18 Reacties
2 jaar geleden
Helemaal niks aan park of speeltuin in de buurt? Misschien kan je zo'n schelp zandbak ofzo kopen voor in de tuin? Ik speel wel veel met mijn dochter: torens bouwen, met keukentje spelen, puzzels, boekjes lezen, dierengeluiden leren, vormenstoof, samen met Duplo. Ze helpt met vaatwasser uitpakken, vindt de supermarkt heel leuk, wandelen met de hond, eendjes voeren. In bad of douchen, op loopfietsje in huis of voor op straat, naar de schommel of in de tuin in de zandbak
2 jaar geleden
Grasveldje opzoeken .,,? Bal mee of speeltjes mee met een kleedje . Wij gaan meestal op de fiets naar het park , kinderboerderij naar de winkels lopen we . Duurt lang maar is hij ook weer in beweging . In het winkel karretje zitten vind hij fantastisch. Zwembad doen we 1a 2 x in de maand. Speeltuin word steeds leuker nu hij meer zelf kan. Ergens koffie halen op een terras en hij dan iets lekkers te drinken of een ijsje.
2 jaar geleden
Wij wandelen geregeld door het dorp, ik laat hem zelf lopen en de omgeving ontdekken. Hij bepaald de route en ik zorg dat hij veilig blijft en de buggy gaat mee voor als hij moe is. We gaan naar de speeltuin. Hij 'helpt' met opruimen, stofzuigen en planten water geven. We bouwen met duplo. Met vingerverf maken we mooie tekeningen. We lezen boekjes (hij mag bladzijdes omslaan, wat veel sneller gaat als dat ik de tekst lees, dus ik vertel het verhaaltje in het kort). We oefenen met traplopen. Als je een vormenstoof hebt kan je samen met je kindje daarmee oefenen, de kleur en vorm benoemen terwijl je kindje een vorm vast heeft en in het begin helpen met het juiste figuurtje in het juiste gaatje doen, om frustratie te voorkomen. Zo oefenen wij vormen, kleuren en motoriek. De tv gaat bij ons zelden aan.
Hopelijk zit hier wat voor je tussen
2 jaar geleden
Wij gaan zo af en toe gewoon een middag of ochtend naar opa toe, kan ze daar de boel onveilig maken. En met het mooie weer vind onze dochter het prachtig om in de tuin te spelen met water.
Ze vind andere kindjes ook heel interessant dus soms ook naar zo'n indoor speeltuin of kinderboerderij.
Qua spelen thuis proberen we elke dag ander speelgoed klaar te leggen, zo ziet ze soms iets weken niet en dan is dat ook weer voor een paar dagen leuk.
2 jaar geleden
Ik merkte op dat mijn kind erg hangerig werd van de tv! Ook wanneer ik met haar wilde spelen/tegen haar praatte was ze afgeleid door het beeld. Tv staat nu uit behalve als ik moet koken! Bibi houdt ervan om met kinetic sand te spelen! We hebben een grote, houten bak en vormpjes. Dus met slecht weer doen we dat, gaan tekenen of spelen met haar speelgoed! Elke dag gaan we even naar buiten. Naar de supermarkt of gewoon een rondje lopen. Ze heeft ook buiten een zandbak en daar is ze lang zoet mee! Ik zit zelf weinig op m'n telefoon tenzij ze slaapt en speel veel met haar. Ze heeft zelf nog zo'n korte concentratieboog..
2 jaar geleden
Fietsen, dansen, zingen, wandelen, naar de speeltuin, boekjes lezen, de was in en uit de kratten halen haha, in de tuin spelen, tuinieren, naar de speeltuin, bij vrienden/familie op bezoek, met de katten spelen. En verder speelt ze in haar eentje ook goed met haar speelgoed. Al heeft ze nu de huilie huilie om niets fase. Dus grondknuffelen is haar nieuwe ding.
2 jaar geleden
Kleuren, vingerverven, puzzelen, rondje lopen, boekje lezen, verstoppertje. Gewoon gek doen 😅.
Maar lang niet elke dag, onze zoon kan soms prima alleen spelen.
2 jaar geleden
Mijn kind kan niet lopen of zelf staan, dus ik laat haar veel oefenen met tegen dingen aan staan. Daar zijn we elke dag wel in totaal uurtje zoet mee.
Verder heb ik niet de hele dag tv aan, als ik dan tv aandoe blijft het nog interessant.
En tsja ik speel veel met haar op de speelmat. Met blokken, boekjes, pannetjes nepfruit en neptaartjes.
Ze vindt het leuk om alle sokken uit de sokkenbak te gooien .
Bellen blazen is ze ook wel 10 minuutjes zoet mee
Gekleurd papier kopen en dit laten scheuren
2 jaar geleden
Hier ook heel wisselend. Met mooi weer zijn we veel buiten, oefenen met de loopfiets, naar het speeltuintje in de wijk, fietsen, wandelen. Bij minder mooi weer samen spelen binnen soms kan hij ook een poosje alleen spelen. Ook verven met klei spelen, tekenen, knetterzeep en scheerschuim vind hij leuk. Verder kijkt hij graag hoe ik de wasvouw of kook en gaan we vaak boodschappen doen samen. Ook regelmatig een bezoekje aan vrienden en familie. Elke week babyzwemmen en elke maand wel een keer naar de dierentuin of kinderboerderij en de binnenspeeltuin.
2 jaar geleden
Herkenbaar! Ik vind het ook lastig.
We gaan weleens naar MonkeyTown of zo’n indoor speeltuin. Verder heeft ie thuis een loopauto (veel stabieler dan een fiets) en een keukentje. Hij heeft ook blokken, dus genoeg te doen. Maar merk dat ie ook snel weer uitgekeken is op iets. TV zet ik ook wel regelmatig aan en dat vindt ie prachtig.
Naar de supermarkt vindt hij ook leuk, dus ik zorg vaak dat we die dag ook iets buitenshuis doen zoals boodschappen of winkelen.
2 jaar geleden
Hier vind ik het soms ook lastig aangezien de kleine dame hier de concentratie heeft van een fruitvlieg. Speelgoed is 3 minuten leuk en dan gaat ze iets anders pakken. Binnen een half uur ligt de hele kamer vol met alles wat ze heeft en dan is ze erop uitgekeken. We gaan eigenlijk bijna dagelijks wel een rondje wandelen met de wagen, even doelloos de supermarkt in om een lekker broodje te halen oid en even langs alle kleine speeltuintjes in de wijk. Maar ook daar is ze snel op uitgekeken.
Strippenkaart van Monkey Town hebben we iig ook en die wordt regelmatig gebruikt 😅
2 jaar geleden
*Buitenspelen ( bal fietsje bellenblaas, stoepkrijt enz)
*Dierenboerderij ijsje halen kan strakjes ook weer.
Verven.
*Bakje met kleine ballentjes en hiermee laten rommelen( vind ze zo heerlijk om in te voelen hihi)
*boekje lezen.
* dansen!!
Je kan ook op pinterest kijken voor leuke ideeen.
2 jaar geleden
Reactie op Sannecl92
Ik merkte op dat mijn kind erg hangerig werd van de tv! Ook wanneer ik met ...
Hier ook nog een korte concentratieboog hoor🙂 als ze iets naar mama komt brengen is ze halverwege de kamer afgeleid omdat ze iets anders vind 😂 Heerlijk. Bij ons ook weinig tv, alleen bijvoorbeeld samen met papa als mama wil douchen zodat ze samen kunnen daarna. Ik heb meestal maar 1 dag alleen met d'r alleen dan staat de supermarkt op het programma vind ze super leuk. Anders idd rondje wandelen.
2 jaar geleden
*Hij geniet van wandelen buiten, vooral nu hij zelf kan lopen.
*In het winkelwagentje door de supermarkt is ook favoriet.
*Voorlezen
*kleuren met uitwasbare stiften 😉
* muziek aan en beetje zingen of dansen
* als ik in de tuin rommel wil hij graag mee
* en een favoriet van mama, wat drinken in het centrum. Hij kletst met iedereen en mama kan lekker kopje koffie drinken
2 jaar geleden
Leuke activiteit: 2 bakken/ schalen op een dienblad/bakplaat oid. 1 vullen met ewrten.. lepel erbij.. even voordoen dat je met de lepel de ewrten in de lege bak schept.
Mijn dochter heeft helemaal niet zo grote concentratieboog.. maar vermaakt zich hier heerlijk mee en is super gefocust!
Heel goed voor de motoriek. Daarna voor de pincetgreep om de ewrtjes die er naast vallen op te ruimen.
2 jaar geleden
Verder helpt ze hier met alles wat wij ook doen.. als ik in de tuin ben gaat ze mee.. ben ik in de keuken bezig, staat ze op de leertoren erbij en mag ze bijvoorbeeld aardappeltjes in de pan doen of iets roeren.. doe ik de was helpt ze met het in de wasmachine te doen of geeft ze me aan zodat ik iets kan ophangen.. ze vind het super leuk om te helpen en er bij betrokken te worden.
Boekjes lezen
Wandelen, buiten spelen
Oefenen met puzzelen
Samen zingen