10 Reacties

2 jaar geleden

Tegen mij heeft de arts gezegd dat zo een hoge koorts niet van tanden afkomstig is.

2 jaar geleden

Kan inderdaad door tandjes zijn. Ze kunnen naast koorts ook zelfs diarree krijgen. Indien uw kind alleen koorts heeft kunt u haar een paracetamol zetpil geven van 240mg 3keer per dag. Even kijken hoe het gaat. Indien ze blijft koortsen dan de huisarts consulteren.

2 jaar geleden

Er heerst een virus op dit moment waarbij veel kinderen (hoge) koorts hebben. De meeste zijn met 3 a 4 dagen weer koorts vrij. Dat kwijlen is misschien iets van kiezen wat doorkomt. Hier ook een kwijlmeisje. Koorts heeft ze 2 weken gehad. Beterschap met je meisje.

2 jaar geleden

Het zou van de tanden kunnen zijn. Kan ook iets anders. Ik zou gewoon lekker paracetamol geven.

2 jaar geleden

Ons zoontje is net ook ziek geweest. Zijn kiezen zijn aan het doorkomen maar mij is ook verteld dat zulke hoge koorts er niet door kan komen, wel verhoging. Maar mijn zoontje had ook zo hoge koorts en eigenlijk verder niks ( door de paracetamol heen zelfs). Behalve dan heel erg hangerig en last van de koorts had hij niks, niet verkouden ofzo. Als kindjes tandjes doorkrijgen zijn ze ook snel vatbaar voor virusjes. Dus dat is hier waarschijnlijk het geval geweest. Ik heb het maximale aan paracetamol gegeven. Mocht je het niet vertrouwen kan je altijd even de huisarts bellen. Mijn huisarts zegt wel altijd, de hoogte van de koorts zegt niets over hoe ziek het kind het. Kinderen kunnen snel pieken met hoge koorts krijgen. Als ze gekke vlekjes krijgen die je niet weg kan drukken, het kindje suf is, een halve dag geen plasluier heeft gehad , dat het dan reden is om zeker actie te ondernemen. En natuurlijk als je het zelf niet vertrouwd ! Beterschap met je kleine, het is altijd zo zielig!

2 jaar geleden

Tandjes veroorzaakt geen koorts, kan wel verhoging maar dit is veel te hoog om daardoor te komen. Misschien griep oid

VRIEND

2 jaar geleden

Van doorkomende tandjes zelf kan inderdaad geen koorts komen, hoewel dat wel vaak gezegd/gedacht wordt. Als mijn zoontje ziek of verkouden is heeft hij eigenlijk altijd koorts, ook altijd heel hoog maar zakt ook wel weer snel. Ik maak mij zelf nooit zo’n zorgen om koorts, het betekend juist dat het lichaam aan het werk is om een virus oid te verwerken. Als je je echt zorgen maakt kun je natuurlijk altijd even naar de huisarts bellen.

2 jaar geleden

Reactie op Petra81

Er heerst een virus op dit moment waarbij veel kinderen (hoge) koorts hebbe ...
Klopt mijn dochtertje van bijna 2 had ook paar dagen koorts tot 39,9 graden is echt even schrikken maar met zetpil en drinken aanbieden lekker laten slapen is ze sinds vandaag gelukkig stukken beter ik zelf ben ook enorm ziek echt een heftige Virus 🤮

2 jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels met alle zieke kindjes?

2 jaar geleden

Ik had gisteren een meisje dat zoveel slijm had in haar keel dat ze moest overgeven...meerdere keren zelfs.. was gelukkig maar 1 ochtend. Toen alle slijm eruit was was het over. Heel taai slijm was het. Bah! Knuffel voor de zieke kindjes