11 Reacties
5 jaar geleden
Zijn daar geen formules of rekentools voor? Na mijn scheiding hebben mijn ex en ik afgezien van partner alimentatie. We gingen goed uit elkaar en wilden elkaar echt loslaten. Onze mediator had echter in een paar minuten uit kunnen rekenen wie waar recht op zou hebben. Gok dat dit met kinderalimentatie net zo is.
5 jaar geleden
Hier is wel een rekenmodule voor online. Maar je kan het het allerbeste vast laten leggen, zodat je later geen gedoe krijgt.
VRIEND
5 jaar geleden
Ik zou samen een rekening openen voor je kind en daar beide een bedrag op storten. Moeilijk inderdaad om nu te bepalen hoeveel dat moet zijn, maar je kan misschien samen een rekensommetje maken met luiers etc? En dan gewoon elk half jaar samen evalueren of dat bedrag nog genoeg is. Kun je meteen goed zien, want als je die kosten van de juiste rekening haalt is het heel inzichtelijk. Kan je daar iets mee?
Ik zou trouwens wel allebei afronden naar boven: bedrag wat over blijft kun je meteen sparen voor de toekomst, zo weten jullie ook allebei zeker dat het geld goed terecht komt.
5 jaar geleden
https://kart.rechtwijzer.nl/?_ga=2.242990283.853911308.1595143334-1497084212.1595143334
Kijk hier even, hier kun je uitrekenen hoeveel.
5 jaar geleden
Reactie op Theekopje89
Ik zou samen een rekening openen voor je kind en daar beide een bedrag op s ...
Ik zou bij de afspraken die je maakt er niet vanuit dat je beide elk jaar bereid bent om het te herevalueren. Die fout maakte mijn moeder ook en kostte uiteindelijk een stuk of 5 rechtzaken tegen m'n vader voordat er een herzien bedrag geregeld was. 馃槬
VRIEND
5 jaar geleden
Reactie op Marenne
Ik zou bij de afspraken die je maakt er niet vanuit dat je beide elk jaar b ...
Dan begin je beide met meteen een bedrag storten waarvoor je de komende 18 jaar klaar bent, kan ook. Weet je zeker dat je genoeg hebt gespaard ook voor studie etc 馃槈
5 jaar geleden
Ik zou het bij een mediator vast laten leggen. Zij kunnen een goede, eerlijke berekening maken en dan kun je samen afspreken of je het op een gezamenlijke rekening stort of niet. Je weet niet hoe het contact tussen jullie gaat lopen maar vooral ook omdat het al een tijd stroef is gegaan tussen jullie.
5 jaar geleden
Dit kan je beter door bijvoorbeeld een advocaat ofzo laten berekenen. Het is NL een berekening naar ratio (afhankelijk van zijn inkomen).
5 jaar geleden
Ik zou het latem vastleggen door een mediator en goede afspraken omtrent co ouderschap enz. Zeker omdat het stroef gaat. De kosten vam een baby zijn best hoog. Maar goed we weten niet wat jou inkomen is en dat van papa. Dus ik zou echt even door een mediator of een advocaat me laten informeren hierover.
5 jaar geleden
Een advocaat kan voor jou berekenen hoeveel hij dient te betalen obv zijn inkomen. Ook kun je zelf bij lbio.nl het eea lezen en berekenen. Tip! Wil hij niet betalen of slaat hij een maandje over? Vis lbio.nl kun jij gratis incasso sturen en het incl. wettelijke rente opeisen. Succes :-)