8 Reacties

één jaar geleden

Ik volg!

één jaar geleden

Een tablet aan je hoofdsteun vastmaken! Ben normaal niet zo van de schermen. Maar een lange autorit maakt het daarmee een stuk makkelijker! Filmpjes of luisterboeken van te voren downloaden! Hier zijn de luisterboekjes van Dikkie dik favoriet.

één jaar geleden

Iets vaker stoppen en dan zorgen voor goed wat beweging hielp wel. En in de auto kunnen we de middelste stoel plat klappen dat er een tafeltje ontstaat, dat was ideaal voor drinken, snacks en spulletjes om mee te spelen. Maar grootste deel van de tijd lekker samen naar buiten kijken en kletsen over wat te zien en af en toe een slaapje. We hadden wel een tablet aan de stoel vastgemaakt maar op zowel de heen als terug weg maar maximaal een uurtje gebruikt. Wel echt handig voor de momenten dat je bijvoorbeeld i n de file staat en de volgende stop dan net te lang duurde, of als je er bijna bent het het gewoon even "op" is. En we hebben echt geen kindje dat normaal lekker stilzit of graag dutjes doet, maar dit viel 100 % mee.

één jaar geleden

Onze zoon vindt het leuk om onderweg uit het autoraam te kijken en dat we benoemen wat we allemaal zien. Hij is ook lang stil met koekjes, crackers oid en drinken. En anders tablet aan hoofdsteun maken. Boekjes om in te bladeren, kleine speelgoedjes meenemen (Magnetibook, pop it fidget, autootjes, waterkleurboek, raamstickers, toet toet auto's, zoef zoef dieren, magnetisch tekenbord, smartmax, vtech activiteiten tablet). Gewoon naar voorbijgangers zwaaien, liedjes zingen. Genoeg om ze bezig te houden. Je hebt ook van die autospeeltafels. Lijkt me ideaal voor lange autorit.

één jaar geleden

Autospeeltafel

één jaar geleden

Idee om niet constant alles kwijt te zijn.

één jaar geleden

Cocomelon liedjes alleen het geluid aanzetten werkt ook heel goed bij ons (via je telefoon/auto connectie). En ik deed op de heenweg na het stoppen een mini cadeautje (om ze weer een beetje enthousiast de auto in te krijgen), werkte heel goed. Maar: op de terug weg zonder cadeautjes ging het ook oké, dus het is geen vereiste 😉

één jaar geleden

Wij zitten op dit moment in Spanje, hebben de heenreis met 2 overnachtingen gedaan maar doen de terugweg Vd week met 1 overnachting op de helft. Wat bij ons de heenreis goed hielp: - Tablethouder en vooraf al een YouTube speel-lijst maken (wij gebruiken onze telefoon als hotspot). En wij hadden hem gewoon continu aan het stroom zitten. - Reistafeltje (echt ideaal). -Ik had op papier weggetjes getekend (verschillende, een kronkelweg, een rotonde etc) en hij had kleine autootjes mee, en kreeg af en toe een nieuwe (zo’n 5 pak Hotwheels had ik gekocht). Daar was hij echt super druk mee! - Genoeg lekkere snacks, genoeg drinken. -Een klein waterpistooltje voor tijdens tussenstops om wat af te koelen maar niet zeiknat de auto in te gaan. -Pop-its doen het hier ook altijd goed. Wij zochten stops uit met speeltuinen (in België en Frankrijk zijn er daar heel veel van, staat goed aangegeven bij de borden☺️ maar bij elk tankstation zat er eentje in Frankrijk) Voor onze dochter van bijna 9 maanden had ik allerlei speeltjes aan keykoords gehangen zodat ze er makkelijk bij kon☺️ Mijn zoon heeft niet geslapen in de auto (doet hij nooit…) en is normaal het met een uur helemaal zat, maar ging echt super goed☺️