelstreng en de gezondheid van mini). Ik kan er wel voor kiezen om de begeleiding vanuit het ziekenhuis te doen i.p.v. de verloskundige en dat ga ik waarschijnlijk wel doen.

2 jaar geleden

Ik wil ook heel graag een tweede mijn partner wil liever nog even wachten helaas. Ik heb bij de eerste een ongeplande keizersnede gehad omdat de ontsluiting ondanks vollop weeën niet vorderde. Achteraf is er twijfel of mijn bekken wel breed genoeg zijn. Voor een tweede krijg ik de keuze wat ik wil. Omdat het vorige keer zo moeilijk ging na een inleiding heb ik op dit moment het volgende in gedachten. Zolang het medisch verantwoord is wil ik kijken of mijn lichaam zelf de bevalling gaat opstarten en als dat niet gebeurd ga ik voor een geplande keizersnede

2 jaar geleden

Wij zijn ook al een paar maanden bezig voor de 2e maar het lukt helaas niet. Dat is wel even wennen als de eerste baby gelijk raak was en nu dus al een aantal maanden helaas niet