20 Reacties

5 jaar geleden
Reactie op Banaan
Blauwe bessen verzachten de pijn van aften en meerdere keren tandenpoetsen ...
Dank voor de tip, ik ga morgen blauwe bessen halen dan! Tandenpoetsen probeer ik vaker te doen ja inderdaad 🙏

5 jaar geleden
Reactie op Lolie84
Ik heb net vorige dagen 2 blaasjes op mijn gehemelte gehad. Kwam al meerder ...
Ja het doet echt pijn loop al bijna week mee echt irritant daarom wil echt dat ze weggaan nu 😬

5 jaar geleden
Kamillosan kun je evt halen bij drogist of mond regelmatig spoelen met een zout-soda mengsel.
Los 1 kleine theelepel zout en 1 kleine theelepel huishoudsoda op in 1 liter water. Breng dit aan de kook en laat het even goed doorkoken. Laat het mengsel afkoelen en bewaar het op kamertemperatuur. Maak dagelijks een nieuwe oplossing.

5 jaar geleden
Dit is een fijn middel, ik heb zelf geen aften maar het helpt bij verminderde weerstand in de mond.

5 jaar geleden
Ik weet niet of het nog bestaat, maar vroeger gebruikte ik bij aften bocasan. Je zou ook perioaid kunnen proberen. Sterkte er mee.

5 jaar geleden
Ik heb altijd al problemen met aften (soms wel 7/8 in mijn mond), nu juist tijdens zwangerschap minder 😉. Wat bij altijd helpt is kopje(s) kamille thee.
Je fruit en groentes goed wassen! Ik krijg aften als ik bijvoorbeeld tomaat of sinaasappels heb gegeten, wellicht kan je ook eens kijken of je daar een oorzaak in kan vinden. Sterkte.
En als je wel wat van de drogist wilt gebruiken dan helpt: corosdyl mondspoeling.

5 jaar geleden
Ik ben gember(poeder)pillen gaan slikken, voor mijn maagzuur, maar ik had ook erg last van plekken op mijn tong en af en toe een aft en sinds ik die pillen slik, toevallig of niet, is dat in mijn mond ook verdwenen! Gember staat ook bekend goed te werken voor de weerstand. Wellicht helpt dit bij jou ook!

5 jaar geleden
Ik heb als kind mijn hele mond vol gehad en toen moest ik drie keer daags spoelen met kamillethee (van de apotheek).

5 jaar geleden
Is vaak een teken van verminderde weerstand en heel vervelend inderdaad.
Als ik er een heb doe ik altijd iets heel spartaans: ik smeer ze in met keukenzout (met mn vinger). Dit ontsmet en zorgt dat ze verdwijnen. Gewoon een huis- tuin en keukenmiddeltje :-)

5 jaar geleden
Ow en dit gebruik ik al jaar en dag tegen het behandelen van de aft zelf. Eventjes pijnlijk, maar daarna snel van de pijn af en de aft vaak binnen 2 dagen helemaal weg 👍

5 jaar geleden
Reactie op Larissaxxx
Ja het doet echt pijn loop al bijna week mee echt irritant daarom wil echt ...
Begrijp ik. In februari, maand voor ik zwanger geraakte had ik buikgriep maar ook heel mijn mond lag open van de aften, tot bloedens toe, langs tong, vanvoor, overal. Heb toen serieus afgezien. Heeft ook tijdje geduurd. Ik spoelde met iso betadine mondspoelmiddel maar weet niet zeker of je dit tijdens de zw mag gebruiken.

5 jaar geleden
Reactie op Spruitopkomst
Ik heb als kind mijn hele mond vol gehad en toen moest ik drie keer daags s ...
Woow heftig heel vervelend

5 jaar geleden
Reactie op Mom of J and V
Ik ben gember(poeder)pillen gaan slikken, voor mijn maagzuur, maar ik had o ...
Ik ga aan de gember thee denk ik dank voor de tip