38 Reacties

5 jaar geleden

Heb daar gelukkig geen last van of nog niet meer de klachten niet veel kunnen want de buik zit teveel in de weg

5 jaar geleden

Hier 35 wk en flink last van maagzuur, maar op advies dokter rennie en die werken gelukkig!! Eindelijk niet wakker van het zuur in mijn mond...

5 jaar geleden

Hier ook heul veel last van maagzuur, let heel erg op mijn drinken en voedsel, eigenlijk alleen water en geen vet eten, veel vezels en volkoren dingen. Een paar uur voordat ik ga slapen eet en drink ik al niks meer want anders ga ik ook naar de wc. ( medicijn hielp bij mij ook niet. )

5 jaar geleden

Hoi hoi, erg vervelend ik ben inmiddels 35 weken en de maagzuur begint me verschrikkelijk erg te irriteren. Rennie helpt voor korte duur en eten binnenhouden lukt ook amper.. je gaat gewoon even moet volhouden mama!

5 jaar geleden

Reactie op Angels1406

Heb daar gelukkig geen last van of nog niet meer de klachten niet veel kun ...
Oow wat fijn voor u! Ik ben er eigenlijk een beetje zat mee ben zo uitgeput 😥

5 jaar geleden

Ook maagzuur, maar heb daar al m’n hele zwangerschap last van helaas.. Kan amper wat eten omdat mijn maag in de verdrukking zit en mijn stoelgang is nu weer slecht. 😞 Word het langzamerhand een beetje beu.

5 jaar geleden

Reactie op Jolandar

Hier 35 wk en flink last van maagzuur, maar op advies dokter rennie en die ...
Heb ik geprobeerd werkte bij mij niet 😩

5 jaar geleden

Idem hier 35 weken. Ik neem gaviscon in en dit helpt. Ook minder gesuikerd eten of drinken doet ook een verschil

5 jaar geleden

Reactie op LFM96

Ook maagzuur, maar heb daar al m’n hele zwangerschap last van helaas.. Kan ...
Ja ik ook vanaf 4 maanden zwangerschap heb ik er last van ben het zo zat !

5 jaar geleden

2e zwangerschap (33 +5) en maagzuur is nog erger dan de 1e keer. Ik heb een glas melk snachts naast het bed staan, het vet van de melk neutraliseert voor korte tijd. Daarnaast eet ik tussen 15.00 en 16:00 mijn avondeten (al kleinere porties) en in de avond wat droogs. Geen koolzuur meer en na het eten zit ik zeker een uur rechtop. Ik gebruik nog wel eens een zakje om mn spijsvertering te stimuleren maar ik neem geen medicatie. De vk adviseerdeq omeprazol(?) Maar dat heeft weer als bijwerking dat dat de opnames van andere stoffen (zink en magnesium) belemmerd worden. Rennies ben ik geen fan van aangezien er ook veel troep in zit én ze werken maar van korte duur. Kleinere porties eten, in de middag warm en na 18:00 niet meer eten, en melk werken het beste voor mij. Ik ga ook een afspraak maken bij de chiropractor, dit schijnt ook te kunnen helpen tegen maagzuur.

5 jaar geleden

Hier ook spugen hoor!!! Tis zoooo bizar vervelend. Baarmoeder zit op zn hoogst.... je maag zit in de verdrukking. En als de baby dan ook nog eens een kick geeft is het feest compleet 😶

5 jaar geleden

Ik heb ook nu een paar keer moeten spuiten van maagzuur heb van de huisarts antagel als tip gekregen om te gebruiken dit werkt echt super, alleen nu kan ik het nergens meer krijgen helaas ..

5 jaar geleden

Ja bah. Maagzuur vind ik echt het meest vervelend. Ook al 2x moeten spugen. Word er soms wakker van. Moet er van hoesten blegh. Gelukkig moeten we nog maar heel even

5 jaar geleden

Maagzuur niet... maar wel aant hoesten en spugen elke ochtend

5 jaar geleden

Ik heb er ook vreselijk veel last van, de tranen staan in mijn ogen en ik kijk er altijd tegenop om op bed te liggen (met 3 hoofdkussens). Het komt gewoon vanzelf naar boven en soms als ik niet in de buurt ben van het toilet slik ik het door, zo goor is dat. Medicatie helpt niet. Wat me wel een heel klein beetje heeft geholpen de afgelopen 2 nachten is een droog beschuitje eten wanneer ik lig. En dan hopen dat ik snel in slaap... Heel veel sterkte🌸

5 jaar geleden

Reactie op Stefaniel

Idem hier 35 weken. Ik neem gaviscon in en dit helpt. Ook minder gesuikerd ...
Heb jij ook het drankje van gaviscon? Hoe meet jij hoeveel je in moet nemen ik heb geen maatlepeltje ofzo erbij gekregen!

5 jaar geleden

Omeprazol

5 jaar geleden

Ik heb ook last van maagzuur (37+3) Wat bij mij helpt is een halve theelepel baking soda oplossen in koud water en dat opdrinken. Maagzuur verdwijnt vrijwel direct!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Reactie op toufa7a

Ik heb ook last van maagzuur (37+3) Wat bij mij helpt is een halve theelepe ...
Heb je dit met de VK overlegd? Baking soda wordt afgeraden bij zwangerschap en borstvoeding 😳

5 jaar geleden

Reactie op elizabet92

Heb jij ook het drankje van gaviscon? Hoe meet jij hoeveel je in moet nemen ...
Ik heb gewoon kleine zakjes. Gewoon openscheuren en innemen 😊