56 Reacties

3 jaar geleden

Zo ga ik het zelf ook doen. Zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.

3 jaar geleden

Onze dochter is met 3.5e maand 1 dag in de week naar de opvang gegaan omdat er voor de 1e dag geen plek was. En dit ging prima! Daarna is ze wel 2 dagen geweest en inmiddels gaat ze 1 dag (ze is 14 maanden) zonder problemen. Ze doet prima mee op de groep met de andere kindjes. Ik zou me er niet druk om maken en gewoon 1 dag doen, scheelt ook weer kosten.

3 jaar geleden

Reactie op bigbrobigsis

Onze dochter is met 3.5e maand 1 dag in de week naar de opvang gegaan omdat ...
Correctie, er was nog geen plek.voor eem 2e dag

3 jaar geleden

Ik zou het gewoon proberen. Je kunt altijd dan naar 2 dgn switchen toch?

3 jaar geleden

Ik werk zelf op een kinderopvang en breng onze kleine ook maar 1 dag, waarom meer brengen als het niet nodig is vooral als ze nog zo klein zijn is het echt wel vermoeiend. Je moet gewoon kijken hoe jullie kindje reageert, je kan altijd nog een dag meer.

3 jaar geleden

Onze dochter van bijna 2 gaat vanaf dat ze 3maanden is 1 dag in de week en ook 1 dag naar oma. Ze gaat met veel plezier naar kdv, nooit een probleem geweest. Maar net wat 't kind gewend is denk ik zo. Als ze straks 2 is gaat ze ook 2 ochtendjes naar de psz, omdat ze uitdaging wel nodig lijkt te hebben. Dit vinden wij dan een mooie toevoeging

3 jaar geleden

Onzin hoor! Daar wennen ze prima aan 1 dag in de week. En het is vermoeiend genoeg voor die kleintjes, een dagje naar de opvang.

3 jaar geleden

Dat ligt aan je kind denk ik, elk kind is anders. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en voor het ene kind werkt 1 dag prima, voor het andere kind is het erg wennen en is 1 dag te weinig omdat er zoveel dagen tussen zitten. Is denk ik een kwestie van uitproberen.

3 jaar geleden

Nou onzin sorry. Mijn kind gaat een x per week en went er prima.

3 jaar geleden

Ons kindje komt bij mijn vriendin op de groep en zei zegt niks over dat 1 dag te weinig is . Anders zou mijn beste vriendin mij dat wel aanraden. Denk dat ze het lastig vinden om dan klassen vol te krijgen als je voor 1 dag in de week komt. Maar zou gewoon doen wat jullie goed lijkt gr

3 jaar geleden

Mijn baby en 3 kids gaan vanaf februari 5 dagen naar de opvang 🥰

3 jaar geleden

Ach welnee, 1 dag in de week kan makkelijk hoor. Ik zou het lekker zo doen en de dame van de opvang maar lekker laten kletsen 😉

3 jaar geleden

Wij gaan het ook zo doen:) schoonzusje werkt op een kdv, zei ook zoiets.. dat het lastiger was voor het kind. Maar ik heb liever 1 dag opvang en vaker bij familie als ze nog zo klein is.. mocht het niet lekker lopen op kdv dan kunnen we altijd nog een extra dag aanvragen. Maar als het niet nodig is dan liever niet.

3 jaar geleden

Mijn dochter gaat vanaf baby af aan ook maar 1 dag in de week naar de opvang. Is nooit een probleem geweest. Ik werk zelf in de kinderopvang en merk dat sommige kinderen elke week weer erg moeten wennen. Als dat zo blijft geven wij weleens advies om een extra dagje erbij te doen.

3 jaar geleden

Wij gaan ook maar voor 1 dag gastouder. Zo lang het iedere week dezelfde dag is denk ik dat de regelmaat er vanzelf wel komt.

3 jaar geleden

Die van ons zal de ene week 1 dag gaan en een andere week meer dit omdat ik wisselende diensten ben. Bij ons heeft ze het hier niet over gehad dat dit een probleem zou geven.

3 jaar geleden

Prima te doen hoor, heb ik bij de eerste twee ook gedaan. Nooit gedoe gehad. Dochter had wel iets meer uitdaging nodig en is later nog 2 ochtenden naar peuterspeelzaal gegaan.

3 jaar geleden

Wij willen ook graag één dag in de week. Ik heb er nog niets over gehoord dat dat lastig zou zijn. Volg je eigen gevoel en gewoon proberen.. als het echt niet gaat kun je het altijd nog anders doen. 😊

3 jaar geleden

Onze dochter gaat ook 1 dag in de week naar de opvang, nergens problemen mee gehad en ook nooit iets over gehoord dat meer evt beter zou zijn.. Daarnaast gaat ze 1 dag in de week naar familie. Door omstandigheden een tijdje om de week 2 dagen, maar ook toen we weer naar 1 dag gingen geen probleem.. Doe wat goed voelt voor jezelf dan komt het vast goed..

3 jaar geleden

Ik vang zelf ook een kindje 1 dag op en dat gaat super!