56 Reacties

3 jaar geleden

Het kan idd zo zijn, maar ene kind is de andere niet. En als de minimale afname een dag is kunnen ze je tot niks verplichten. Het blijft ieder zijn eigen keuze, het is niet goed of fout.

3 jaar geleden

Is inmiddels gelukkig al verwijderd... Maar uhm, niet mijn eigen ervaring maar wat ik zie in mijn omgeving... kinderen wennen wel. Wennen sneller aan geur, geluiden en structuur die op een opvang wordt geboren. Mijn petekind gaat 2x per week een halve dag. Dat was met 2 keer gaan al "gewoonte". Misschien dat de leiding het zelf lastig kan vinden om je kind je te leren kennen of zoals iemand al schreef om de groep te vullen. Vooral doen wat je zelf voor ogen hebt!

3 jaar geleden

Je kan je kindje gewoon 1 dag naar de opvang doen als jullie dat willen. Mijn dochter gaat ook 1 dag in de week naar de kinderopvang. Wennen duurde misschien iets langer dan normaal. Maar ik heb het idee dat het voor m'n dochter nooit een probleem is geweest.

3 jaar geleden

Nou, wij hebben meer baby's die msar één dag komen.. als baby zijnde hebben ze er al helemaal weinig last van. Wordt lastiger als ze groter worden, maar ook dan komt het goed. Liever meer dagen, maar als jij kiest voor 1 dag, lekker 1 dag doen!! Scheelt een hoop geld

3 jaar geleden

Reactie op Deems1991

Nou, wij hebben meer baby's die msar één dag komen.. als baby zijnde hebben ...
Dat scheelt echt veel geld, bij mij is het wel gezegd meer zo van och 2 dagen das eigenlijk beter want.....idd iets met wennen. Als ik had kunnen kiezen was ik ook maar voor 1 dag gegaan, dat kwam niet uit met werk/familie😉 lekker doen mn neefje gaat ook maar 1dag en en was een hele tijd niet geweest door corona omstandigheden....ook 0 problemen. Ik denk dat het net als met alles niet van te voren te voorspellen is en van je kindje afhangt...

3 jaar geleden

Ik start ook met 1 dag in de week. Misschien na een half jaar 2 dagen. Kijken hoe alles loopt

3 jaar geleden

Mijn peuter gaat maar 1 dag per week naar de gastouder. Hij heeft nergens last van. Denk dat het bij een baby ook geen kwaad kan. Zou het kindje gewoon 1 dag doen. Als 't kindje niet kan wennen mark je dat gauw genoeg😊

3 jaar geleden

Ik snap dat de dame van de opvang dit zegt, zij ziet jouw kindje vast liever vaker naar haar opvang komen.🤭 Ik zou mij er echter niets van aantrekken. Ik snap dat het lastig wennen is, maar als je iedere week dezelfde dag en tijd aanhoudt, denk ik dat dat vanzelf wel komt. Uit de onderzoek is gebleken dat je je kindje het beste maximaal 10 uur naar de opvang kan brengen om hechtingsproblematiek te voorkomen. Ik zou daarom zeggen, lekker doen zoals je in je hoofd had. Mocht straks blijken dat het na een tijdje toch niet werkt kun je dit altijd nog aanpassen.😊👍🏼

3 jaar geleden

Mijn zoon van 2 gaat ook al sinds zijn 3e maand 1x per weer crèche en gaat perfect! Dus niet naar luisteren.

3 jaar geleden

Ik heb kinderzorg gestudeerd en bij mijn stage kon je idd heel goed de kindjes halen die weinig kwamen en die veel kwamen. Nu is het zo dat jij kan kiezen om je kindje maar 1dag te laten gaan. Maar weet dat in heel veel gevallen je kindje een hele dag zal huilen.

3 jaar geleden

Mijn zus deed dit ook en ging gewoon prima. 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Dit kan prima hoor. Het advies wordt gegeven omdat er een enkele keer een kindje is die het wennen en wegzijn van ouders heel lastig vind en dan is 1 dag heel weinig, omdat ze dan niet goed in het ritme komen. mocht dat het geval zijn bij jou kun je altijd overwegen een extra dag erbij te nemen. Echter denk ik dat het wel losloopt, 99% van de kinderen die 1 dag komt doet het prima zoals de meesten hieronder ook aangeven. (Ik werk zelf al 12 jaar in de kinderopvang)

VRIEND

3 jaar geleden

Wanneer de baby klein is zal het snel wennen, dan maakt het niet uit als dit nu 1 of 5 dagen is.

3 jaar geleden

Ik werk zelf in het kdv en ik vind dat het voor baby’s weinig uitmaakt. Als ze gaan dreumesen dus 1,5 jaar ongeveer dan kan het lastig worden met afscheid omdat ze natuurlijk veel liever bij papa en mama willen zijn. Vaak is het verdriet na 5 min ookal weer over hoor maar kan begrijpen voor ouders dat het moeilijk weggaan is. Daarom adviseer ik vanaf 1,5 jaar toch min 2 dagen (als het kan)

3 jaar geleden

flauwekul!!!mijn zoontje ging en gaat nog steeds 1 dag in de week!!

3 jaar geleden

Zou ik ook zeggen als ik die vrouw van Kdv was. Is toch een dag inkomsten voor hun. Jij moet doen waar je je goed bij voelt.

3 jaar geleden

Reactie op lambi

Ik heb kinderzorg gestudeerd en bij mijn stage kon je idd heel goed de kind ...
Wat een onzin. Als je goede leidsters hebt en een kindje wat gezond is dan gaat dat echt geen problemen opleveren.

3 jaar geleden

Ik zelf ben ook een kinderverzorgster. Dit zeggen ze omdat 1 dag te weinig voor hen is voor de inkomen. Sommige kinderopvangs weigeren 1 dag per week gewoon puur voor hun inkomen.

3 jaar geleden

Gewoon bij je originele plan blijven 😉. Je baby went echt wel, ook met 1 dag in de week

3 jaar geleden

Ik werk zelf in de kinderopvang. Mijn dochtertje gaat 1 dag naar de opvang. Het verschilt per kind of 1 dag te weinig is. Het ene kind heeft moeite met wennen en dan is 1 dag weinig. Andere kinderen kunnen het prima 1 dag. Mijn dochter doet het prima 1 dag. De baby gaat straks ook 1 dag