71 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op Mommyofthelittle1

Hier een kindje met deze schema Hij krijgt nu nog een fles 120/4/2 jbpm en ...
Wat handig! Welke app is dat?

3 jaar geleden

We doen 6×150 ml laatste voeding om 21:30 en ze slaapt tot 8 uur in de ochtend.

3 jaar geleden

Onze dochter van 10 weken geven we nog steeds 8 a 9 voedingen gekolfde moedermelk a max 100 cc per keer. Pas na de leeftijd van 6 maanden ben ik van plan meer cc per keer aan te bieden en dus minder flessen per dag te geven ivm de natuurlijke maagcapaciteit.

3 jaar geleden

Wij hebben sinds een goeie week ook eindelijk 5 flessen. Eerste rond 8 a 9 uur laatse 9 uur half 10. 180cc plus 6 schepjes. Dit aantal deden we al een poos alleen had hij elke x 6 flessen maar nu 5 gelukkig!

3 jaar geleden

Reactie op DanielleBr

Had mijn zoontje ook veel voeding terug geven maar nu doe ik door zijn melk ...
Ze heeft er zelf geen last van alleen het levert zoveel was op. Zolang ze goed groeit ga ik geen jbpm gebruiken.

3 jaar geleden

Reactie op Mimmie80

Ik zit er mee te martelen, de ene dag red ik prima de 5. (180+6. 1jbpm) and ...
Hier verborgen reflux. Krijgt ook last als we ophogen. Moet echt heel langzaam

3 jaar geleden

Reactie op noni

Ik vind het wel bijzonder, het lijkt wel een sport om zo snel mogelijk naar ...
Hij laat er zelf meer uren tussen. Dus is geen sport hoor haha. Hij krijgt flesvoeding is denk ik toch anders dan borstvoeding.

3 jaar geleden

Bij ons nu 7.15 11.00 15.00 18.30 22.00 150 ml +5 schepjes. Eerst dronk ze om de 3 uur maar nu hebben we dit schema om de 4 uur. We willen eigenlijk ook de avonden vervroegen maar ben bang dat t dan te kort op elkaar zit. Onze dochter krijgt sinds gister pas 150 ml en ze is 14 weken

3 jaar geleden

Reactie op noni

Ik vind jou reactie bijzonder. Wij volgen al vanaf dag 1 onze dochter en haar ritme. Misschien moet je niet zo oordelen

3 jaar geleden

Wij geven 5 x 150. 07.30, 10.30, 14.00/14.30, 17.45/18.00, 21.00/21.15 en dan moeten we onze dochter wakker maken vd fles id ochtend.

3 jaar geleden

Onze kleine zit nu ook op 5 flessen. De laatste om 23uur, maar lees hier veel dat die fles eerder gegeven wordt. Kan dat gewoon qua aantal uren dat ze dan geen voeding krijgen ( van 20.00 tot 07.00 bijv.) ??

3 jaar geleden

Reactie op M24

Onze kleine zit nu ook op 5 flessen. De laatste om 23uur, maar lees hier ve ...
Toevallig vrijdag bij cb gevraagd ze vertelde mij dat het mag vanaf 4 maanden en gewicht van minstens 7 kilo

3 jaar geleden

Reactie op AAA-H

Toevallig vrijdag bij cb gevraagd ze vertelde mij dat het mag vanaf 4 maand ...
Raar dat het zo verschilt wat de consultatie bureaus zeggen. Mijn zoontje slaapt in de nacht 11 uur achter elkaar zonder voeding tussendoor. Met 2 maanden al hij woog toen 5,5 en groeit goed dus was geen probleem volgens hun

3 jaar geleden

Reactie op M24

Onze kleine zit nu ook op 5 flessen. De laatste om 23uur, maar lees hier ve ...
Bij mijn zoontje zit er ook tussen de fles van 19:30 en de volgende fles ongeveer 10 a 11 uur tussen. Volgens het cb hier was het geen probleem als je kindje gewoon goed groeide etc. Maar volgens mij zeggen ze allemaal iets anders. Hij meld zich gewoon keurig hier weer rond 6 a 7 uur in de ochtend

3 jaar geleden

Wij geven 4 voedingen. 210 ml 7 scheppen. 0800 1200 1600 2000. En voordat iemand gaat stieren stijgeren of zeuren (ik zie het helaas te vaak tegenwoordig) passen wij ons aan op onze mop en zij niet aan ons. We merkte dat als de avond begint ze gewoon echt moe wordt en wilt slapen en niet meer drinkt. Dus dat is de reden waarom 2000 uur de laatste fles gegeven wordt. Ze komt echt niks te kort en is heerlijk vrolijk aanwezig. Geen wedstrijd hoe sneller hoe beter.

3 jaar geleden

Inderdaad echt raar dat het cb allemaal verschillend advies geeft, daarom keek ik er ook van op. Tegen mij zeiden ze nl ook dat het nu nog niet mocht. Nu geef ik om 18.30 een fles, dan gaat hij naar bed en moet ik hem echt uit diepe slaap halen om 23 uur. Dus vraag me dan wel eens af wat beter is hoor.. uit diepe slaap halen of wat langere tijd tussen de laatste en eerste fles

3 jaar geleden

Wij geven onze dochter 5x150+5. 8.00 - 12.00 - 16.00 - 20.00 en de laatste tussen 23.00 en 00.00 . Dan slaapt ze door tot ongeveer 8 uur in de ochtend. De fles van 20.00 is de laatste 2 dagen 180+6. Vaak is ze in diepe slaap voor de laatste fles maar als ik haar door laat slapen denk ik dat ze alsnog later in de nacht voeding wil. Hoe doen jullie dit? Mijn dochter is 12 weken en ik gok ongeveer 5 kilo.

3 jaar geleden

Reactie op M24

Inderdaad echt raar dat het cb allemaal verschillend advies geeft, daarom k ...
Zo deed ik het eerst ook, maar dan haalde ik hem om 23:00 idd uit zijn diepe slaap en dronk hij nooit de fles leeg. Dus nu heb ik die vervroegd en slaapt hij wel 10 a 11 uur door. En als hij wakker word is hij ook gewoon wakker zeg maar niet dat hij daar moeite mee heeft ivm met zijn bloedsuiker spiegel of iets, vond het in het begin wel spannend maar eigenlijk krijgt die nu meer voeding binnen dan voorheen omdat hij die van 23:00 nooit opdronk.

3 jaar geleden

Reactie op noni

Verbaas me ook over de hoeveelheden die ik lees hier... mijne krijgt 120 overdag en 150 of 180 savonds.. en echt niet meer dan kotst hij echt alles onder. 210 ml is een longglass aan drinken dat lukt mij amper zonder maagklachten op te drinken 😬 zo slecht voor die maagjes en je gaat pas na 30 minuten verzadigd worden als je eet... dus ze teugen idd wel door met die fles

3 jaar geleden

Reactie op Steffiek

Zo deed ik het eerst ook, maar dan haalde ik hem om 23:00 idd uit zijn diep ...
Ah oké! Ik ga dat ook maar eens proberen dan, vind het nu zo zielig en indd drinkt slecht die fles.