29 Reacties
5 jaar geleden
Ja mijn zoontje zit ook geregeld onder de krassen maar ik knip ze nagels nu elke week en ik let op de hoekjes. Dus eerst de hoekjes knippen dan het midden en nu gaat het beter. Verder heeft hij de hele dag zijn vuisten in ze mond dus anti krab wantjes worden hier zeiknat.
5 jaar geleden
Ik heb bij de primark ooit van die krabwantjes gekocht en die blijven goed zitten
5 jaar geleden
Ik heb van die wantjes van de Hema . Of naja het kunnen ook sokjes zijn. Ik zal eens een voorbeeld zoeken. Ze zijn ruim genoeg om de handen te gebruiken. Ik vind het alleen verschrikkelijk dat ze nodig zijn. Snachts heeft ie er niet echt beperkingen ervan. Maar overdags is ie ook wel eens krabgraag. En dan probeer ik toch zoveel mogelijk de wantjes uit te laten. Vooral rond etenstijd dan. En dan is het geluk dat ie dingen vast wilt houden. Dus soms pakt ie de fles en soms haal ik m over mn vinger vast te houden...
5 jaar geleden
Deze zijn het bijvoorbeeld. Staat newborn bij, en dat zijn die van mij ook. Maar past makkelijk nog

5 jaar geleden
Reactie op Carly90
Oh goeie, Thanks! Hahaha ja dat is waar. Ik zie dat mijn zoontje het echt s ...
Mijn zoontje draagt in de nacht een slaapzak waarvan de mouwen net iets te lang zijn dus hij is dan wel aan het maaien (krabben) maar ze handjes komen net niet uit de slaapzak. Is meer geluk hoor want als hij zo groeit moet ik weer extra op zijn nageltjes letten.
5 jaar geleden
Wij knippen en vijlen de nageltjes om de dag. De handjes hebben ze in deze fase echt nodig om zich goed te kunnen ontwikkelen.
5 jaar geleden
Reactie op Carly90
Om de dag ja? Dan doen wij het echt te weinig 🤭 Ik zal het sowieso vaker i ...
Haha ja die nagels groeien echt super hard bij haar. Bizar gewoon. Bij m'n zoontje doe ik het om de week 🤷🏼♀️
5 jaar geleden
Reactie op Cooking Baby Nr3
Wij knippen en vijlen de nageltjes om de dag. De handjes hebben ze in deze ...
Ja daar zit ik dus ook mee. Dus probeer zoveel mogelijk de wantjes uit te houden. Maar snachts is dan weer een te groot risico. Hij zit ik zo graag met zn handje in zn mond.
5 jaar geleden
In de nacht trekken we hem soms sokken aan over z'n handen tegen de kou. Qua nagels hebben we van de kraamzorg een gouden tip gekregen: met een kartonnen nagelvijltje navijlen. Dan zijn ze helemaal niet zo scherp meer. Af en toe nog wel een krasje, meestal alleen een beetje rood maar niet open. Maar hee, dat doen volgens mij alle babys en zoveel kwaad kan zo'n klein krasje dat niet eens bloedt nou ook weer niet.
5 jaar geleden
Reactie op Colourfan
In de nacht trekken we hem soms sokken aan over z'n handen tegen de kou. Qu ...
Dat is een goeie idd. Ik heb hem voor de nacht nu sokken aangetrokken idd en ik ga morgen z’n nagels weer knippen en eens goed vijlen.
Zoals je ziet op de foto: dit is niet een “krasje” helaas 😢 Voel me echt even een slechte moeder, maar ga het nu nog beter in de gaten houden.

5 jaar geleden
Reactie op Carly90
Dat is een goeie idd. Ik heb hem voor de nacht nu sokken aangetrokken idd e ...

Heel herkenbaar hoor en kan je proberen wat aan te doen (nagels knippen enz) maar je kan het niet altijd voorkomen. Als er net 1 scherp hoekje aanzit kan je het al hebben. Mijn zoontje had vorige week zoon kras onder ze oog en 3 op ze hoofdje zo sneu.
5 jaar geleden
Ik laat het gewoon voor wat het is. Af en toe heeft ze mss een krasje of klein sneetje. Dat trekt wel weer weg. Zelf hebben ze er niet echt veel last van. Onze dame zit ook dag en nacht te soppen op haar handjes