43 Reacties

3 jaar geleden

Hier het schema wat mijn vk aan houdt. Het hangt af van je BMI wat gemiddeld genomen is. Maar wat een ontzettende slechte zorg als ze alleen een uitspraak doet, zonder verdere uitleg en begeleiding.

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Hier het schema wat mijn vk aan houdt. Het hangt af van je BMI wat gemiddel ...
Handig! Kan je dit ook via google vinden? Kan hem niet vergroten ben ook benieuwd wat ik zou mogen wegen met 22 weken

3 jaar geleden

Reactie op LFM96

Hier precies hetzelfde! Ik word ook niet gewogen.. 😳
Zolang we er nog gezond uitzien is het lijkt mij goed genoeg. Al die stomme cijfers 🤓

3 jaar geleden

Reactie op Lorena_corine

Handig! Kan je dit ook via google vinden? Kan hem niet vergroten ben ook be ...
Het is niet per week, alleen over de hele zwangerschap

3 jaar geleden

1e zwangerschap 35 kilo 2e zwanger schap 33 kilo En nu durf ik er niet eens op de weegschaal te staan ik zit ook al op 15 a 20 denk ik dus ik probeer me er niet te druk meer om te maken... en er is geen vast aantal kilo's dat je aan mag komen hoor... daarbij heeft mijn verloskundige alleen in het begin gevraagd naar mn start gewicht en ik moet met 24 weken extra bloed prikken ivm BMI hoger dan 30

3 jaar geleden

En wat zou er dan niet goed komen? Heb je dan meer kans op complicaties tijdens zwangerschap/bevalling? Ik ben bij eerdere zwangerschappen 10kg afgevallen en daarvan maar 5kg weer aangekomen. Ik woog voor mijn zwangerschap dus meer dan daarna. Nog nooit heeft iemand, zowel gyn/vk naar mijn gewicht, zowel verlies als toename gevraagd. Mijn kindjes waren klein, maar ook daar waren geen vragen over. Wat kan het dan verschillen hè!

3 jaar geleden

Reactie op Meez

Hier het schema wat mijn vk aan houdt. Het hangt af van je BMI wat gemiddel ...
Oeh ben ook benieuwd! Kun je hem wat meer uitvergroot nog eens plaatsen?

3 jaar geleden

Oeh ben ook benieuwd! Kun je hem wat meer uitvergroot nog eens plaatsen?
Het is uit het centering pregnancy boek als ik het goed zie en die heb ik ook 😉 bovenste tabel is om je bmi te bepalen, neem aan dat mensen die wel kunnen bereken. En dan staat dit er over hoeveel je “mag” aankomen

3 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Het is uit het centering pregnancy boek als ik het goed zie en die heb ik o ...
Inderdaad... je bent me voor met reageren 😊

3 jaar geleden

Ik heb een gastric bypass gehad (maagverkleining). En ben iets te vroeg zwanger geworden waardoor ik nog steeds afval. Deze zwangerschap al 6 kilo, ben morgen 22 weken. Mijn gynaecoloog wil mij niet eens wegen, alleen omdat ik het zelf wil. Ze zegt het kindje zal toch pakken wat hij of zei nodig heeft.

3 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Het is uit het centering pregnancy boek als ik het goed zie en die heb ik o ...
Thanks! Bmi berekenen was ik idd bekend mee maar hoeveel je aan mag komen niet.

3 jaar geleden

Ik heb ook overgewicht volgens de tabel mag ik 5 tot 10 kilo aankomen. Vorige zwangerschap zat ik ook op +20kg.(Is er met moeite wel afgegaan) Mijn verloskundige weegt mij wel elke afspraak maar zegt gewoon: als jij zelf weet dat je gewoon(gezond) eet dan kom je aan zoals het moet en bij de 1 is het meer als bij de ander. Tenzij je zwangerschapssuiker hebt maar dat is een ander verhaal.

3 jaar geleden

Ik was echt pislink geweest als iemand dat tegen me zei. Je vraagt wat gebeurd er als je meer dan 13 kg aankomt....nou niks... Je moet erna meer afvallen om op oud gewicht te komen. Laat je niet gek maken hoor soms heb je van die rotte appels (ook artsen) die gewoon niet weten wat voor impact zo'n opmerking heeft.

3 jaar geleden

Ik maak me nu ook wel zorgen nu ik het zo allemaal lees.. volgens de tabel mag ik dan 7 tot 10 kilo aankomen.. ik had een bmi van 29.5 voordat ik zwanger werdt. Ik woog 81 kilo en nu al 95.. 14 kilo erbij en ben pas 23 weken😬 terwijl ik toch iedere dag wel gezond probeer te eten met af en toe wat lekkers..

3 jaar geleden

Reactie op Zonnetje91

Ik maak me nu ook wel zorgen nu ik het zo allemaal lees.. volgens de tabel ...
En dan kom je bij de vk en die zegt "je kind neemt wat die nodig heeft, eet naar je eigen idee gezond, ieder lijf is anders". Als je wilt kun je doorverwezen worden naar de diëtist om te kijken of er dingen zijn die beter kunt laten, maar als je zelf al weet dat je geen gekke dingen doet. Tja, dan hoort het bij jou. Ieder lijf is uniek! En richtlijnen zijn er voor het groter goed 😊

3 jaar geleden

Sorry, maar wat een onzin! Als jij verder gewoon gezond bent en niks mankeert, dan zegt het gewicht wat je aankomt niks. 13 kilo is in veel gevallen een ideaal gewicht om aan te komen. Ik kwam bij de eerste 10 kilo aan en dat was weer te weinig (ben van mezelf al licht), zou een kleine baby krijgen. Niks van waar, de kleine woog 3070 gr en was zo'n 48 cm. Probeer te luisteren naar je gevoel, jij weet het beste hoe het gaat. Jouw gewicht zegt overigens niets over hoe je bevalling gaat zijn, wie weet duurt jouw bevalling maar een paar uur en is je kind er zo. Ik was met de eerste maar 72 kilo, de bevalling duurde bijna 22 uur, nauwelijks naweeën gehad en binnen 3 dagen weer in m'n normale kleding en onder m'n startgewicht. Gewoon lekker proberen te genieten van je zwangerschap en niks aantrekken van wat men vindt dat je aan mag komen 😉

3 jaar geleden

Reactie op Mommy2BeNovember2020

Vind het heel raar en zou me er niet veel van aantrekken. Ik ben nu 23 wek ...
O echt?? Gaf je borstvoeding toen? Ik ga ook echt heel snel maak me wel een beetje zorgen omdat ik er zoveel moeite heb voor moeten doen om af te vallen (3 jaar geleden) Ik weet wel dat het erbij hoort maar ik doe niet echt wat geks qua voeding.

3 jaar geleden

Ik vind het heel erg om te delen, maar ik schrik een beetje wat andere aankomen die ongeveer net zo ver zwanger zijn als ik. Ik ben nu 20 weken zwanger en schrok laatst al toen ik 50 kg bleek te wegen.( ongeveer 2 kg meer als voor mn zwangerschap) Ik vind het erg wennen dat ik nu mijn strakke buik moet missen en steeds dikker wordt. Het stelt mij wel gerust dat andere ook vrij snel op hun oude gewicht waren. ( de baby woog bij de laatste controle boven gemiddeld dus alles zal goed geoeien)

3 jaar geleden

Bij mijn eerste woog ik voor de zwangerschap 75 kg en ben 1m74. Ik kwam 17 kg. Bij de bevalling woog ik 92 kg. Nadat ik was bevallen ben ik meteen gezakt naar 85 kg toen k terug naar huis keerde van het ziekenhuis. Na 1 week thuis met borstvoeding te geven was ik al weer 5 kg kwijt en woog ik 80 kg. Achteraf na ongeveer 1 maand of 2 had ik mijn oude gewicht weer terug, zelfs minder. Dus je moet gewoon zien dat je gezond blijft. Ieder lichaam s anders. Wat voor de 1ne lichaam veel is kan voor de ander lichaam te weinig zijn.

3 jaar geleden

Reactie op Kleintje92

Ik vind het heel erg om te delen, maar ik schrik een beetje wat andere aank ...
Ik ben 21 weken en ben ook nog maar 2 kilo aangekomen. Zo zie je maar dat elk lichaam anders werkt.