10 Reacties

5 jaar geleden

Kan ik mij haast niet voorstellen. Ik werk in een verpleeghuis, ook risico pati毛nt trouwens, en gebruik hele dah door desinfectant. Zelfs bij de gynaecoloog werd mij gevraagd of ik even mijn handen wilde desinfecteren.

5 jaar geleden

Reactie op Tanneej

Kan ik mij haast niet voorstellen. Ik werk in een verpleeghuis, ook risico ...
Ja in het ziekenhuis vroegen ze dat ook continu. En nee dat dacht ik al, maar mijn zus begon daar ineens over en toen begon ik me zorgen te maken.

5 jaar geleden

Zomaar even wat op google gezocht. Hier gebruik ik regelmatig alcoholgel ivm werk in de zorg. Het volgende vond ik op internet. Ik kan helaas niet echt wat wetenschappelijks onderbouwd vinden. Maar ik moet zeggen dat ik me geen zorgen maak. Voordat de alcohol 眉berhaupt door je huid dringt is het al vervlogen. Ik gebruik het liefst desinfecterende zeep ipv handalcohol. Maar is niet altijd voor handen. 'In het ziekenhuis dien je je handen ook steeds met alcohol te reinigen als je bij de (prematuur) babies komt, ook als je zwanger bent of borstvoeding geeft.' 'Om dronken te worden van alcohol moet alcohol in je bloed komen. Dan moet het eerst door 3 lagen huid voordat het eindelijk in je bloedbaan is. Omdat de alcohol in zo'n hoge concentratie in het middel zit, en omdat je het verspreid over een groot oppervlak, zal de alcohol snel vervliegen. De hoeveelheid die eventueel in je bloed komt, is verwaarloosbaar.'

5 jaar geleden

Reactie op Loerielaus

Zomaar even wat op google gezocht. Hier gebruik ik regelmatig alcoholgel iv ...
Oh oke super, dankjewel. Stuur ik door naar mijn zus :) want die maakte me al helemaal bang!

5 jaar geleden

Oh oke super, dankjewel. Stuur ik door naar mijn zus :) want die maakte me ...
En anders gewoon even je gyneacoloog een mail sturen of bellen. Dit zijn geen gekke vragen lijkt mij.. ik moet woensdga op controle bij de vk. Ik kan het even navragen hoor. Ben nu zelf ook wel benieuwd naar de mening van een 'expert'.

5 jaar geleden

Nee hoor, Ik moet voor mijn werk min. 10 x per dag mijn handen ontsmetten. En ook ik heb al een zwangerschap achter de rug. Dus ik zal me echt geen zorgen maken.

5 jaar geleden

Hey als ik bij mijn gyneco ga moet ik zeker 2x mijn handen ontsmetten en mijn arm ook als ze mijn bloeddruk meet. Het kan zeker geen kwaad.

5 jaar geleden

Is helemaal safe鈽猴笍 Ben verpleegkundige en het grootste gedeelte wordt amper door de huid opgenomen. Dus helemaal safe voor onze beebjes

5 jaar geleden

Handalcohol is niet schadelijk voor de baby, maar helpt niet tegen coronavirussen vanwege hun envelop (deze slaat neer met alcohol). Altijd handen wassen met zeep, dat is echt het beste. Handschoenen draag je ter bescherming van voorwerpen en andere mensen dus indirect. Bij uitdoen zijn je handen weer besmet en moet je dus goed je handen wassen met water en zeep. Over een zelfgemaakt mondkapje ga ik me niet uitlaten 馃槈 Ik ben microbioloog trouwens en werk al 15 jaar met deze virussen 馃槈

5 jaar geleden

Reactie op Beebz

Handalcohol is niet schadelijk voor de baby, maar helpt niet tegen coronavi ...
Handen ontsmetten met een ander ontsmettingsmiddel dan alcohol is dus top trouwens hoor! Rven op het flesje kijken dus