16 Reacties
5 jaar geleden
Lijkt mij niet, als ze maar vertrouwd zijn op de opvangplek (denk dat ze daarvoor wel minstens 1x per week er naartoe moeten). Wij kiezen er bewust voor om haar 1 dag per week naar de opvang te brengen, ook als dat een keer niet nodig is ivm mijn onregelmatige werk. Mijn schoonmoeder en moeder passen ook allebeide een dag in de week op. Deze constructie had mijn schoonzus ook voor haar kids en die hebben er nooit moeite mee gehad.
5 jaar geleden
Hier hetzelfde. 1 dag opvang, 1 dag mijn ouders, 1/5 dag mijn schoonmoeder, 1 dag mijn man thuis en 1,5 dag Ben ik thuis doordeweeks. Klinkt als ik het zo schrijf als veel verschillende plekken maar voor ons werkt het. Overal waar ik haar ophaal een blije baby. En ik zie het als iets positiefs. Ze bouwt zo een goede band op met de oma’s en opa’s én leert op de opvang samen zijn met andere kindjes en aandacht te delen. Doe vooral waar jij je goed bij voelt!
5 jaar geleden
Hier gaat ie sinds 2 weken iedere donderdag en vanaf juni komt de dinsdag erbij! Maandag en woensdag bij opa en oma... Ik heb ook wel eens gedacht dat het wellicht wat veel is voor de kleine maar tot nu toe gaat het hartstikke goed en blijft ie vrolijk🤗🥰
5 jaar geleden
Mijn derde kind gijg 1dag in de week naar de opvang de rest thuis. Mijn baby nu gaat twee dagen naar de oppas em overwoog ook een dag opvang maar.ik heb liever meerdere dagen op 1plek zodat diegene Mijn kind echt goed leert kennen.
5 jaar geleden
Hier gaat ze 1 dag per week naar de gastouder.
De andere oppasdag gaat ze de ene week bij mijn ouders en de andere week bij mn schoonouders.
Bij de gastouder is ze altijd superlief en vrolijk, slaapt goed etc dus daar zie ik echt geen problemen in.
Opa en oma gaat tot nu toe ook nog goed, al slaapt ze bij mn schoonouders niet zo heel goed. Maar we zien wel wat de tijd brengt.
5 jaar geleden
Ik werk 32 uur.
De ene week 3 dagen, de andere week 5 dagen want werk dan het weekend.
Hij gaat 1 of 2 dagen naar de gastouder ( als ik vroege diensten heb) de andere dag als ik late heb komt mijn moeder naar ons 1a 2 keer per week.
Ons zoontje vind het leuk met oma, bij de gastouder vind hij het ook geweldig met al die kindjes en de papa weekenden zijn ideaal voor hun band.
5 jaar geleden
Bij ons gaat onze kleine meid sinds ik weer aan het werk ben 1 dag in de week naar het KDV. Elke vrijdag verder is ze gewoon bij ons. Soms als we er niet uitkomen dan vallen opa en oma een keer in, of zoals morgen gaat ze een halve dag naar een vriendin van mij.
Tja die vrijdagen komt ze doodmoe thuis. Maar dat vind ik niet erg. Zo leert ze ook met andere mensen/kindjes omgaan.
Verder is ze gewoon een super vrolijke baby. Ik zie er dus geen probleem in.
5 jaar geleden
Dit is heel wisselend per kind. De ene vind alle prikkels erg moeilijk en lastig te verwerken. De ander is veel relaxter en vind het allemaal wel prima. De enige manier om dat uit te vinden is door het uit te proberen. Maar de meiden op de opvang weten heel goed hoe ze hiermee om moeten gaan hoor! Dus maak je niet te druk. Als je kindje nou elke week overstuur thuiskomt en niet kan slapen op het kdv en dat thuis of bij opa en oma wel goed gaat. Dan zou je kunnen uitwijken naar een situatie waar iets meer rust is. Ik bedoel niet dat er helemaal geen rustmomenten zijn op het kdv. Maar sommige kindjes gaan er beter op om alleen op een locatie te zijn dus bvb opa en oma. Of elke opvangdag kdv. Maar vaak gaat het gewoon goed is mijn ervaring. En wij zijn er wel altijd heel eerlijk in als leidsters als we echt denken dat het niet de juiste plek is voor het kindje.
5 jaar geleden
Ons zoontje gaat 2 dagen naar de opvang, 1 dag naar mijn moeder en 1 dag naar mijn schoonmoeder. Bij de opvang vindt hij de kindjes heel gezellig, en bij de oma's vindt hij het heel fijn om 1 op 1 aandacht te krijgen. Volgens mij is het een goede mix en afwisseling voor hem. Hij komt altijd blij thuis. Zal per kindje verschillen, doe waar jullie je goed bij voelen