14 Reacties

5 jaar geleden

Niet last van haar nek? Mijn dochter heeft een sterke voorkeurshouding. Wij gaan binnenkort naar de chiropractor. Mijn oudste zoon begon ineens met zijn hoofd te schudden, vonden we eerst wel grappig. Maar uiteindelijk bleek zn bovenste nekwervel scheef te zitten. Na de behandeling stopte het schudden gelijk. Wie weet..

5 jaar geleden

Ik denk dat het juist te maken heeft met dat de melk er niet goed uit komt. Je zou van te voren je borst warm kunnen maken en kunnen masseren voordat je haar aanlegt! Mijn dochter deed dit in de kraamweek ook tijdens het drinken en toen kreeg ik oxytocin neusspray om de stroming op gang te helpen.

5 jaar geleden

Ik heb dit vaak alleen 's avonds. Dacht eerst dat het krampjes waren, maar begin zelf nu te denken dat het reflux is. Ben ook vanalles aan het uitproberen om het minder te maken, want het is overdag een ontzettend tevreden baby en 's avonds is hij heel verdrietig zodra hij gevoed wil worden.

5 jaar geleden

Bij spruw zijn ze ook heel onrustig. En savonds is melk productie minder dan overdag, dus dat ze probeert er meer uit te krijgen

5 jaar geleden

Ik weet wat je bedoelt! Zover ik weet zijn het krampjes en reflux.. Dat weet ik want dat doet mijn dochter ook af en toe. En meestal laat ze dan een windje of dan moet ik haar hoog houden af en toe om een boertje te laten.. En daarna drinkt ze door tenzij ze moet poepen dan stopt ze ook 😅 ik zou zeggen proberen... als er lucht vast zit, voelt dat niet fijn..

5 jaar geleden

Dit had mijn dochtertje ook! Kraamhulp en lactatiekundige gaven aan dat ik te kleine tepels heb waardoor ze de tepel niet goed kunnen pakken en daardoor constant de tepel naar achter trekken. Dit kan ook komen doordat je baby een te kort tongriempje heeft. Het kan dus verschillende redenen hebben. Vaak worden de kindjes ook erg onrustig/ gefrustreerd hierdoor. Hou inderdaad goed in de gaten of ze wel voldoende binnen krijgt.... aangezien je ook aangeeft dat er weinig melk uitkomt als je kolft....

5 jaar geleden

Ik had dit ook, maar hier kan het door een te strak tongriempje en lipbandje

5 jaar geleden

Bij mij kwam er voor de kleine niet snel genoeg melk uit waardoor ze “boos” werd. Huilend hoofd naar achteren en inderdaad tepel mee. Darmkrampjes kan inderdaad ook een rol spelen. Misschien kan je een lactatiedeskundige of osteopaat om hulp vragen. Beide hebben ons ontzettend goed geholpen. Darmkrampjes zijn minder en drinkt nu goed

5 jaar geleden

Bij mij js de kleine dan vaak niet echt goed wakker of super hongerig. Ik maak haar nu iedere 3 a 4 uur echt wakker. Wacht tot ze goed wakker is en dan gaat het aa nleggen goed en drinkt ze door ipv trekken of sabbelen

5 jaar geleden

Reactie op bebegim2020

Ik weet wat je bedoelt! Zover ik weet zijn het krampjes en reflux.. Dat wee ...
Hier is het lucht wanneer ze dat doet

5 jaar geleden

Reactie op Meez

Bij spruw zijn ze ook heel onrustig. En savonds is melk productie minder da ...
Het is juist andersom, je hebt 's nachts de beste productie!! Auw, ik ken het, hoofd terug trekken met tepel nog vastgezogen. Mijn dochter doet het soms met uitrekken! Of ze klemt haar kaakjes op elkaar

5 jaar geleden

Reactie op Deems1991

Het is juist andersom, je hebt 's nachts de beste productie!! Auw, ik ken ...
Savonds weinig, ik zeg ik niks over snachts 😎

5 jaar geleden

Ik herken dit ook en had er met mijn vroedvrouw over gepraat.. ze zei dat in de avond je productie iets minder is en als je kindje dit doet dat je baby dan op dat moment niet tevreden is met je productie. Weinig aan te doen... Zelf rustig blijven en blijven aanleggen... Ik hield dan mijn hand wat tegen zijn achterhoofdje om hem duidelijk te maken dat hem achteruit trekken en soms lostrekken niet ging helpen en eens hij kalmeerde ging het beter...

5 jaar geleden

Als hij dat bij mij doet is volgens mij mijn borst leeg. De keren dat hij dit deed en ik legde hem aan de andere borst dronk hij tevreden.