5 Reacties

2 jaar geleden

Wij hebben nu 4 kuren gehad voor ooronsteking in een klein half jaar. Volgende oorontsteking wordt door verwijzing naar kno arts (ook zonder een antibiotica kuur). Onze huisarts gaf aan dat de richtlijn voor hun max 5 tot 7 antibiotica kuren per jaar is.

2 jaar geleden

Richtlijnen geen idee, maar mijn zoontje is 20 maanden en heeft al 11 antibiotica kuren achter de rug... en, hij doet het nu super

2 jaar geleden

Hier ook al 8 kuren gehad in 20 maand tijd. En dan hebben we ook nog 4 keer geweigerd, want ik ben niet pro antibiotica. We krijgen ook steeds te horen bijnde huisarts, het hoort bij de leeftijd, ze groeien erover heen. Wordt er moedeloos van en ook onzeker, want ik vind het niet normaal dat hij zo vaak ziek is en in mijn omgeving hoor ik ook zo vaak: het is echt niet normaal hoe vaak jullie kindje ziek is je moet naar de kno arts enz enz. Dus geen idee wat te doen

2 jaar geleden

Heel anders maar onze zoon is vanaf 1 week oud tot ruim 1,5 jaar aan de antibiotica geweest. Wel een lagere dosis natuurlijk maar goed. Echt vervelend zeg dat je dochter zo vaak infecties heeft😔

2 jaar geleden

Ja, zeker vervelend. Als ik jullie reacties lees valt 4x antibiotica dus nog wel mee. Hopelijk wordt hun weerstand snel beter! 😊