30 Reacties

4 jaar geleden

4 weken lijkt mij wel heel vroeg. Ik heb mijn eerste echo op 30 maart ben dan 8 weken. Ik wou ook meteen een echo laten doen, maar de vk heeft gezegd dat er toch niets te zien valt

4 jaar geleden

Zelfde vraag hier :( maak me zorgen

4 jaar geleden

4 weken is zeker vroeg, volgens mij kan je pas vanaf 6 echt wat zien.

4 jaar geleden

Ik ben zelf verloskundige en het klopt precies wat je zegt! Bij 4 weken zie je een leeg vruchtzakje. Dan is het echt veel te vroeg om een vruchtje te zien! Bij je aankomende echo moet er wel een vruchtje zichtbaar zijn met een kloppend hartje, dat beeld verwacht je zeker bij 7 weken (en verder dan dat) Heel veel succes!!

4 jaar geleden

Een vraagje. Was jij wel regelmatig. En had jij dan wel klachten van de zwangersschap. Ik lees dit nu zo veel.... je word er soort onzeker van. 😖

4 jaar geleden

Ik ben vandaag op echo gegaan met 5 weken en dit om een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten. Ik zag enkel een vruchtzakje omdat het vruchtje nog veel te klein is. 28 maart moet ik terug en dan zou er meer te zien zijn. Dus 4 weken lijkt mij veel te vroeg.

4 jaar geleden

4 weken is errug vroeg. dan is er volgens mij ook alleen maar een leeg vruchtzakje

4 jaar geleden

Reactie op Rachell2020

Een vraagje. Was jij wel regelmatig. En had jij dan wel klachten van de zwa ...
Ik heb een regelmatige cyclus en pfoe ik voel mij meer zwanger dan bij mijn eerste van mijn zoontje. Ik denk dat onzekerheid er sws bij hoort. We hebben nu ook internet met horror verhalen. Vind het ook moeilijk maar kom op! 💪🏽 En anders je verloskundige bellen als je ergens onzeker over bent!

4 jaar geleden

Reactie op bems

Ik ben zelf verloskundige en het klopt precies wat je zegt! Bij 4 weken zie ...
Dankjewel!! We gaan duimen

4 jaar geleden

Hai Kim, Ik heb dezelfde datum als jij 1 feb. Dat wil zeggen dat we aankomende zaterdag 7 weken zouden zijn. Vorige week ben ik ontzettend ziek geworden en heb ik contact opgenomen met mijn vk. Ik mocht komen voor een echo. Vk gaf aan dat alles goed was en we zagen ook een wit vlekje in het vruchtzakje. De meting hiervan was een vruchtzakje van 5 weken. Mijn vk moest wel even bewegen om het witte vlekje te vinden. Succes ♡

4 jaar geleden

Reactie op Adiesta

Zelfde vraag hier :( maak me zorgen
🍀🍀🍀

4 jaar geleden

Ik had met 5.2 een echo en was echt een mini stipje te zien nu volgende week donderdag met 7.5 weer een echo hoop dan meer te zien

4 jaar geleden

Reactie op Daneenee

Hai Kim, Ik heb dezelfde datum als jij 1 feb. Dat wil zeggen dat we aankome ...
Oh wat fijn!! Wanneer heb jij je volgende echo?

4 jaar geleden

Reactie op kiimmveenstra

Oh wat fijn!! Wanneer heb jij je volgende echo?
Eigenlijk die stond. Op 24 maart. Dus ben dan benieuwd hoever ie is haha!!

4 jaar geleden

Bij mij precies hetzelfde. Dinsdag 10 maart een echo gehad omdat ik veel buikpijn klachten heb en ze bang waren voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Hcg klopte met de echo. 23 maart voor nieuwe echo en hopen dat t goed zit. Nu al zenuwachtig aangezien de vorige zwangerschap resulteerde in een miskraam. Dan kan ik me moeder nog oma zien worden voordat ze er niet meer is.

4 jaar geleden

Reactie op kiimmveenstra

Ik heb een regelmatige cyclus en pfoe ik voel mij meer zwanger dan bij mijn ...
Ja je hebt ook helemaal gelijk. Ik voel me verder oke. Maar wel bandenpijn... morgen dan 7 weken en merk meer misselijkheid.. ik heb 31 maart mijn eerst echo. Probeer ook heel erg positief te denken en zo min mogelijk met het ergste bezig te zijn 😊

4 jaar geleden

Wauw... zo vroeg om uberhaubt al een echo te krijgen toch? Mijn eerste echo krijgt ik ivm corona gedoe pas met 10-11 weken... 8 weken echo is niet medisch, dus slaan ze die over.. nog een paar weken wachten dus. Heb ik echt werkelijk geen idee hoe ver ik nu precies ben. Ik gok 5 hoogstens 6 weken.

4 jaar geleden

Herkenbaar, ik werd twee weken geleden wegens vermoeden bbz met spoed naar de gynaecoloog gestuurd, maar we zagen daar een leeg vruchtzakje wat 3 à 4 weken doet vermoeden. Vorige week zagen we een gegroeid vruchtzakje met dooierzakje en één of twee streepjes, maar nog geen hartactiviteit. Lijkt goed maar kan nog alle kanten op, mede omdat het allemaal zo vroeg wordt vastgelegd. Komende vrijdag weer een echo van 5+6 of 6+6. Hopelijk is alles goed, maar wat ik wel weet, is dat dagen enorm veel verschil kunnen maken. Foto is van afgelopen vrijdag... toen dus 4+6 of 5+6

4 jaar geleden

Reactie op Daneenee

Eigenlijk die stond. Op 24 maart. Dus ben dan benieuwd hoever ie is haha!!
Jaaa inderdaad!! Succes🍀🍀🍀🍀

4 jaar geleden

Reactie op Myrthe21

Bij mij precies hetzelfde. Dinsdag 10 maart een echo gehad omdat ik veel bu ...
Ik hoop voor jou een mooie zwangerschap! Heel veel succes de komende tijd🍀