20 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb er ook onwijs veel last van, ene dag meer dan de andere. Ik heb zelf ook echt geen idee

5 jaar geleden

Ja is normaal, komt door de hormonen. E noemen het ook wel witte vloed. Ik had hier bij mijn eerste ook erg veel last van. Vruchtwater komt vaak in grotere hoeveelheden en ruikt zoet. Alsof je ineens in je broek past. Dit blijft ook lopen.

5 jaar geleden

Heb ik ook erg last van. Ik ben nu 26+1. Ik dacht gisteren zelfs op een gegeven moment dat het vruchtwater was wat ik verloor en had ook last van buikpijn en pijn in linker en rechterzij en in de rug. Ik heb toen de VK gebeld. Ik kon langskomen en gelukkig was het geen vruchtwater 😌 vruchtwater ruikt ook zoetig zei de VK. Wel breng ik nu mijn urine weg omdat de klachten die ik daarnaast heb bij een blaasontsteking lijkt te horen. Als je het niet vertrouwt gewoon altijd even bellen naar de VK.

5 jaar geleden

Vruchtwater ruikt inderdaad heel weeïg zoet, dat geurtje is zo opvallend anders als alle andere lichaamsgeuren. Daarnaast is het doorzichtig, plakt niet en is het vloeibaar als gewoon water. Als je vruchtwater ruikt weet je direct dat het vruchtwater is. Zelfs als je het nog nooit geroken hebt zul je het weten 😉

5 jaar geleden

Ja herkenbaar. Ik heb t meestal als ik net naar de wc ben geweest. Dan loop ik weer naar de kamer en dan vloeit er wat uit. In t begin dacht ik dat ik telkens in mn broek plastte, terwijl ik echt letterlijk net van de wc af kwam. Super irritant. Nu probeer ik iets langer te blijven zitten op de wc, of na t afvegen even staan en dan weer zitten. Lijkt wel een beetje te helpen. Ik draag nu ook weer inlegkruisjes. Gedoe. Maar ik houd me er maar aan vast dat het erbij hoort. 😅

5 jaar geleden

Je afscheiding wordt veroorzaakt door de steeds hogere oestrogeenspiegels in de zwangerschap, is dus heel normaal dat dat meer wordt naarmate de zwangerschap vordert (want dan stijgen die spiegels ook). Ik maak me zelf juist zorgen dat ik kurkdroog ben.... Zal het er morgen tijdens mijn afspraak met de verloskundige eens over hebben.

5 jaar geleden

Ja heb er al paar weken meer last van

5 jaar geleden

Reactie op Anneke501

Ja herkenbaar. Ik heb t meestal als ik net naar de wc ben geweest. Dan loop ...
Precies dit heb ik ook, heel erg irritant!

5 jaar geleden

Reactie op Anneke501

Ja herkenbaar. Ik heb t meestal als ik net naar de wc ben geweest. Dan loop ...
Dit dus. Heel irritant maar ik “los” het op dezelfde manier op als jij omschrijft. Ik pak overigens wel inlegkruisjes zonder parfum. Anders krijg ik nog eeuwige jeuk en irritant ook en ook dan lijkt de afscheiding erger/meer te worden. En als ik wat verder/langer van huis ga zorg ik altijd dat ik iets bij me heb, of een dunner maandverbandje 😅 Weet iemand of dat gevoel van plas laten lopen te maken heeft omdat alle banden en dergelijke steeds slapper worden? Dat je er minder controle over hebt? Vind het ook frustrerend omdat ik juist over mijn (bodem)bekken enorme controle had door het sporten voorheen en nu totaal niet 😂

5 jaar geleden

Ooh k heb er ook enorm veel last van. Neem meestal inlegkruisje mee voor de zekerheid

5 jaar geleden

Ik draag dagelijks een inleg kruisje, maar dit komt door mijn bekken waardoor ik urine verlies heb.. kan je hier geen last van hebben?

5 jaar geleden

Heel erg herkenbaar! Juist na het wc bezoek lekt het eruit. Ik draag vanaf nu vaker inleg kruisjes want om de hele tijd mijn ondergoed te verwisselen vind ik ook zonde, en het voelt wat frisser aan dan een natte plek. 😅

5 jaar geleden

Ik begin er ook last van te krijgen... Niks aan te doen idd vaak als je net vaar de wc bent geweest zo stom.... Maar ja naar se wc gaan doe ik ook veel..😬

5 jaar geleden

Oh heel herkenbaar! Ik heb het ook!

5 jaar geleden

Ik had het bij mijn eerste erger dan nu, maar ook bij deze zwangerschap weer veel afscheiding. Het is normaal, maar wel irritant. Mocht je twijfelen of je vruchtwater verliest, de tip die ik bij de vorige kreeg: blaas op de achterkant van je hand. Door de druk die je dan zet, zou je bij vruchtwater meer moeten verliezen. Bij gewone afscheiding is dat niet het geval. Ik vond het wel een handige check als ik twijfel 😁

5 jaar geleden

Ik ben 36+4 zwanger. En heel veel afscheiding. Ik word er niet goed van. Vind het ook wel vies worden. Ik weet niet hoeveer jullie nu zijn in jullie zwangerschap. Maar misschien iemand al gevraagd bij de verloskundig?

5 jaar geleden

Heb ook veel afscheiding en daar beneden gaat het er ook niet frisser op ruiken. Geen jeuk roodheid of andere rare klachten dus het zal er wel bij horen ...

5 jaar geleden

Ik ben nu 36+1 en merk dat het ook meer wordt en wateriger.

5 jaar geleden

jup hier ook herkenbaar!

5 jaar geleden

Over dit topic is inmiddels een ander topic actief in deze geboorteclub. Je kunt het topic vinden onder de naam 'Veel afscheiding' of via https://community.24baby.nl/geboorteclubs/geboorteclub-november-2020/veel-afscheiding-LJNNG4 Dit topic ga ik dan nu sluiten. Mocht je het niet eens zijn met mijn beslissing, laat het dan vooral aan mij weten. Lieve groet, Anna