19 Reacties
2 jaar geleden
81 cm en 11,5 kilo!
Bij mij gaven ze ook aan dat hij goed zit binnen de curve maar ik wil niet dat hij heel de dag constant eet! Hij heeft gewoon geen rem! Blijft om eten vragen. Ook al een keer gehad dat hij bleef eten, overgaf van het vele eten en nog steeds om eten vroeg. Het is gewoon iedere dag een strijd 😢
2 jaar geleden
Herken niet het boos worden.
Maar mijn dochter kan ook echt veel eten, ik zeg wel vaak net een lopende prullenbak, alles wat ik aanbied gaat naar binnen. Merk de laatste tijd wanneer we samen eten dat haar handjes ook vaak naar mijn bord gaat om ook dat van mij nog eens op te gaan eten.
Ik hou me ook aan de vaste tijden wanneer ze wat krijgt.
Vaak is dit in de vroege ochtend rond 7, rond 12 uur , middag een tussendoortje en natuurlijk haar avondeten. Wil ze echt nog wat hebben dan krijgt ze altijd een gezonde snack (komkommer, tomaat, druifjes, watermeloen,appel, paprika enz)
Voordeel hier is dat ze geen koekjes of chips enz wil hebben.
Mijn dochter heeft ook echt een buikje en van die vet rollen bij haar armen en benen, had al de hoop dat dit weg ging met het lopen.
Mijn dochter verbruikt wel ontzettend veel energie, zit nooit geen moment stil dus had altijd het gevoel dat ze daarom natuurlijk meer eet.
Misschien toch een beetje op je strepen staan en hem dan maar even boos laten zijn.
2 jaar geleden
Hij krijgt sochtends boterham en melk en erna nog fruit en met lunch soms 2 boterhammen soms 1 en een cracker! Volgens cb was dit goed. Ieder kind is natuurlijk anders dat weet ik ook maar het maakt niet uit hoeveel ik geef! Ook al eens 2 boterhammen in de ochtend gegeven en daarna nog fruit en het resultaat blijft hetzelfde! Vandaar dus ook dat ik t niet meer zo goed weet!
Bij cb gaven ze aan kan ook vorm van aandacht vragen zijn want of hij krijgt t of je zegt nee is allebei aandacht geven! Dus moeten hem afleiden of negeren als ie het vraagt maar is gewoon vervelend om iedere dag te moeten doen maar vind het nog vervelender voor hem
2 jaar geleden
Reactie op Sandralivv
Herken niet het boos worden.
Maar mijn dochter kan ook echt veel eten, ik z ...
Ja hier inderdaad ook beetje zelfde schema en als hij echt zo erg vraagt dan komkommer of iets anders gezonds. Koekjes enz zijn we mee gestopt al een hele tijd terug! Ik geef die nu juist af en toe als ie dan keer lekker aan t spelen is en er niet om vraagt zo van kijk je krijgt ook wel iets lekkers zonder dat je erom vraagt.
2 jaar geleden
Onze dochter wil ook de hele dag wel eten. Als ze het avondeten lekker vindt, moeten we haar ook echt stoppen inderdaad. Anders blijft ze dooreten. Ze is een lekkere mollige dreumes en valt gelukkig ook binnen de lijntjes. Ze is 85 cm en 12.5 kilo. Wij proberen zo vaak mogelijk fruit of rauwkost te geven als ze om eten vraagt, dan vindt ze ook lekker gelukkig. Soms wordt ze ook boos als ze niks krijgt, dan probeer ik haar af te leiden. Ik maak me er verder eigenlijk niet zo druk om, ben blij dat we nooit strijd hoeven te voeren over eten.
2 jaar geleden
Hier een zoontje die altijd super goed at maar laatste tijd zit normaal ontbijten en avondmaaltijd niet in. Daardoor is hij ook heel de tijd eten aan t zoeken in dr kast. Knijpfruitjes, koekjes soepstengels, nootjes. Maar eet dus geen vlees en groenten meer maar wel heel de dag snoepen. Weet ook niet zo goed hoe ik het moet veranderen 😅
2 jaar geleden
Reactie op DRJA
Hij krijgt sochtends boterham en melk en erna nog fruit en met lunch soms 2 ...
Naar mijn idee valt deze hoeveelheid wel mee. Onze dochter eet als ontbijt twee boterhammen, daarna fruit, dan nog een tussendoortje en als lunch 2 of 3 boterhammen. Na haar slaapje nog een tussendoortje/fruit, dan een bord avondeten (meestal op, evenveel als ik eet) en nog een toetje. Ze weegt nu precies 10kg.
2 jaar geleden
Drinkt hij wel genoeg? Je lichaam verwart namelijk regelmatig het verschil tussen honger en dorst.
2 jaar geleden
Zo lang je hem gezonde dingen laat eten zal het vast goed komen! Dat hij nog binnen zijn curve zit klinkt ook positief. Zou me er niet te druk over maken😊
2 jaar geleden
Reactie op Liescodeluxe
Naar mijn idee valt deze hoeveelheid wel mee. Onze dochter eet als ontbijt ...
Hier sluit ik me bij aan. Mijn zoontje eet ook meer. In de ochtend zeker twee boterhammen of drie met wat fruit. (Wel zonder korst). In de middag 2 en ‘s avonds zijn avondhap en een klein beetje yoghurt. Hij mag eten tot die niet meer wil.. Tussendoor wat kleins. Wellicht heeft je kindje echt trek. Is het een idee om eens een paar dagen toch iets meer aan te bieden en te kijken of dat helpt? Als het CB zegt dat je qua curve goed zit zou ik me nog geen zorgen maken om zijn gewicht.
2 jaar geleden
Reactie op babytan
Hier sluit ik me bij aan. Mijn zoontje eet ook meer. In de ochtend zeker tw ...
Maar dat is dus het probleem dat ik zeg dat hebben we al eens gedaan maar hij blijft eten tot hij overgeeft en dan nog blijft hij eten! Dit is dus helaas niet de oplossing bij ons!
Ik vind 3 boterhammen wel erg veel voor zo’n klein kindje in de ochtend. Daarmee rek je z’n maagje alleen maar meer waardoor het probleem alleen maar groter bij ons zal worden en dan zit hij dadelijk wel aan overgewicht!
Ik ga wel even kijken om hem wat vaker komkommer ofzo gedurende de dag aan te bieden misschien dat dat wat helpt :)
Het is trouwens ook niet zo dat hij weinig krijgt qua avond eten enz hij krijgt al meer dan een gemiddeld kind eet/krijgt!
2 jaar geleden
Reactie op Alleenmaarliefdehier
Drinkt hij wel genoeg? Je lichaam verwart namelijk regelmatig het verschil ...
Hij drinkt heel goed heel de dag door dus denk niet dat het dat is maar zal eens in de gaten houden als hij eten vraagt hem juist die momenten wat meer drinken aan te bieden
2 jaar geleden
Reactie op DRJA
Maar dat is dus het probleem dat ik zeg dat hebben we al eens gedaan maar h ...
Het blijft natuurlijk ook maatwerk. Voor ons kindje is dit wel helemaal goed. We hebben een slanke den, nog geen 11 kg en een prima figuur. Dus heb geen zorgen over een uitgerekte maag hoor;)
Succes in ieder geval!
2 jaar geleden
Reactie op Luzy
Misschien een gekke vraag, maar hoe vraagt hij om eten? Kan het zijn dat je ...
Haha nou door te roepen eten of banaan of aardbei of mais (maiswafel). Ik zou willen dat ik het signaal verkeerd begreep maar dat is helaas niet zo! Hij wil op die momenten niks anders!
Ik geef hem nu maar iets van komkommer als ie echt vraagt en niet met al iets op heeft! Hij vind komkommer altijd heel lekker maar soms wil hij dat niet dan heeft hij echt een banaan ofzo voor ogen en dan heb ik gewoon zoiets van als je de komkommer niet wilt dan heb je ook geen echte honger dus dan gaan we hem toch maar blijven afleiden met andere dingen. En dan is het daarna vaak ook weer goed gelukkig nadat hij het eeest op een krijsen heefr gezet!