28 Reacties
5 jaar geleden
Je kleine mag toch niet eerder mee dan in week 38 als dan ook de kleine zelf drinkt en op gewicht is. Dus de auto stoel heb je pas nodig vanaf week 38 mits alles goed gaat. Het is dus overbodig hem eerder te plaatsen. Als je nu bevalt dan moet je tot week 40 minimaal in het ziekenhuis blijven. Dus dan staat het stoeltje voor niks in je auto. Ik vind dit zelf niet handig.
5 jaar geleden
Wij doen het wel ruim van te voren omdat ik graag wil weten hoe het allemaal werkt. Een paar keer oefenen zodat we straks niet bij het ziekenhuis met baby staan te prutsen omdat we niet weten hoe je hem vast zet.🤭
5 jaar geleden
Reactie op Ingebruik
Je kleine mag toch niet eerder mee dan in week 38 als dan ook de kleine zel ...
Ik weet niet waar jij jou info vandaan gehaald hebt.. Maar vanaf 37 weken is je kleintje voldragen. Je mag vanaf dan thuis bevallen en de kleine mag dan ook gewoon mee naar huis vanaf dat punt. Dus vanaf week 37 moet de stoel klaar staan.
5 jaar geleden
Reactie op Ingebruik
Dit is echt onzin.. vanaf 37 weken mag je gewoon bevallen en is t kindje voldragen. Dan mag het ook gewoon mee naar huis. Zelf ingeleid met 37+5 en volgende dag lekker naar huis (omdat ik hoge bloeddruk had en ook niet kon plassen na de bevalling, anders zelfde dag nog naar huis gegaan).
Omdat ik wist wanneer ik ging bevallen niet eerder maxi cosi in auto gedaan, isofix systeem wel al eerder ;)
5 jaar geleden
Reactie op Ingebruik
Zelfs als je kleintje te vroeg geboren is hoef je niet te wachten tot 38 weken. Mijn 1e is met 31 weken geboren en mocht met 35 weken en 2,5kg naar huis.
5 jaar geleden
Reactie op Ingebruik
Dit is onzin hoor. Vriendin van mij is met 35 weken bevallen. Bleef nog 1 week in het ziekenhuis tot kindje goed zelf kon drinken en daarna moest ie mee in een autostoel naar huis. Als je geen autostoel/maxicosi hebt mag je niet weg met de baby uit het ziekenhuis.
5 jaar geleden
Ik zet hem erin als we naar het ziekenhuis gaan. Hij is zo gepakt en zo in de auto gezet 🙂
5 jaar geleden
Reactie op Ingebruik
Mijn neefje is met 36 weken geboren en mocht de volgende dag naar huis 🤷🏻♀️ heeft echt niet twee weken in het ziekenhuis hoeven wachten