71 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op Mommyofthelittle1
Verbaas me ook over de hoeveelheden die ik lees hier... mijne krijgt 120 ov ...
Nou ik denk dat het gewoon heel erg verschilt per kind. Ons ventje blijft gewoon 3 uur lang onrustig als hij minder krijgt dan 180+6 scheppen. Dan zouden we hen bijna elke 1,5 uur 100 tot 120 moeten geven en slaapt hij dus nauwelijks waardoor hij heel ontevreden was. We hebben dus gekeken naar wat hij zelf aan geeft. Hij drinkt nu ongeveer 170 tot 200 cc per voeding maar wel maar 4x per dag. Tussendoor is hij vrolijk speelt en gaat dan slapen hij slaapt steeds 2 uurtjes tussen een voeding en hij doet het er super goed op. Dus voor hem werkt het kennelijk
3 jaar geleden
Weer die discussie over hoeveelheid flessen en hoeveelheid voeding. Volg je kind en je gevoel!! Heeft het minder nodig, prima. Heeft het meer nodig, ook prima. Ze geven het zelf wel aan.
En stop met bv en fv te vergelijken, die vergelijking gaat gewoon niet op!! Bv past zich elke voeding aan, fv is altijd hetzelfde.
VRIEND
3 jaar geleden
Weer die discussie over hoeveelheid flessen en hoeveelheid voeding. Volg je ...
Ik vind het lastig als wordt aangegeven "volg je gevoel". Is onze eerste en ik heb dit niet (dan ik me weer slechte moeder vinden terwijl ik rationeel weet dat dit onzin is), ik vind een beetje houvast en voorbeelden van cb en anderen ook fijn. En dan vanuit daar onze eigen weg vinden.
3 jaar geleden
Reactie op M24
Als je baby het qua gewicht kan hebben, het cb het een goed idee vind en je ...
Gaat helemaal niet om gewicht gaat om de maag inhoud ! Je moet niet voor niks een New Born baby zijn maag elke dag oprekken door drinken op te hogen 🤐 er is niks natuurlijk meer aan... ieder mens heeft een natuurlijke maaginhoud
3 jaar geleden
Gaat helemaal niet om gewicht gaat om de maag inhoud ! Je moet niet voor ni ...
Je moet niet alles van internet overnemen, zie voorbeeld hier onderin. Je moet luisteren naar je eigen moedergevoel en wat je kindje wilt. Als ik mijn meisje maar 100 zal geven zal ze mij dat niet in dank afnemen. Ik lees vaker dat je het niet eens bent met hoe iedereen het doet. Je kan daar vrouwen heel onzeker mee maken en durven dan misschien niks meer te vragen terwijl het juist handig kan zijn om bij elkaar steun te vinden. Ik snap dat het ook je goede bedoelingen zullen zijn maar pas op hoe je iets verteld
3 jaar geleden
Reactie op 2020mama
Ik vind het lastig als wordt aangegeven "volg je gevoel". Is onze eerste en ...
Richtlijnen bekijken en van daaruit je eigen weg vinden, vind ik ook je eigen gevoel volgen hoor 😉
3 jaar geleden
Reactie op Mos123
Ik vind jou reactie bijzonder. Wij volgen al vanaf dag 1 onze dochter en ha ...
Het is jouw reactie met een W.
Je voelt je aangesproken, maar als je het zo beschrijft doe je het toch goed?
Ik weet verder niet wat je precies aan je kind geeft ik heb dat niet gelezen en ik oordeel dus ook niet over jou in het bijzonder.
Ik denk wel dat je een vertekend beeld van je kindje en zijn/ haar signalen kan krijgen omdat de flessen snel en makkelijk leeg gedronken worden zo dat ze meer opdrinken dan het lijfje aan kan of nodig heeft. En hier moet je dus voorzichtig mee zijn.
3 jaar geleden
Reactie op JennVR
Je moet niet alles van internet overnemen, zie voorbeeld hier onderin. Je m ...
Hahahahahaha asjeblieft zeg wie zegt dat een kind maar 100 mag? Overdrijven is ook een vak apart. Kom jij eens met een site met een serieuze bron vermelding en niet een site die knakkenloos kopieert en plakt van een voeding site.. geloof toch echt dat een lactatiekundige cq voedinfsdeskundige wat geloofwaardiger uit de bocht komen dan een 24 uur baby 🧐🙊🙊
Maar goed blijkbaar lees jij niet eens wat ik zeg voor je mij een les leest.. het GAAT NIET OM GEWICHT maar om een maaginhoud een baby van 3 kilo kan je helemaal vol proppen met 2liter per dag tuurlijk heeft een kind honger want een maag rek je helemaal op! Kind zal dan gaan vragen op verzoek van een opgerekte maag en niet naar een natuurlijke maaginhoud
Misschien zelf even je huiswerk gaan doen en niet mij de les gaan lezen.
En btw t boeit me echt geen drol wat iedereen doet hoor.. vindt t alleen zielig voor de kids die vol gepropt wordt om welke reden dan ook..
3 jaar geleden
Hahahahahaha asjeblieft zeg wie zegt dat een kind maar 100 mag? Overdrijve ...
Ik vind het erg jammer dat je zo aanvallend reageert. Ik probeer alleen aan te geven dat op elke site wat anders gezegd wordt. Dit was toevallig een voorbeeld die ik gebruikte. Ik zou het fijn vinden als je dan op mij in gaat ook gewoon rustig reageert en mij niet het gevoel geeft dat je mij kleineert.
De manier waarop je ouders/moeders hier toespreekt gebeurt niet op een fijne manier. Dat vind ik persoonlijk erg jammer want we zijn hier om elkaar te helpen en advies te geven. Niet om elkaar uit te lachen of te zeggen dat iets zielig is op de manier hoe we het doen.
3 jaar geleden
Reactie op JennVR
Ik vind het erg jammer dat je zo aanvallend reageert. Ik probeer alleen aan ...
Nee misschien had je zelf even lezen voor je mij aanvalt , dat ik jou onzeker maak ...je leest zelf niet goed en daar geef je mij de schuld van... nergens voor nodig als je mijn informatie zelf eerst goed leest voor je commentaar geeft staat het er anders dan je zelf zegt. Niet nu de rol omdraaien
Nergens zeg ik namelijk dat een kind maar 100 ml mag. Nergens zeg ik dat je dat moet doen. Er staat per 100 ml TOENEMEND niet max 100 😮 snap je commentaar daar over niet helemaal
Als ik het zielig vindt dat een kind vol gepropt wordt is dat mijn mening toch? Dat je je eigen dan aangesproken voelt kan ik ook niks aan doen misschien moet je zelf mij dan lekker met rust laten toch? Of blokkeer me gewoon desnoods rapport t lekker. Als t je niet aan staat allemaal Ik zit hier niet om iedereen tevreden te houden hoor doe er mee wat je wil 😬 niemand verplicht je.. wat ik namelijk ook al zei
3 jaar geleden
Nee misschien had je zelf even lezen voor je mij aanvalt , dat ik jou onzek ...
Nogmaals jammer dat je zo heftig moet reageren. Ik zeg niet dat ik onzeker van je wordt en heb ook niet gezegd dat je de woorden "100ml mag geven" hebt gebruikt. Ik heb je informatie zeker gelezen maar struiken over het feit hoe je kan reageren op hoe moeders het doen. Je herhaald al vaker dat ik mijn dochter "volprop". Je geeft hiermee geen fijne indruk. Het is jammer dat je je meteen aangevallen voelt en je zelf zo moet verdedigen als ik zeg dat je manier van praten heftig overkomt. Ook met de woorden dat je het goed zal bedoelen maar je misschien kan oppassen/opletten hoe je het over brengt.
Sommige zullen hier gevoelig voor zijn dus dan is het fijn als we hier rekening mee houden.
3 jaar geleden
Was niet de bedoeling om een discussie aan te wakkeren.... denk dat iedereen hier goed naar zijn kindje kijkt en af en toe advies nodig heeft. Omdat je al zoveel verschillende dingen hoort of leest. Ik wordt daar onzeker van en vind het fijn om even te vragen wat een ander doet. Dan kan ik kijken wat bij ons ventje past.
#liefzijn
3 jaar geleden
Reactie op JennVR
Nogmaals jammer dat je zo heftig moet reageren. Ik zeg niet dat ik onzeker ...
Je bent wel selectief met een heel stuk tekst lezen hoor..
Als mijn manier van praten je niet aanstaat. Prima, ben niet hier om iedereen tevreden te houden hoor. En al helemaal niet om me te laten opdragen (etiketten school)wat ik wel of niet mag zeggen, ik heb mijn toon van spreken en jij ook. Vind de jouwe 00k niet erg aangenaam nou prima dat is iets waar ik mee moet dealen Waarom zou jij je mening wel mogen geven? Want je weet t blijkbaar zelf ook zo goed toch?
Maar buiten dat zeg je zelf.. als ik mijn kind 100 ml geef..
En voel je je aangesproken op iets wat ik zielig vindt.
Tis zo mooi dat er altijd 3 woorden uit gepikt worden en de rest niet gelezen wordt.. iets met selectief willen lezen 😵
En mag je nu ook gewoon antwoorden. (Dat doe je namelijk al de hele tijd niet 😏) maar je geeft er wel commentaar op...
Waar zeg ik dat JIJ je kind volpropt dan?
ADMIN
3 jaar geleden
Hoi allemaal,
Houd het svp respectvol en begripvol, beide kanten op :-) Ook de vraag om het on-topic te houden. Iedereen doet zijn/haar best voor hun kindje.
Succes!
Liefs,
Roos
3 jaar geleden
Reactie op Mos123
Ik vind jou reactie bijzonder. Wij volgen al vanaf dag 1 onze dochter en ha ...
Inderdaad, want ons zoontje was erg hongerig en had soms wel 8 flessen op een dag dan kreeg hij helemaal teveel dus moesten wel naar minder flessen.. en elk kind is anders en iedereen volgt zijn eigen kind, de ene is tevreden met 120cc de andere met 180cc als ik zoals jij zegt me zoontje kleine beetje ga aanbieden dan is het huis te klein!
3 jaar geleden
Wat is de rede dat je geen avond en nachtvoeding geeft?
Hier krijgt ze 5x per 24 uur 180+6 schepjes en die gaan helemaal op. Tijden: 07:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00 - 23:00.
3 jaar geleden
Reactie op NovemberBabyLin
Wat is de rede dat je geen avond en nachtvoeding geeft?
Hier krijgt ze 5x ...
Avond dronk hij 20 a 30 cc. En nacht komt hij zelf steeds later. Dus dan zal hij het wel niet nodig hebben
3 jaar geleden
Reactie op Joanne0418
Avond dronk hij 20 a 30 cc. En nacht komt hij zelf steeds later. Dus dan za ...
Ah oké. En je wilt dus 4 flesjes geven? En las ergens dat ie tot half 5 slaapt, dus dan zou je bijv kunnen doen: 04:30 - 09:30 - 14:30 - 18:30? Maar heeft ie dan tussendoor geen honger met 4 flesjes?
3 jaar geleden
Mijn zoontje van 3 maanden (13-11) drinkt overdag ongeveer om de 4 uur en komt s’nachts ook nog wel voor de fles. Probeer nu wat meer naar vaste tijden te gaan komt net van borstvoeding af dus nog even zoeken naar een vast ritme.
03:00
06:30
10:30 - 11:00
14:30 - 15:00
18:30 - 19:00
23:00
Dit schema probeer ik nu een beetje te volgen en hopelijk laat hij binnenkort ook de nacht voeding eruit.