114 Reacties
4 jaar geleden
Inmiddels hebben we het onderzoek gehad en zien we wel dat er vanuit de blaas naar de nier urine terug loopt wat de infectie kan verklaren. Alleen weten we nog niet wat voor gevolgen dit heeft en of hij hier aan geholpen moet worden. Dat horen we hopelijk morgen. Verder hebben ze de antibiotica iets vervroegd zodat we morgen om 17:00 klaar zijn en naar huis kunnen! 1 nachtje minder dus! En als zijn infuus sneuvelt vannacht dan laten ze morgen zitten en hoeft hij niet opnieuw geprikt te worden. Dus misschien trek ik het er zelf wel uit😂 nee grapje hoor
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Yeeeeey!!!!
Nou het infuus is eruit hoor. Deed hem zo zeer net. Alleen nu is het toch onduidelijk of hij nog iets via zijn mondje moet krijgen dus wat wachten we nog even af.
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Ah sneu weer he...kon daar met de sonde bij onze meid ook niet tegen om dat ...
Echt he zo sneu! Maar ze hebben hem niet weer geprikt gelukkig. Zijn voetje is wel dik dus er is misschien toch wat langs gelopen met inspuiten. Straks even aan de dokter laten zien en dan hopelijk naar huis. Al is er wel een kans dat hij later geopereerd moet gaan worden aan zijn urineleider. Hoop dat we daar vandaag ook wat van horen hoor. Dan kunnen we ons gaan voorbereiden op wat nog komen gaat.
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Snap ik maar misschien ook weer lekker eerst effe thuis zijn is ook niet ve ...
Ja klopt hoor! Even bijkomen! Zijn thuis vanaf de middag nu en moeten pas 4 december terug voor een ander onderzoek. En hij moet elke dag beetje antibiotica krijgen voor zijn laatste voeding.
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Nou klinkt als te overzien, leuk is anders en misschien is fijn dat ze wel ...
Ja idd. De kans op nieuwe infecties is groter en daarom krijgt hij preventief de antibiotica. Maar het kan zijn dat doordat hij groeit, de aangeboren afwijking zich gaat herstellen. De aanleg van zijn urineleider is niet goed, gaat op een verkeerde plek de blaas in waardoor urine makkelijk terug kan naar de nieren en daar dus ontstekingen veroorzaakt. Dit gaan ze in de gaten houden. Als het niet herstelt of hij wordt vaak ziek dan kunnen ze er operatief iets aan doen maar dat is voorlopig nog niet nodig gelukkig 😁
Hoe is het met jullie?
4 jaar geleden
Reactie op Thee met chocola
Ja idd. De kans op nieuwe infecties is groter en daarom krijgt hij preventi ...
Hanna had net haar fles bijna leeg op 3 cc na 🎉kan zijn dat ze de volgende voeding er weer niet lukt hoor maar ze hebben hier goede hoop. Logopediste komt morgen weer langs eens kijken wat die vind.
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Hanna had net haar fles bijna leeg op 3 cc na 🎉kan zijn dat ze de volgende ...
Zo knap zeg! Goed gedaan!!! Hopen dat ze dit blijft volhouden hoor. 🙏🏻🙏🏻
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Al thuis? Hoe bevalt het?
Ja we mochten dinsdagmiddag gaan! Ben zo blij😄 gewoon met elkaar zijn is zo fijn. En kan mijn dochtertje weer in bed leggen en knuffelen.
Hoe is het met jou en Hanna? Hou je het nog vol?
4 jaar geleden
Ja we mochten dinsdagmiddag gaan! Ben zo blij😄 gewoon met elkaar zijn is z ...
Jup weer een kleine tegenslag vandaag, zie klaagmuur... Maar we gaan zo weer een voeding doen dus ben benieuwd of ze nu wel wil drinken we zij voorlopig niet weg. Al gevraagd of ik mocht lopen met de wandelwagen maar mag helaas niet hier. Ik heb geen keuze en dit is mn eerste dus niet veel beters te doen dan hier met haar zitten
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Jup weer een kleine tegenslag vandaag, zie klaagmuur... Maar we gaan zo wee ...
Wandelen mag niet vanwege de slangetjes zeker? Ik mocht het ook niet toen hij de lijn had, alleen toen hij een infuus had in zijn armpje of beentje.
Hoe laat moet ze weer drinken? Ja het is echt uitzitten he. En door Corona heb je ook weinig contact met andere ouders. Heb je beetje begeleiding van de zusters of pedagogisch medewerkers? Iemand die af en toe even komt kletsen?
Het is echt raar om de dagen daar door te komen en toch gingen de dagen voor mijn gevoel nog best snel. Alleen is het zo vermoeiend door alles wat gebeurd is en alle emoties en zorgen. Je komt ook zelf niet tot rust.
Denk aan jullie hoor😘
4 jaar geleden
Wandelen mag niet vanwege de slangetjes zeker? Ik mocht het ook niet toen h ...
Ze heeft alleen een sonde meer niet... Ja lieve zusters hoor ze doen echt hun best. Voeding met ziekenhuis flesje ging goed net helemaal op nu dus uitvogelen welke speen we moeten gebruiken op onze fles... zo vreemd dat ze dat dan ineens niet pakt... Ze werd ook moeilijk wakker net maar vind ik niet gek na haar gespook van vanmiddag. Ja tot rust komen is moeilijk
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Ze heeft alleen een sonde meer niet... Ja lieve zusters hoor ze doen echt h ...
Zeker raar dat ze het dan opeens niet doet. Maar goed nieuws dat de fles er net ingegaan is! Ja kost die kleintjes ook zoveel energie. Alles wat ze doen in het ziekenhuis is ook pittig voor ze. Dan drinken ze soms ook slechter of zijn ze oververmoeid.
Ja ze zijn streng met een sonde of lijn. Als je van de afdeling gaat en het sneuvelt dan hebben ze een probleem legden ze me uit. Ik zei ook dat de kans groter is dat er iets sneuvelt in de kamer waar ik met hem loop dan als hij in zijn wagentje ligt maar helaas... ga je soms even zelf frisse lucht halen of blijf je ook de hele tijd bij hanna zitten?
4 jaar geleden
Reactie op Miertje08
Ik weet het maar wil niet bij haar weg....net weer fles leeg en meer gedron ...
Nee dat gevoel snap ik! Ik ben ook nergens heen gegaan hoor.
Goed gedaan Hanna!👍😊😊
3 jaar geleden
Hey ik hoop dat alles goed is gegaan met de echo 🧡💚Aangezien je ook mogelijk ook naar een andere geboorte club gaan wilde ik toch eveb vragen: mocht je het leuk vinden om contact te houden via social media, je kan me ook vinden op fb 😉 Miranda Snijers https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-november-2020/social-media-mXJNYx