8 Reacties

VRIEND

5 jaar geleden

Slapen niet alle baby's op hun rug de eerste maanden? Is voor ons de 1e dus ik weet eigenlijk niet beter dan dit?

5 jaar geleden

De mijne ook hij kan ook nog niet op zn zij rollen ofzo en is ook plat geworden van achter

5 jaar geleden

Reactie op 2020mama

Slapen niet alle baby's op hun rug de eerste maanden? Is voor ons de 1e dus ...
Mijn beide nichtjes sliepen alleen op de buik die wilde juist niet op de rug.. op de rug is veiliger vooral de eerste maanden..

5 jaar geleden

Je kunt ook elke keer het hoofdje anders leggen. De ene nacht naar links en de andere nacht naar rechts zodat ze niet de hele tijd hetzelfde liggen. Mijn meisje ligt ook alleen op haar rug maar zorg dat haar hoofd regelmatig anders ligt zodat er geen afplatting optreedt.

5 jaar geleden

Rugligging is belangrijk tegen wiegendood, het hoofd hoort eigenlijk naar links of recht te 'vallen'. Mijn baby hield zijn hoofdaltijd juist recht naar voren, dat hij je dus recht aankijkt, en zo sliep hij ook, waardoor een plat hoofd, kinderfysio erbij en manueletherapeut, leek toch iets vast te zitten in zijn nek, nu 'valt' zijn hoofd wel naar links en rechts om te slapen. Kussentje heb ik okk geprobeerd maar dit haalt de oorzaak niet weg. Dus mss tip om ook even naar te laten kijken door een kinder fysio.

5 jaar geleden

Wij hebben ook een kussentje voor onze dochter. Bij de eerste heb ik het te laat gekocht. Ik ben er zeer tevreden over! Het afgeplatte hoofdje wat heftiger was dan bij onze eerst was 1,5 week na gebruik van het kussentje zo goed als weg. Is net wat je zelf prettiger en fijner vindt om te doen/proberen ☺️

5 jaar geleden

Lijkt me niet echt goed voor een baby om met een kussentje te slapen. Dat wordt pas geadviseerd vanaf 2 jaar

5 jaar geleden

Wij hebben zijlig kussen van doomoo voor overdag thuis. Scheelt veel.