Omdat ik eigenlijk alleen toppics kan vinden over kindjes die moeilijk eten/niet goed eten plaats ik dan hier toch maar een topic.
Wij zitten namelijk met het tegenovergestelde. Ons zoontje wil de hele dag door alleen maar eten! Af en toe zit ik zo met mijn handen in het haar omdat hij ook echt boos word / op een krijsen zet als hij het dan niet krijgt. Zijn er hier mama’s bij wie dit ook gebeurt en hoe doen jullie dit? We letten er heel erg op dat die beetje vaste tijden eten krijgt en proberen hem af te leiden met andere dingen. Bij het avond eten moeten we ook zijn bord weghalen want anders blijft hij door eten. Heeft gewoon geen rem. Hij is lekker mollig (babyvet) en loopt ook met een hele holle rug waardoor het net lijkt of hij een dikke buik heeft maar volgens cb niks aan de hand en gewoon perfect binnen de curve. Ik wil hem ook niet steeds eten geven want dan ben ik bang dat hij straks wel echt dik word.
Op momenten als nu als er bijvoorbeeld tandjes doorkomen vraagt hij nog meer om eten dan anders. Alsof eten voor hem ook een oplossing is tegen de pijn!
Iemand die dit herkent?